نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۱۰

اخبار

حضور معاونت امور سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان

عبدیزدان به منظور اطلاع از نحوه ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به بازنشستگان و خانواده آنان با رئیس و مسئولین بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان دیدار و گفتگو کرد
     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان، جواد عبدیزدان معاونت امور سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌های بازنشستگی، پس‌اندازو رفاه کارکنان صنعت نفت سه شنبه و چهار شنبه مورخ 11و 12 بهمن ماه با حضور درمرکز سلامت جامع توحید و پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر جلساتی را با رئیس و سایرمسئولین بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان  با مشارکت روسای صندوق و اعضای کانون هر دو شهرستان برگزار نمود.
      در اولین جلسه دکتر امامی ضمن تبریک ولادت مولی متقیان حضرت علی (ع) و خوش آمد گویی به آقای عبدیزدان و اعضای کانون اظهار داشت ازاین که در جمع پیشکسوتان صنعت نفت هستم بسیار خرسندم و باعث افتخار اینجانب ومجموعه بهداشت ودرمان است که به این عزیزان خدمت رسانی کنیم .
     ایشان در ارتباط با نگرانی  بازنشستگان و شاغلین  از تعطیلی.مرکز جامع سلامت خانواده دروازه تهران گفت: این مرکز دارای مشکلات فیزیکی و فاقد استاندردهای لازم میباشد و مقرر گردیده است در جلسه هفته آینده هیئت مدیره سازمان تعیین تکلیف گردد .. وی افزود  با نظر مساعدی که مدیر عامل محترم و سایر اعضای هیئت مدیره دارند امیدوارم دستور برای احداث یک مرکز شبانه روزی مصوب گردد. 
         رئیس بهداشت ودرمان همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت مرکز شاهین شهر برای تغییر از پلی کلینیک تخصصی به بیمارستان نیز تصریح کرد: نقشه های این تغییرات مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرارگرفته و به سازمان ارسال شده است .ایشان اضافه کرد بودجه ان نیز تصویب گردیده وانشاء الله در آینده ای نزدیک پیمانکارمربوطه مشخص و قرارداد اجرایی برای ایجاد بیمارستان منعقد گردد.
       این مقام مسئول همچنین بیان کرد: ما در صدد رفع نیازهای درمانی بازنشستگان محنرم می باشیم ؛ به طور مثال درصدد تهیه دستگاه سنجش استخوان هستیم  و قول داده اند با تجهیزات بیمارستانی مرکز شهدای نفت خریداری گردد. وی ادامه داد :دو الی سه ماه قبل که پزشک متخصص نفرولوژی از ادامه همکاری با بهداشت ودرمان انصراف داد با چند متخصص مصاحبه شده و به زودی مراحل جذب تکمیل و جایگزین پزشک قبلی خواهد شد.

         عبدیزدان معاون سلامت، بهداشت ودرمان صندوق ها  نیز در این جلسه گفت: هدف گذاری کردیم که تا پایان سال 1402 بیش از 50%  هزینه های خدمات بهداشتی  و درمانی بازنشستگان از طریق سازمان بهداشت ودرمان تامین گردد و این مهم مستلزم برقراری روابط متقابل پویا و پایدار بین سازمان بهداشت ودرمان و صندوق ها می باشد.

     وی با اشاره به اینکه اساس سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت بر مبنای نظام سلامت بنا نهاده شده و در حال حاضر خدماتی که ارائه می کند جایگزینی در کشور برای آن نمی توان یافت، ادامه داد:  شرط اول در ارئه خدمات بهداشتی و درمانی جامعیت خدمات می باشد و در اکثر نقاط محل تمرکز بازنشستگان خوشبختانه امکانات بهداشت ودرمان صنعت نفت نیز وجود دارد.

    نامبرده افزود: به منظور رسیدن به هدف استفاده حداکثری از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت لازم بود روابط مالی بین صندوق به نیابت از کارفرمایان و سازمان بهداشت و درمان به طور کامل و شفاف تبیین شود که خوشبختانه این مهم با نظر مساعد شورای هماهنگی نظام سلامت صنعت نفت با حمایت مدیران طراز اول وزارت نفت تحقق یافت.

     عبدیزدان همچنین با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تامین خدمات سلامت برای بازنشستگان می باشد گفت: اصولاً اینجانب در همه سفر هائی که به منظور هماهنگی با مناطق سازمان می روم سعی می کنم اعضای کانون های بازنشستگان صنعت نفت را با خود همراه نمایم چرا که معتقدم بعد از این جلسات کانونها باید خودشان در جهت تامین اهداف سلامت محوراعضای خود با مسئولین بهداشت ودرمان جلسات هماهنگی به صورت مستمر داشته باشند.

     این مقام مسئول اضافه کرد: بسیاری از بازنشستگان از خدمات بهداشت و درمان از جمله مراکز ملکی و طرف قرارداد با سازمان بی اطلاع هستند و از خدمات آن بی نصیب می گردند و این قضیه موجب پرداخت هزینه های هنگفتی برای آنان می شود. در صورتی که از خدمات سازمان در چارچوب نظام سطح بندی شده ارجاع استفاده نمایند بسیاری از هزینه های غیر ضرور را متحمل نخواهند شد.

    معاون سلامت، بهداشت ودرمان صندوق ها  همچنین به منظور دسترسی آسان به خدمات شوراهای پزشکی منطقه اصفهان از مدیران منطقه اصفهان در خواست نمود با عنایت به وجود بیش از یک سوم جمعیت منطقه سه صندوق ها در شهرستان شاهین شهر ،تعداد روزهای ارائه خدمات شورای پزشکی در این شهرستان افزایش یابد.

     در خاتمه نامبرده ضمن تقدیر و تشکر از کلیه کارکنان بهداشت و درمان منطقه ابراز امیدواری کرد همه مدیران و دست اندرکاران و حتی همکاران سطوح پایین تر سازمان بتواننداز فضای ایجاد شده برای خدمات رسانی بهینه به بازنشستگان به نحو مطلوب بهره برداری نمایند.  

    در ادامه این جلسه اعضای کانون بازنشستگان سوالاتی در ارتباط با شورای عالی پزشکی ، شورای پزشکی منطقه اصفهان ، امور دارویی ، مراکز طرف قرارداد ، کلینیک های تخصصی و واحد دندانپزشکی مطرح کردند که مسئولین قسمتهای مختلف  به آنها پاسخ گفتند. 

     شایان ذکر است مشابه این جلسه روز چهارشنبه مورخ 12بهمن ماه در پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر با رئیس کانون و رئیس صندوق این شهرستان برگزار گردید. 
  

عبدیزدان 2
عبدیزدان 1

 
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۳۸۶
کد خبر : ۱۲,۵۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید