نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۴

اخبار

تفاهم نامه همکاری معاونت بهداشت و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت امضا شد

تفاهم نامه فی مابین معاونت بهداشت به نمایندگی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای اجرای برنامه پزشکی خانواده و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به جمعیت تحت پوشش در چهارچوب ساختار ، ضوابط و استانداردهای نظام شبکه وزارت بهداشت با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به امضا رسید .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، در ابتدا این نشست معاونت بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت و دولت در سال جاری اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است، گفت: طرح پزشکی خانواده با سرعت بیشتری در حال عملیاتی شدن است و با استفاده از تجربیات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  در راستای منافع مشترک  میتوان بسته های خدمتی در حوزه پزشکی خانواده را به خوبی ارائه کرد.
وی افزود : خوشبختانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تجربه اجرای طرح پزشکی خانواده را در کلانشهر ها داشته که میتوان با استفاده  از زیرساخت های دولت الکترونیک شاهد اقدامات چشمگیر در حوزه پرونده الکترونیک سلامت خانواده هم باشیم .
دکتر فرشیدی ضمن تاکید بر شعار هفته سلامت در سالجاری گفت : باید نظام شبکه سلامت تقویت شود و هر ایرانی مراقب سلامت خود را بشناسد تا با افزایش سطح سواد سلامت ، سطح سلامت افراد هم افزایش یابد.
معاونت بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد : این تفاهم نامه کار بسیار درخشانی است و باید از تجربیات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حوزه طب کار و سلامت خانواده در راستای اجرای آن در کل کشور بهره برد.
دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و امضای تفاهم نامه گفت: اصلی ترین وظیفه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حفظ و ارتقای سلامت کارکنان و خانواده های آنهاست که بخش اعظم این خدمات در واحد سلامت خانواده شکل می گیرد. 
وی با اشاره به توسعه صنعت نفت در اقصی نقاط کشور گفت : نگاه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت سلامت محور است و با توجه به حضور خانواده ها در مراکز صنعتی ، اهمیت حوزه پزشکی خانواده برای این سازمان چندین برابر شد لذا علاوه بر خدمات طب کار و معاینات دوره ای به کارکنان در راستای افزایش رضایت مندی و آسودگی خاطر آنان به خانواده های کارکنان هم بسته های خدمتی ارائه می شود.
مدیرعامل سازمان اظهار داشت : هدف ارائه خدمت به مردم است و امیدوارم با توجه به اطلاعات و پتانسیل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بتوانیم شاهد همکاری فی مابین بیشتری در راستای افزایش کیفیت خدمات باشیم.
در این نشست دکترکوروش هاشمی اصل رییس نظام سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت  ضمن تاکید بر اهمیت حوزه پزشکی خانواده در حفظ سلامت خانواده ها در سال های اخیر گفت : سیستم پزشکی خانواده، یک روش پیشرفته ارائه خدمات سلامت است ، سیستم سلامت خانواده در صنعت نفت، از ابتدای شکل گیری این صنعت و راه اندازی بهداشت و درمان صنعت نفت، به عنوان بازوی سلامت آن به نوعی فعال بود؛ اما از حدود 20 سال پیش به صورت جدی تر به این مبحث پرداخته شد .
رییس نظام سلامت خانواده سازمان بیان داشت : در 15منطقه در سطح بهداشت و درمان صنعت نفت ، 62 مرکز پزشکی خانواده است که در این مراکز، پزشکان خانواده حضور دارند و مشغول به فعالیت هستند و از این تعداد، نزدیک به 60 نفر دوره کارشناسی ارشد پزشکی خانواده (MPH)  را به صورت مجازی در دانشگاه تهران گذرانده و همچنین 6 نفر متخصص پزشکی خانواده دارند.
دکتر هاشمی اصل تصریح کرد : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آمادگی لازم را برای اجرای برنامه های پزشکی خانواده وزارت بهداشت را بصورت پایلوت دارد ، این سازمان علاوه بر فراخوان معاینات دوره ایی کارکنان ، معاینات دوره ایی خانواده ها را نیز اجرا می کند که میتوان با استفاده از تجربیات و اطلاعات دستورالعمل های لازم برای کنترل بیماری های غیر واگیر دار را تهیه کرد.
در ادامه دکتر غلامرضا پیوندی سرپرست مدیریت بهداشت و HSE  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، با اشاره به تغییرات ساختاری در حوزه مدیریت بهداشت  و سلامت در سازمان در سال های اخیر گفت : این سازمان به دو حوزه معاونت درمان و معاونت بهداشت و HSE تغییر پیدا کرده که منجر به همسو شدن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است و خوشبختانه شاهد افزایش تعاملات بوده ایم.
وی اظهار داشت : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حوزه طب کار جز بزرگترین مراکزی بشمار می رود که در این حوزه خدمات ارائه میکند ، تقریبا سالیانه نزدیک به 120 هزار نفر مورد معاینات دوره ای و بدو استخدام قرار میگیرند در مناطق عملیاتی علاوه بر نیروهای رسمی کارکنان پیمانکاری هم از این خدمات بهره مند می شود که منجر به افزایش رضایت مندی شده است.
گفتنی است در این تفاهم نامه که به امضای طرفین رسیده ، تامین دستورالعمل ها و گایدلاین ها و بسته های خدمت مصوب وزارت بهداشت ، تامین واکسن مورد نیاز ، فراهم سازی زمینه ثبت خدمات سلامت ارائه شده در سامانه پرونده الکترونیک و  همکاری لازم در زمینه استقرار نظام ارجاع الکترونیک سلامت از تعهدات وزارت بهداشت و اجرای استانداردهای نظام شبکه ، بکار گیری پزشک خانواده ، مراقب سلامت ماما بر اساس استانداردهای نیروی انسانی ، اجرای بسته های خدمات سطح یک مصوب وزارت بهداشت شامل بسته های مراقبتی ، ویزیت بیماران سرپایی ، ارائه خدمات دارویی ، خدمات مشاوره ای ( تغذیه و بهداشت روا ن)  و ......از تعهدات سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت بشمار میرود.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه ، جمعیت تحت پوشش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بعنوان جمعیت ثبت شده پزشک خانواده کشوری تلقی شده و مراکز بهداشتی درمانی سازمان بعنوان مراکز ارائه خدمات جامع سلامت شهری در نظر گرفته می شوند.

 

عکس تفاهم نامه

 

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۲۴
تعداد بازدید : ۴,۶۷۰
کد خبر : ۱۳,۱۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید