نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۵۷
 

اخبار

موفقیتی دیگر در درمان نوزادان نارس در بیمارستان نفت تهران

با تلاش پزشکان وپرستاران بخش nicu، دو نوزاد دوقلوی نارس، بدون هیچ عارضه ناشی از نارسی و یا کم وزنی با سلامتی کامل ازبیمارستان نفت تهران ترخیص شدند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، 38 روزتلاش و مراقبت از دو نوزاد دوقلو که ماحصل “ivf” و رحم اجاره‌ای بودند وبا وزن‌های 1هزارو200 گرم و 1هزار و 800گرم متولدشده بودند در بخش“nicu” به ثمرنشست واین نوزادان به شرایط نرمال رسیدند.

برپایه این گزارش، این دو نوزاد در یکی از بیمارستان های تهران به دنیا آمدند و در روز هفتم پس از تولد به بیمارستان نفت تهران منتقل شدند و بعد از38 روز، درحالی که نوزاد اول وزنی معادل 2 هزار و 300 گرم و نوزاد دوم حدود3 هزارو 300 گرم وزن گرفتند بدون هیچ گونه عارضه نارسی و یا کم وزنی (خون ریزی مغزی، عوارض بینایی ،شنوایی، گوارشی، کلیوی و یا عوارض خونی از شایعترین مشکلات نوزادان نارس است) از بخش “nicu” مرخص شدند .

 لازم به تاکید است، نوزادان با وزن کم و نارس، علاوه بر اینکه آسیب پذیر و مستعد عفونت هستند، نیاز به اقدامات مراقبتی بالا و کنترل عفونت دارند، ضمن اینکه انجام خونگیری، آزمایشات وعکس های اضافه از نوزاد محدودیت دارد و در رشته کودکان بخصوص طب نوزادان، پیشگیری اولیه بسیار اهمیت دارد.

مراقبت ازاین دو نوزاد دارای وضعیت حاد و ریسک بالا ، درشرایط بسیار سخت که بیمارستان نفت تهران، مانند دیگر بیمارستان ها درگیر ویروس کرونا است، گویای پیچیدگی کار کادر درمان و پرستاران زحمت کش “nicu” بیمارستان نفت تهران است و اهمیت کار پرستار و پزشک را در این بخش نمایان می کند.

 شایان ذکراست: با توجه به امکانات فوق تخصصی بخش  “nicu”  بیمارستان نفت تهران، این بیمارستان، در شمار 5 بیمارستان مجهز در زمینه امکانات “nicu” در سطح شهرتهران است و براساس آمار ازسال97 تاکنون بیش 147 نوزاد دراین بخش، بستری وتابحال نیز بیماران بدحال و پر ریسکی دراین بخش، درمان شده اند که این دو نوزاد دوقلو ازآن جمله هستند.

اکنون دربیمارستان نفت تهران، ظرفیت خدمات دهی به6 نوزاد به طور همزمان در بخش”nicu” وجود دارد و از مناسب‌ترین دستگاه های ونتیلاتور و بلندرها دراین بخش استفاده می شود.

۱۶ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۲۶,۵۷۴
کد خبر : ۸,۵۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید