نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۷:۳۹
 

اخبار

به بهانه 16 اردیبهشت روز جهانی ماما

مژگان رحیمی : از حضور غیر ضرور مادران باردار در پیشگیری بیماری کووید19 جلوگیری شد

مسئول امور مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان : در دوران شیوع بیماری کرونا مرتب با مادران باردار در تماس بودیم و ضمن توصیه های بهداشتی از حضور غیر ضرور آنها به مراکز جلوگیری و در صورت نیاز به سونوگرافی یا آزمایش مستقیم این خدمات ارائه کردیم.
مژگان رحیمی مسئول امور مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان در گفتگو با روابط عمومی با اشاره به نقش پررنگ واحد بهداشت خانواده در کنترل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: از هشت نفر ماما شاغل در اصفهان ، چهار نفر در سامانه خود اظهاری وزارت نفت از ابتدا در کنار سایر همکاران فعال هستند که به صورت 24 ساعته و آنلاین بیماران مبتلا را شناسایی و کنترل می کنند .

وی افزود : چهار نفر دیگر نیز در دو ماه اخیر در بخش تریاژ کمک سایر همکاران بودند که حتی یکی از ماماها مشکوک به این بیماری و دارای علائم شد که خوشبختانه حال ایشان خوب است.

 رحیمی از اضافه شدن بخش مامایی به نرم افزار سخن در سال 98 خبر داد و گفت :  با وجود این بخش تمام اقدامات درمانی ، مراقبتی و نتایج غربالگری ها به صورت الکترونیک برای بیمار ثبت می گردد و نگهداری فیزیکی اسناد پزشکی حذف می شود.

 وی انجام غربالگری ها را همچون سنوات گذشته از جمله اقدامات  مهم و مفید در واحدهای زیر مجموعه خود دانست و بیان کرد : ده هزارنفر فراخوان برای غربالگری صورت گرفت که از آن حدود  6 هزار نفر برای غربالگری های سلامت باروری ، دوران مونوپوز و نوجوانان به مراکز مراجعه کردند.

ایشان در ادامه گفت: برخلاف طول سال که مراقبت از مادران باردار روتین انجام می گرفت،سعی کردیم در دوران شیوع بیماری کرونا با مادران باردار که حدود یکصد نفر بودند مرتب در تماس باشیم و ضمن توصیه های بهداشتی و توضیح پروتکل ها از حضور غیر ضرور آنها به مراکز جلوگیری نمائیم و در صورت نیاز به سونو گرافی یا آزمایش با هماهنگی بتوانند مستقیم این خدمات را دریافت نمایند.

مسئول امور مامایی در پایان پپیگیری وضعیت بیماران را در کنار ویزیت و درمانهای دارویی و غیر دارویی از جمله فعالیت های این امور برشمرد و افزود : فراخوان برای مشاوره روانشناسی ، خدمات تنظیم خانواده و آموزش به بیماران چه به صورت گروهی و چه به صورت چهره به چهره از وظایف مهم واحد بهداشت خانواده بوده است که همکاران من به نحو احسن انجام داده اند.
 
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۶:۵۰
تعداد بازدید : ۳۶,۶۸۹
کد خبر : ۷,۲۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید