نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۴۳

اخبار

مستندسازی و گزارش دهی موجب افزایش رضایتمندی می شود

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، گفت: تلاش برای جلب رضایت ارباب رجوع یک ضرورت است و در این راستا، یکی از مهمترین اصول برای پیشرفت در ارائه خدمات و جذب رضایت خدمات گیرندگان،گزارش دهی، مستندسازی و ایجاد بستری جهت رفع نواقص و افزایش رضایتمندی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، دکتر سید مهدی هاشمی در اجلاس دو روزه روسای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در شیراز با تاکید بر نقش گزارش دهی بین سازمانی و مستندسازی عملکرد حوزه های مختلف، عنوان کرد: یکی از هدف های اصلی هر سازمان، جلب رضایت خدمات گیرندگان و ارباب رجوعان از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب است و در این میان، تهیه گزارش عملکرد حوزه های مختلف سازمان و مناطق، جهت رفع ایرادات و ایجاد زمینه ای برای ارتقاء سطح ارائه خدمات می تواند راه گشا باشد.

 مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه تمامی مباحث باید کاملا کارشناسی شود، افزود: بر اساس این گزارش ها باید کمیته های مرتبط تشکیل شده و مدیران ستاد و مناطق در این کمیته ها تمامی جوانب را بررسی نمایند.

وی از تهیه گزارش ها به صورت فصلنامه گفت و تاکید کرد: تمام مراکز سازمان،گزارش های فصلنامه ای تهیه شود و در این راستا، تمامی اقدامات و عملکرد سالانه مناطق با ذکر جزییات به واحد روابط عمومی هر مرکز تحویل داده شود تا این واحد پس از تدوین و بررسی های لازم، این مهم را به ستاد سازمان انتقال دهد.

دکتر هاشمی همچنین از تاکید وزیر نفت در نشست کمیته پدافند غیرعامل گفت و اظهار کرد: مدیران HSE مناطق سازمان با مدیران HSE شرکت های تابعه صنعت نفت ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند تا از این طریق پدافند غیرعامل نیز تقویت شود.
 
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص مقوله حجاب و عفاف، گفت: رعایت موضوع حجاب و عفاف در تمامی مراکز در اولویت مدیران باشد و کرامت حوزه درمان به خوبی حفظ شود.

دکتر هاشمی از ابتکار عمل منطقه فارس در برگزاری گردهمایی مدیران مناطق یک روز پیش از اجلاس، قدردانی کرد و ابراز کرد: برگزاری چنین جلساتی می تواند بسیار اثرگذار در همدلی و همکاری بین سازمانی مدیران باشد و نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.
 
وی اذعان داشت: تمام سعیمان بر این باشد که تخصصی عمل کنیم و هدفمان ارتقاء اهداف عالی سازمان باشد.

مدیرعامل
 ***************  
 
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس نیز در ادامه، ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر و حضورشان در شیراز سرفراز، برگزاری چنین اجلاس و گردهمایی هایی را مفید و اثرگذار دانست و به اشتراک گذاشتن افکار و بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف حوزه های سازمان را مهم برشمرد.

 دکتر محسن تندر نیز در پی جمع بندی دغدغه ها، نقطه نظرات و درخواست های نشست روز قبل مدیران مناطق که در پلی کلینیک مرکزی شیراز صورت پذیرفت، توضیح داد: عدم جذب نیروی انسانی جایگزین متناسب با نیروی خارج شده، پروسه طولانی جذب نیروی انسانی جدید، افزایش سقف پیمان نیروی انسانی متناسب با افزایش جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان مناطق، عدم تمدید پروانه های فعالیت درمانگاه های شبانه روزی مناطق، مشکلات نرم افزار سینا در بخش های مختلف درمانی و عدم لینک با نرم افزار بیمارستانی و نداشتن صورتحساب، اصلاح چارت سازمانی با توجه به نقطه نظرات مناطق، محدودیت در خرید دارو از شرکت های مورد نظر، افزایش اختیارات مدیران مناطق، افزایش کارانه پزشکان و داروسازان و دندانپزشکان جهت جذب بیشتر و ... از جمله مسائل و مشکلات موجود در مناطق می باشد.
 
امیدواریم که با همفکری و همکاری های بین سازمانی، پشتکار سازمانی، مساعدت های مدیریتی و برگزاری چنین گردهمایی هایی برای جهت ارائه بهتر و بیشتر خدمات کوشاتر باشیم و به اهداف عالی سازمانی دست پیدا کنیم.

دکتر تندر
 ***************
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس در این نشست ضمن خوش آمدگویی به مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، صبر و صداقت همراه با کار جهادی را از ویژگی های بارز همکاران خدوم در مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت بیان کرد.

مهندس اسداله طاهری، در جمع روسای مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت، گفت: برای ارائه خدمات به مردم می بایست نیروی انسانی از سلامت جسمی و روانی لازم برخوردار باشد و این حجم خدمات ارائه شده به مردم توسط کارکنان خدوم  بخش های مختلف  وزرات نفت  مرهون تلاش های  صادقانه همکاران  گمنام در  مراکز بهداشت ودرمان صنعت نفت می باشد.

 خبر شیراز
***************
سرپرست مدیریت عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این نشست با تاکید بر مقوله رضایتمندی خدمات گیرندگان، گفت: رضایتمندی ارباب رجوع بیش از هر موضوعی در سازمان حائز اهمیت است و تمامی مدیران و کارکنان باید موظف به این مهم باشند.
 
دکتر محمد علی فلاح مهرجردی، افزود: انگیزش نیروی انسانی نقش تعیین‌کننده‌ای در ابعاد مختلف سازمان دارد و سازمان‌ها برای نیل به اهداف بلندمدت و دوام در دنیای رقابتی امروزی موظف به ایجاد انگیزش در افراد سازمان هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد انگیزه در کارکنان باعث می‌شود منابع انسانی، با حداکثر توان در راستای رسیدن به اهداف سازمانی کار کنند و در این راستا، نقش مدیران در ایجاد انگیزه کارکنان بسیار مهم است.
 
سرپرست مدیریت عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص آموزش کارکنان نیز عنوان کرد: آموزش در محل کار فرآیندی بسیار با اهمیت برای سازمان است که علاوه بر تاثیر مستقیم در سازمان که باعث پیشرفت در بخش های مختلف می شود باعث می شود کارمندان پیشرفت کنند و در نتیجه همین پیشرفت باعث می شود انگیزه آنها برای کار کردن زیاد شود و کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 دکتر فلاح با تاکید بر این که نسبت به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت باید دغدغه مند باشیم، اظهار کرد: نگاهمان نگاه سازمانی باشد و در راستای تعالی سازمان باید ارتباطات درون سازمانی افزایش یابد و تمام تلاش ها در راستای اعتلای اهداف سازمان باشد.
 دکتر فلاح
***************  
مشاور مدیرعامل در امور فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی سازمان نیز در ادامه با تبریک روز و هفته شیراز از جایگاه بزرگان شعر و ادب پارسی سخن به میان آورد و ابراز کرد: استاد سخن، سعدی شیرازی حکیمی بوده که از فردوسی؛ حکیم سخن الهامات زیادی گرفته و لسان الغیب؛ حافظ شیرازی نیز از استاد سخن بهره ها برده و به همین دلیل باید به رهنمودهای سخن این بزرگان در زندگی اجتماعی و دینی خود بسیار توجه کرد.

 دکتر محمدرضا موالی زاده، گفت: اگر با جان دل به سخنان این بزرگان توجه کنیم تاثیرات شگرفی را در جامعه انسانی خواهیم داشت و مفاهیم عمیق و پر مغز این عرفا می تواند تاثیر شگرفی را در ساختن و پرداختن جامعه رقم بزند.

 وی در خصوص تکریم ارباب رجوع وکارکنان اذعان داشت: احترام به پرسنل به خصوص بازنشستگان، بسیار حائز اهمیت است و همانطور که تکریم کارمند از سوی ارباب رجوع و مدیران مهم است ادبیات کارمند هم باید محترم و دل نشین باشد و موجب تاثیر مثبت در مخاطب شود.

مشاور مدیرعامل در امور فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی سازمان تاکید کرد: با همکاری بخش های مختلف سازمان  و بر اساس موازین عرف و شرع، شایسته است کرامت همه انسان ها حفظ شود و این مهم سرلوحه رفتار سازمانی در هر منطقه باشد.

 به گفته دکتر موالی زاده، در کنار اقدامات سخت افزاری، مفاهیم نرم افزاری نیز در سازمان مورد توجه قرار گیرد تا موجبات رضایتمندی خدمات گیرندگان افزایش یابد.گفتنی است، دکتر مهرداد عسکریان؛ متخصص پزشکی اجتماعی شیراز در این نشست، در خصوص موضوعات مرتبط با مسئولیت های اجتماعی و نمود آن در سازمان ها و مناطق وابسته به آن، سخنرانی کرد و با مدیران حاضر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

موالی  زاده
رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خلال این نشست نیز، گزارشی از نسخه نویسی الکترونیک سازمان داد و چالش های حوزه انفورماتیک را مطرح کرد.

مهندس علیرضا فارسیان، چالش های موجود در خصوص سرمایه انسانی حوزه فناوری و اطلاعات سازمان و موضوع کمبود نیروی متخصص،گزارش در خصوص نرم افزار نوبت دهی اینترنتی، نرم افزار اعزام، سرویس ارتباط ساتا با پورتال نفت، سامانه انتقال و تجمیع اطلاعات(ساتا)، چالش های مربوط به زیر ساخت های ارتباطی و ... را در این نشست مطرح کرده و در گفتگو با مدیران حاضر، موارد مورد تقاضا را در اولویت اقدام قرار دادند.

در این نشست، دکتر روشنک مرادی( سرپرست مدیریت امور درمان سازمان)، گزارش عملکرد حوزه اعزام، دکتر حمید رضا رضایوف( رییس امور درمان سازمان) گزارش عملکرد حوزه ارجاع و درمان غیر مستقیم و دکتر محمد ضرغام( پزشک طب صنعتی سازمان) گزارشی از عملکرد صورتحساب مناطق را ارائه کردند.

 همچنین، به مناسبت گرامیداشت روز شیراز، کیمیا کامکار؛ دختر 10 ساله شیرازی، برای جمع حاضر از آثار بزرگان شعر فارسی، حضرت حافظ و سعدی، غزل خوانی و با زبان شیرین شیرازی، اشعار زیبایی را دکلمه کرد.

دسته جمعی شیراز
 دکتر سید مهدی هاشمی (مدیر عامل سازمان)، دکتر روشنک مرادی (سرپرست مدیریت امور درمان سازمان بهداشت و درمان ، دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی (سرپرست مدیریت عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان)، دکتر مریم جنابی (سرپرست امور داروئی و مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده سازمان بهداشت و درمان)، دکتر محمد ضرغام (پزشک طب صنعتی سازمان بهداشت و درمان)، دکتر غلامرضا پیوندی (سرپرست محترم مدیریت بهداشت و HSE سازمان)، دکتر حمیدرضا رضایوف (رئیس امور درمان سازمان بهداشت و درمان)، دکتر جهانبخش امینی (رئیس شورای تخصصی امور داروئی سازمان بهداشت و درمان)، دکتر غلامرضا ملکی ( مدیر امور مالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت)، مهندس علیرضا فارسیان ( رئیس محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بهداشت و درمان)، دکتر محمدرضا موالی زاده (مشاور مدیر عامل در امور فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی سازمان) و دکترسید شهرام الدین توکلی (مشاور مدیرعامل در امور فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان) از ستاد سازمان حضور داشتند.

 همچنین، دکتر رضا شهرامی (سرپرست بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت تهران)، دکتر جهانبخش کیانی (رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور)، دکتر وحید مالکی ( رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق کشور)، دکتر فرحناز عزیزی دوست (رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان)، دکتر  نصراله حسونی بحرینی (رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان)، دکتر  بهزاد نوریان (رئیس بهداشت و درمان شمال کشور)، دکتر بهرام دهقان ( رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز )، دکتر رحیم معصومی (رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان)، دکتر شمس الدین حسین علیزاده (رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب)، دکتر محمدحسین کرباسچی (سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت هرمزگان )، دکتر کوروش شیرانی (سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان)، دکتر رضا بقایی (سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران)، دکتر رضا آموزش (سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری)، دکتر سعید گران پی (رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر)، دکتر ناصر امیرپور (رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی و مراکز بهداشتی و درمانی ماهشهر)، روسای مناطق سازمان بهداشت و درمان حاضر در این اجلاس بودند.

 لازم به ذکر است، اجلاس روسای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادیبهشت 1402 و همزمان با هفته شیراز، با همکاری صمیمانه مدیرعامل و روسای ارشد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران منطقه فارس و در سالن اجتماعات این شرکت، برگزار شد.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۴۲
تعداد بازدید : ۵,۶۳۴
کد خبر : ۱۲,۹۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید