نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۵۱
 

اخبار

درصد اقلام دارویی تاریخ گذشته اصفهان در سال گذشته صفر بوده

رئیس امور دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت : درخواست اقلام دارویی بر اساس نیاز واقعی و با توجه به موجودی ، میزان مصرف و نظارت دقیق بر سفارش ها انجام می گیرد.
 به گزارش واحد روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان ، دکتر لاوی رئیس امور دارویی این مجموعه با اشاره به  نامه مدیریت سلامت سازمان به رؤسای مناطق سازمان  در خصوص گزارش عملکرد واحد دارویی گفت :  میزان ریالی داروها و ملزومات پزشکی تاریخ گذشته در سه سال گذشته و درصد این میزان به کل خرید در سال گذشته در اصفهان صفر درصد بوده است.

دکتر لاوی  افزود : دلیل این موفقیت درخواست اقلام بر اساس نیاز واقعی و با توجه به موجودی ، میزان مصرف و نظارت دقیق بر سفارش ها بوده است.

 وی تصریح کرد :  از طریق نرم افزار سخن میزان مصرف داروی هر مرکز مشخص و درخواست ها بر اساس مصرف روزانه، ماهیانه و فصلی محاسبه و تدابیر لازم اتخاذ می شود تا هم از کمبود دارو و هم از مصرف بی رویه آن در داروخانه های مراکز جلوگیری شود.

 رئیس امور دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان  یکی دیگر از اقدامات امور دارویی در این زمینه را سفارش خرید اقلام دارویی با تاریخ انقضای طولانی مدت از شرکتهای دارویی عنوان کرد و  افزود : دقت لازم در چیدمان دارو در قفسه های دارویی بر اساس تاریخ انقضای مصرف صورت می گیرد و مرتبا داروها از این نظر کنترل می شود.

دکتر لاوی با تاکید بر نظارت مستمر بر توزیع دارو ها به داروخانه های مراکز سلامت خانواده و کار گفت  : این داروخانه ها طبق برنامه زمانبندی توسط تیم دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان مورد بازدید قرار گرفته و درخواستها ، تاریخ مصرف و اقلام مازاد آنها کنترل می شود.

وی ادامه داد : مسئولین داروخانه های مراکز موظف هستند تا اقلام  دارویی با تاریخ کمتر از شش ماه را به امور دارویی اعلام تا با داروخانه های سایر مراکز مبادله صورت گیرد.

رئیس امور دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان  با اشاره به  برنامه ریزی و خرید داروهای خاص و خرید داروهای سهمیه ای از شرکت های دارویی عنوان کرد : در دوران کرونا این برنامه ریزی به خصوص در مورد داروی بیماران خاص از جمله ام اس ، بیماران خونی و کلیوی و ... به  طور جد پیگیری و انجام  شده است

دکتر لاوی در بخشی دیگر از گفتگو به اقدامات امور دارویی در شرایط کرونایی از جمله ساخت  3000 لیتر مواد ضدعفونی کننده جهت کارکنان اشاره کرد و گفت: با تلاش این امور و کمیته تجهیزات ، لوازم پزشکی حفاظتی مانند دستکش ، ماسک و کیت های تشخیصی از طریق سازمان های دولتی و خصوصی جهت پشت سر گذاشتن این چالش با آسیب کمتر و رضایتمندی واحد های تحت پوشش تامین و توزیع شد به نحوی که نه تنها هیچ کمبودی نداشتیم بلکه به سایر مناطق نیز که با کمبود مواجه بودند ارسال کردیم.

وی از ثبت درخواستهای دارویی پزشکان به صورت دو ماهه برای بیماران پس از بررسی سوابق داروئی  و کنترل آن توسط داروسازان برای کاهش تردد بیماران پر خطر به مراکز درمانی در شرایط شیوع کووید 19 خبر داد و گفت : آرزو می کنم با یاری خداوند متعال هر چه سریعتر این بیماری پایان یابد و بیماران بستری در بیمارستان هر چه زودتر ترخیص شوند.
۱۴ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۳۳,۷۸۰
کد خبر : ۷,۶۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید