نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۰

اخبار

آخرین اقدامات بهداشت و درمان اهواز جهت پیشگیری از بیماری کرونا ویروس

رئیس بهداشت و درمان اهواز آخرین اقدامات بهداشت و درمان در جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان اهواز ،  دکتر دهقان با اشاره به  آغاز شیوع بیماری کرونا ویروس     (covid 19)  در کشور گفت :  بهداشت و درمان اهواز در راستای حفظ سلامت شاغلین و جمعیت تحت پوشش اقدامات ویژه ای را در سطح این مرکز و شرکتهای نفتی منطقه انجام داد.

وی تصریح کرد : بهداشت و درمان اهواز ضمن اجرای تمامی پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی ستاد سازمان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ، از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا ویروسی ، در تمام مراکز درمانی تریاژ از بدو ورود و جداسازی بیماران تنفسی و غیر تنفسی را اجرایی کرد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز افزود : در درب ورودی بیمارستان بزرگ نفت تریاژ اولیه و اندازه گیری درجه حرارت مراجعه کنندگان به صورت 24 ساعته انجام می شود و بیماران تنفسی و تبدار از بیماران غیر تنفسی جدا شده و بیماران تنفسی مجددا در اورژانس بیمارستان توسط پرستار تریاژ شده و در صورت وجود علائم و مشکوک بودن ، به اتاق ایزوله هدایت و پزشک بر بالین بیمار حاضر می شود .

دکتر دهقان ادامه داد : در صورت نیاز سی تی اسکن و آزمایشات لازم انجام و در صورت لزوم بیمار پس از اخذ پذیرش به بیمارستان معین استان اعزام می شود، پیگیری جواب آزمایش بیماران و گزارش به ستاد رها و معاونت درمان و  ثبت اسامی افراد در سامانه McMc  دیگر مرحله پذیرش بشمار میرود.

وی گفت : علاوه بیمارانی که امکان درمان در منزل را دارند با در اختیار قرار دادن داروی اختصاصی و پس از پایدار شدن وضعیت عمومی ترخیص شده و تمامی توصیه های لازم جهت قرنطینه خانگی به ایشان ارائه می شود.

دکتر دهقان تاکید گرد : در بیمارستان بزرگ نفت اهواز مسیر ورودی بیماران تنفسی و غیر تنفسی از درب ورودی بیمارستان کاملا جدا شده و OPD بیماران غیر تنفسی به کلینیک قلب 2 منتقل شده و جهت رفاه حال بیماران و حفظ جداسازی ، داروخانه های تخصصی 1 و 2 به صورت کاملا تفکیک و هر دوبه صورت 24 ساعته مشغول فعالیت هستند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با تقدیر از  همت داروسازان و دیگر همکاران واحد خدمات دارویی این مرکز گفت : در ابتدای شیوع ویروس کرونا ، حدود 2000 لیتر محلول ضدعفونی کننده دست ساخته شد.

وی بیان کرد : در صورت افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان خوزستان ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز آمادگی کامل جهت پذیرش این بیماران را دارد و در همین راستا دو بخش کاملا مجزا جهت بیماران کرونایی تجهیز شده ، بخش داخلی مردان با ظرفیت 30 تخت و بخش CCU قدیم با ظرفیت 8 تخت به طور کامل تجهیز شده است.
.
دکتر دهقان ادامه داد : در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت نسبت به مردم استان خوزستان ، 20 دستگاه ونتیلاتور (تهویه مکانیکی) خریداری شده و در اختیار دانشگاه جندی شاپور اهواز قرار می گیرد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت :  در بیمارستان بزرگ نفت جهت پیشگیری از مراجعات غیر ضروری افراد اقدامات ویژه ای انجام شده از جمله اینکه تا اطلاع ثانوی ملاقات بیماران ممنوع شده و کلینیک های تخصصی نیز تعطیل می باشد، جهت رفاه حال بیمارانی که نیاز به داروهای تخصصی دارند ، داروهای تخصصی هر فرد علاوه بر داروخانه های بیمارستان بزرگ نفت در داروخانه های مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون نیز قابل دریافت می باشد،در مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت کلینیک ریه با حضور متخصصین داخلی به صورت دو شیفت از ساعت 10 الی 15 و 17 الی 22 جهت ویزیت بیماران تنفسی فعال می باشد.

وی افزود : طبق ابلاغ ستاد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، واحد EOC (اورژانس پیش بیمارستانی) و تیم واکنش سریع تشکیل و اقدامات و فعالیت های خود را آغاز کرد،این واحد متشکل از یک پزشک و یک پرستار در سه شیفت کاری مشغول به فعالیت است.

دکتر دهقان ادامه داد : واحد EOC   شماره تلفن های  06134443777 ، 06134443825 ، 06134162586 و تلفن داخلی 538 را جهت پاسخگویی 24 ساعته به جمعیت تحت پوشش در زمینه بیماری کرونا اعلام کرده که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی می باشد.

دکتر بهرام دهقان ضمن تشریح فعالیت های EOC گفت : این واحد از سوی ستاد سازمان به عنوان EOC معین منطقه انتخاب شده و وظیفه جمع آوری اطلاعات مراجعین تنفسی مرتبط با بیماری COVID19 به مناطق آبادان ، ماهشهر ، آغاجاری ، گچساران ، مسجد سلیمان  و مراجعه کنندگان به درمانگاههای عملیاتی ، درمانگاههای خانواده ، اورژانس بیمارستان بزرگ نفت وتجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه گزارش به ستاد سازمان را بر عهده دارد.

دکتر دهقان در زمینه فعالیت ها و اقدامات تیم واکنش سریع نیز گفت : تیم واکنش سریع با حضور کارشناسان خبره بهداشت و به منظور کنترل ، آموزش و پایش افرادی که با بیماران مشکوک در محل کار و یا منزل در تماس بوده اند تشکیل شده ، نظارت بر عملکرد تیم واکنش سریع بر عهده EOC  بوده و  مواردی که توسط EOC به عنوان موارد مشکوک یا محتمل یا تایید شده معرفی می شوند توسط تیم واکنش سریع  پایش شده و تیم به محل کار یا منزل فرد اعزام شده و اقدامات و آموزش های لازم در زمینه پیشگیری و گندزدایی و ضدعفونی و پیگیری های بعدی را انجام می دهند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت  اظهار کرد : این مرکز از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس (COVID19) جلسات متعددی را با مدیران و روسای HSE شرکتهای نفتی تابعه برگزار کرده ، در این جلسات با تاکید ویژه بر حفظ سلامت کارکنان مناطق ستادی و عملیاتی برنامه ریزی های متعددی در جهت ضدعفونی و گندزدایی کلیه ساختمان ها ، اماکن صنعتی ، مراکز عملیاتی، رستورانها و آشپزخانه ها ، وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری (اتوبوس ها ، آمبولانس ها و ... ) ، آموزش کارکنان و جمعیت تحت پوشش ، تب سنجی کارکنان شاغل در بخش های ستادی و   ...  بعمل آمده است.

وی تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده ، ضمن شناسایی شاغلین پر خطر  شرکتها از طریق بررسی پرونده های موجود در طب صنعتی و در جهت کاهش حضور کارکنان در مکان های اداری شلوغ مقرر شد شاغلین پرخطر شرکتها ترخیص شده و حضور کارکنان در مکان های اداری پرتردد به حداقل برسد.

دکتر دهقان خاطر نشان کرد  : همچنین برنامه ریزی های ویژه ای در جهت افزایش زمان حضور کارکنان عملیاتی در دکل ها و کنترل شدید ورود و خروج به دکل ها به عمل آمده است و مقرر شده در صورت امکان مدت حضور کارکنان اقماری در هر نوبت کاری افزایش یابد، گواهی سلامت کارکنان اقماری قبل از  اعزام به دکل باید توسط پزشک تأیید گردد،به علاوه بایستی گواهی سلامت جهت کارکنانی که به صورت ماموریتی به دکل ها اعزام می شوند نیز صادر شود.همچنین مقرر شده نظارت پزشکان در تمامی درمانگاههای صنعتی و اردوگاههای پشتیبانی حفاری و دکل ها افزایش یابد.

وی ضمن ابراز خرسندی از ارتباط مثبت و تنگاتنگ بهداشت و درمان اهواز با شرکت های تابعه در منطقه جنوب گفت : از ابتدای شیوع بحران کرونا کلیه دستورالعملها و یا چکیده کاربردی آنها از طریق روابط عمومی و معاونت بهداشت و طب صنعتی به واحدهای مرتبط شرکتهای تحت پوشش ارسال شده است و مطمئنا پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروسی در سطح کارکنان و جمعیت تحت پوشش صنعت نفت جز با تلاش و همکاری و هماهنگی همه ی واحدها و بخش ها و حوزه های مختلف وزارت نفت میسر نخواهد شد.


۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۵,۶۷۸
کد خبر : ۶,۹۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید