نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۱۳
 

اخبار

وظیفه بازرسی پیش از هر چیز دفاع منصفانه و بدون تعصب از سازمان است

بازرسی در هر مجموعه ای ضامن اموال و منافع دستگاه و حقوق و کرامت مردم و مراجعین هست.

حسین طاهری سرپرست بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان  در گفتگو با گزارشگر پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گفت:در مدیریت نوین بازرسی از شکل سنتی آن فاصله گرفته و با تمرکز بر پیشگیری به جای مچ گیری،به شکل مجموعه ای از کنترل های فنی،جامع و هدفمند  برای صیانت از منافع دستگاه و حقوق مردم درآمده است.

وی افزود :  ما در صدد هستیم ارتباطی سهل و آسان بین مدیریت و بخش ها و نواحی مختلف سازمان مان ایجاد کنیم‌ ، سازمان بهداشت نفت را که از سال ۷۹ درآن توفیق خدمت داشتم،سازمانی پاک و کارآمد می شناسم و عقیده دارم  موارد نقص در آن نادر و در حکم استثناء هست.

سرپرست بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان  تصریح کرد : این درجه از سلامت و حسن جریان امور  سرمایه و دلگرمی بزرگی برای ماست.

طاهری افزود : در عین حال وقتی فسادی معلوم شد،برای دفاع از سازمان و کارکنان پاکدست آن،باید درچهارچوب قانون و بدون هیچ تزلزل و تردیدی با آن برخورد کرد و البته بیش و پیش از هرچیز بنای ما بر همکاری و تعامل با مدیران به ویژه در مناطق هست.

وی ادامه داد : مدیریت ارشد و عالی سازمان نیز در طول مدتی که من شاهد بودم،همواره با سعه صدر و اشتیاق با نقد و ابراز نظر برخورد کرده اند و مجموعه ای قانونمند و درستکار با مختصات علمی و فرهنگی سازمان ما طبعا  کمترین مقاومت را در قبال ارزیابی و نظارت دارد.

طاهری بیان کرد : ما باید با استفاده از ابزارهای جدید و نگاهی علمی بیشتر با اصلاح مسیر و پایش مستمر حوزه عملیات شرکت،امکان اشتباه و تخلف را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه صحبت های خود،بازرسی را  مانند یک داور خوب دانست که باید کمترین وقفه را در جریان بازی ایجاد کند و به کارکنان آرامش و امنیت خاطر بدهد.

طاهری گفت : بنده با چنین رویکردی این ماموریت را قبول کردم و امیدوارم عملکرد ما و سایر ارکان سازمان در نهایت باعث سربلندی ما و منشاء خیر و خدمت برای همه کارکنان صنعت نفت و مردم فهیم و شریف ما باشد.

سرپرست بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان  یکی از مهمترین نقاط تمرکز را رعایت قوانین و مقررات عنوان کرد و گفت : بخشی از این قوانین،مقررات عام ناظر بر فعالیت شرکت های دولتی ست ، یک بخش دیگر ناظر بر دستگاه های فعال در حوزه سلامت هست که در بخش نخست باید تلاش کرد منافع و منابع سازمان همراه با حقوق مردم  تا حد امکان حفظ و تضمین شود، یعنی حتی المقدور آحاد ملت دریک فضای شفاف بطور بالقوه از فرصت های برابر در تعامل با سازمان برخوردار باشند.

وی اظهار داشت : مدیریت عالی سازمان هم  به بخش خصوصی به چشم یک همکار نگاه می کنند،نه رقیب و مزاحم ، از طرف دیگر ارائه خدمات درمانی و بیمارستانی،مطابق با موازین قانونی،استانداردهای سلامت و با احترام به حقوق بیمار و مراجعین ارائه گردد.

سرپرست بازرسی سازمان بیان کرد: با در نظر گرفتن ماهیت درمانی سازمان،بقول برخی از همکاران شاید بشود از نهادی به نام"دیده بان حقوق بیمار"سخن گفت، بازرسی سازمان آماده  هرگونه همکاری و تعاون با واحد نظارت بردرمان برای رسیدن به چنین چشم اندازی هست.

طاهری ضمن ارائه یک جمع بندی اشاره کرد: در همین فرصت اندک گزارش های زیادی به ما رسیده که متاسفانه خیلی قابل اعتنا نبوده اند ، چون به امور جزئی،شخصی و خارج از حیطه اداره پرداخته اند،ناقص و غیر مستند هم هستند.
ما توقع داریم:
•همکاران عزیز ما با بردباری و اخلاق با هم دیگر رفتار کنند.
•از بازرسی به عنوان ابزاری برای تسویه حساب شخصی استفاده ننمایند.
•حتی المقدور عملکردها را نقد کنند ومستند حرف بزنند.
وی افزود:اولویت ما در رسیدگی به گزارش ها،در گام اول گزارش هایی است که :
که در باب کار و نواقص سیستم باشد.
در برگیرنده مطالب مهم و مستند باشد.
و حداقل نویسنده آن معلوم باشد.
دوستان توجه داشته باشند بازرسی به دنبال اصلاح سیستم و رفع نواقص هست.

و حتی وقتی مجبور به بررسی مسئله ای درباب احدی از همکاران باشد خود را مقید به حفظ اخلاق،قانون و حیثیت افراد می داند.

به تعبیر یکی از مدیران ارجمند سابق سازمان ما و واحد بازرسی کاری با مناسبات شخصی و خارج از اداره و ساعات اشتغال همکاران  ندارد.

سرپرست بازرسی و شکایات سازمان اظهار داشت: ما از همکاران و اهل نقد و نظر توقع داریم ما را در  جهتی درست و صحیح راهنمایی کنند و بنده و همکارانم را از خیرخواهی های و دعاهای خیر خود محروم نفرمایند.

طاهری در پایان گفت: پیشاپیش سال نو را نیز به کلیه هم میهنان عزیز و شریف و خانواده بزرگ صنعت نفت و سازمان تبریک تهنیت می گویم و از روابط عمومی سازمان هم که با نهایت تلاش،اخلاص و صرفه جویی در حوزه رسانه سازمان ما را معرفی و مطرح می فرمایند،تشکرمی نمایم.


۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۱۶
تعداد بازدید : ۴,۹۵۸
کد خبر : ۱۲,۶۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید