نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۵

اخبار

قضاوی:مددکار اجتماعی زمانی می تواند خود را مددکار بداند که جدای از نقش مددکاری گاهی در ساحت یک وکیل ، تسهیل کننده ، میانجی ، آموزش دهنده و در نهایت یک رهبر تمام عیار ظاهر شود

رئیس مددکاری اصفهان: مددکار برای ایفای نقش خود و طی طریق بطور ایده آل فاصله دارد و علیرغم نبود امکانات لازم و ایضا" نبود انگیزه های کافی ، به زعم خود تمام مساعی خود را بکار گرفته است .
قضاوی رئیس روابط کار و مددکار اجتماعی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان به مناسبت روز مددکاران اجتماعی در گفتگویی با واحد روابط عمومی ویژگی های این رشته و اقدامات انجام شده در این واحد را تشریح کرد.
     نامبرده تصریح کرد:  مددکاری  اجتماعی نیز همچون بسیاری از رشته های دیگر  حرفه ای ست متشکل از علم ، هنر و مهارت و عشق  . با این تفاوت که بخش زیادی از این علاقه و عشق متوجه فردی ست که به هر دلیلی به یاری  مددکار نیاز مبرم دارد . وی کفت: خوشبختانه  در حال حاضر در کشور ما  رشته ی مددکاری اجتماعی نسبت به دهه های گذشته بدلیل  شناخت  این رشته ، رشد بیشتری داشته است با اینحال   هنوز هم برخی از افراد و  مدیران از ماهیت این حرفه و تاثیر آن در فرآیندهای سازمانی آگاهی کامل ندارند . 
      ایشان ادامه داد : در واقع  مددکار با استفاده از مهارتهای مختلف و دانش خود و نیز بسته های حمایتی سازمان  سعی در حل و فصل مشکلات مددجو می نماید  بدین معنا که تلاش می کند تا مراجع ، محدودیت های فردی و سازمانی را درک نماید و با توجه به بحران موجود ضمن درنظر گرفتن توانمندی های خود و نیز مساعدت سازمان ، مشکل پیش رو را مرتفع گردد.  
      این مسئول محترمه اظهار داشت: در تمام مسیر پی گیری رعایت بسیاری از اصول در صدر رفتار و منش مددکار قراردارد. از جمله پایبندی  به اصل رازداری ، برقراری ارتباط موثر بر پایه ی رأفت و مهربانی ، شناخت فرهنگ های اجتماعی و فردی و تکمیل کننده ی همه ی موارد مذکور اصل عدم قضاوت کردن است . 
    قضاوی در ادامه اشاره نمود : در تمامی موارد مشروح فوق بایستی  مددکار اجتماعی  وظایف دیگری غیر از انجام مشاوره و خدمات مربوط به آن را انجام دهد . که از جمله آنها هماهنگی، ،برنامه ریزی و مدیریت تشکیلات رفاهی و حمایتی سازمان در جهت منافع دوجانبه ( فرد – سازمان )  می باشد  و این مهم ویژگی های منحصربفردی از جمله تیزبینی در تشخیص و حل مشکل و داشتن اعتبار فردی ، قدرت تصمیم گیری و ... برای فرد مددکار می طلبد . 
     وی در توضیح و تکمیل مطلب مذکور گوشزد  کرد که مددکار اجتماعی زمانی میتواند خود را مددکار بداند که جدای از نقش مددکاری گاهی در ساحت یک وکیل ، تسهیل کننده ، میانجی ، آموزش دهنده و در نهایت یک رهبر تمام عیار ظاهر شود چرا که وظایف او بر پایه ی منافع فردی – اجتماعی و سازمانی قراردارد . 
     نامبرده  افزود ، علی ایحال مددکار این منطقه برای ایفای نقش خود و طی طریق  بطور ایده آل فاصله دارد و تمامی وظایف محوله را در طول سالیان متمادی بر اساس نظرات مدیریت وقت به سرانجام رسانیده است  و علیرغم نبود امکانات لازم و ایضا" نبود انگیزه های کافی ، به زعم خود تمام  مساعی خود را بکار گرفته است .

     رئیس مددکار منطقه اصفهان در پایان ضمن تشکر از سرکار خانم ستوده رئیس مددکاری سازمان به دلیل پیگیری و راهنمایی های مشفقانه و مؤثر ایشان وظایف این امور را به شرح ذیل برشمرد:  

*  بررسی و حل مسائل  و مشکلات مددجویان  از طریق طرح های مساعدتی سازمان و منطقه ( 30 مورد)  
*راهنمایی و معرفی بیماران حهت دریافت امکانات پزشکی و پیراپزشکی به مراکز درمانی تابعه و طرف قرارداد از طریق تماس تلفنی و حضوری(بطور متوسط 350 مورد) 
*  مصاحبه و راهنمایی افراد جهت جمع آوری مدارک  بازنشستگی پیش از موعد در راستای تحقق درخواست و تهیه گزارش ( 8 مورد ) 
* تهیه گزارش ازطریق مصاحبه با  افراد متقاضی انتقال به اداره های تابعه صنعت نفت و یا  بهداشت و درمان سایر نقاط کشور ( 3 مورد )  
*پیگیری ، پاسخگویی و هماهنگی  موارد درخواستی اخذ وام های اضطراری، فوت ، ازدواج و وام بلاعوض جهت افراد دارای فرزند معلول ( 35 مورد)
*تهیه گزارش جهت افراد متقاضی استفاده از مرخصی بدون حقوق ( 3 مورد )    
* پیگیری و تهیه گزارش مددکاری جهت افرادی که به علل مختلف غیبت از کار داشته اند  ( 2 مورد ) .           
* پیگیری ، پاسخگویی و هماهنگی مشکلات درمانی بیماران در رابطه با کیفیت خدمات درمانی داخلی و مراکز طرف قرارداد   
* ایجاد هماهنگی بین خدمات مددکاری و سایر واحدهای مربوطه تا حصول نتیجه  .     
*  انجام هماهنگی های لازم جهت اجرای دستورالعمل ها و مقررات ابلاغی ستاد با مدیریت ،  واحد خدمات پشتیبانی  و امور کارکنان 
* مشاوره و راهنمایی شاغلین ( حضوری – تلفنی) جهت تسهیل امور شغلی و عبور از تنش ها و چالشهای  خانوادگی با تکنیک های ارتقا ء تاب آوری و کسب مهارتهای فردی در مواجهه با موقعیت های دشوار و در صورت لزوم طرح مشکل با مدیریت جهت مساعدت با شاغل . 
* برگزاری و شرکت در مناسبت روز معلول مطابق با دستورالعمل .    
*تهیه و تنظیم مطالب روانشناختی جهت اطلاع رسانی و استفاده کارکنان تابعه صنعت نفت از طریق روابط عمومی منطقه

قضاوی 2

 
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۰۹:۴۱
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۳۳۱
کد خبر : ۱۲,۵۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید