نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰

اخبار

وجود مددکار سرشار از عشق و احساس

37 سال است که روز ولادت حضرت علی (ع) به عنوان روز مددکاران اجتماعی جشن گرفته می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور:  مددکاران نقش مثبتی در جامعه دارند ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) را که روز پدر است برای آنها نیز نامگذاری شده و در این روز از زحمات آنها قدردانی می‌شود .به همین مناسب با سیاوش حیدری مددکار اجتماعی بهداشت ودرمان صنعت نفت غرب کشور گفت‌وگویی داشتیم

حیدری مددکار اجتماعی در خصوص حرفه خود این چنین می‌گوید: در وجود مدد کار عشق و اشتیاقی وجود دارد و هر گاه قدم خیری برای کسی برمی‌دارم احساس آرامش و راحتی دارم و خود را به خدا نزدیکتر احساس می‌کنم.مددکاران اجتماعی انسانهایی هستند که:در دل کویر، گل سرخ می‌رویانند و به دیگران عشق و زندگی می‌بخشند و برای قلبهای پردرد دیگران از کوی عاطفه قاب می‌سازند و در میان دستان پرمهرشان، یک جهان عشق خدمت به انسانیت است به گونه ای که این ودیعه عشق را نه می‌توانند از آنان بگیرند، نه بخرند، نه بربایند و هیچگاه حاضر نمی‌شوند این فرصت خدمت را، نردبان ترقی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مددکاری شغل حساسی است و مراجعه کنندگان به مددکار و به او اعتماد کرده که نباید از آن سو استفاده شود و باید محرم مراجع خودش باشد.

حیدری اظهار داشت: مددکاری شغلی پویاست و با افراد متفاوت سروکار دارد و وظیفه اصلی آن رسیدگی به امور افراد نیازمند است.

در ادامه گفت:شاید گاهی اوقات خود با ناراحتی و مشکلات زیادی دست به گریبان باشد، اما قسم خورده که رازدار باشد و برای کمک پا به میدان بگذارد. مددکاری از شغل های بسیار حساس و مهم در رابطه با افراد جامعه و به خصوص نیازمندان است. مددکاری مهم است، چون با زندگی و مشکلاتی سر وکار دارد و می‌توانسته فرد یا افرادی را  از ادامه زندگی عادی باز دارد. مددکاری حرفه ظریفی است و فرد باید برای شروع به کار عشق به انسانی داشته باشند، اگر از روی اجبار و روی جهل و یا نبود پایندی به اصول و ارزش های حرفه ای باشد، ارزش و اعتبار این شغل زیر سوال می‌رود. 

و درپایان : 13رجب میلاد با سعادت حضرت امام علی (ع) و روز مددکار اجتماعی  را به تمامی همکاران و تلاشگران این عرصه تبریک گفت 

حیدری

۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۸:۲۵
تعداد بازدید : ۲۰۵
کد خبر : ۱۲,۵۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید