نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۴

اخبار

مخترع تجهیزات پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز را بیشتر بشناسیم

نوآوری و اختراع و یا به عبارتی تولید دانش در جهان امروز پایه اصلی و اساسی توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای تلقی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز؛ نگاهی به روند گذار جوامع از دوره‌ای به دوره دیگر و صعود بر پله‌های ترقی و پیشرفت نیز نشانگر نقش تعیین کننده و بنیادی اختراع و مخترعان در آن است. در جهان امروز پیشرفت و توسعه حاصل علم و دانایی است که با تحقیق، پژوهش و اختراع به دست می‌آید. ابداعات و اختراعات، در زندگی بشر نقش بسیار مهمی دارند و در طول سال‌ها باعث توانمند شدن انسان و برطرف شدن نیازهای ضروری‌ و قدم برداشتنش به سوی رشد و رفاه شده‌اند. مسلم است که تمام این اتفاقاتِ خوب، بدون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر قهرمانانی که با اختراعات و ابداعاتشان، زندگی را روز به‌روز برای ما آسان‌تر کردند، امکان‌پذیر نبود.بسیاری از وسایل، ابزار و فناوری‌هایی که امروز زندگی بدون آن‌ها قابل‌تصور نیست، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی انسان‌هایی است که ما شاید حتی نام‌شان را هم نشنیده باشیم و اولین قدم برای درکِ جایگاه و قدردانی از تلاش‌های شان، آشنایی با آنهاست. آن چه می‌خوانید، آشنایی مختصر با مخترعی است که در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز مشغول به فعالیت است و تاکنون موفق به ساخت دو اختراع در حوزه پزشکی شامل مینی‌یونیت دندانپزشکی و دستگاه ساکشن خارج دهانی و همچنین کسب سه عنوان پژوهشگر برتر شده است.

حسین عباسی‌فرد در سال 1383 از واحد ابزار دقیق شرکت نفت و گاز کارون جهت حفظ و نگهداری تجهیزات دندانپزشکی به بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز مامور به خدمت شد.

نخستین اختراع؛ ساخت مینی‌یونیت دندانپزشکی

این مخترع خوزستانی در سال 93 اولین موفقیت خود را در حوزه اختراع ثبت نمود، عباسی‌فرد در این سال موفق به ساخت مینی یونیت دندانپزشکی شد، این مینی یونیت از آن سال تاکنون در اتاق عمل بیمارستان بزرگ نفت اهواز برای عمل‌های جراحی دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مینی یونیت همانطور که از اسم آن مشخص است به عنوان یک یونیت کوچک در مراکز دندانپزشکی کاربرد دارد. این دستگاه به صندلی بیمار متصل نیست و قابل جابجایی است. مینی‌یونیت همه نیازهای اساسی که از یک یونیت دندانپزشکی انتظار می رود را برطرف می کند و قابلیت ارائه امکاناتی به اندازه یک یونیت کامل را دارد.

وی در سال 93 از سوی شرکت نفت و گاز کارون به عنوان پیشنهاد دهنده برتر کیفی برگزیده شد.

عباسی‌فرد پس از 15 سال مامور به خدمت بودن ، در سال 98 از شرکت نفت و گاز کارون به بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز منتقل شد.
 
ساخت دستگاه ساکشن خارج دهانی

این مخترع در کنار حفظ و نگهداری تجهیزات دندانپزشکی به تلاش خود در حوزه اختراع ادامه داد و در سال 99 و در ماههای نخست شیوع ویروس کرونا اقدام به ساخت ساکشن خارج دهانی کرد که این اختراع در واحد دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز مورد استفاده قرار گرفت.

این دستگاه با مکیدن (ساکشن کردن) مایعات اضافی از دهان بیمار در دندانپزشکی و هدایت آن به فاضلاب کار می‌کند.

عباسی‌فرد دگر بار در سال 99 از سوی شرکت نفت و گاز کارون به عنوان پژوهشگر برتر شناخته شد.

این مخترع شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در سال 1401 مینی یونیت دندانپزشکی که خود در سال 93 موفق به طراحی و ساخت آن شده بود را با طراحی جدیدتر و به روزتر برای استفاده ارائه نمود.

عباسی‌فرد در سال جاری برای سومین بار به عنوان پژوهشگر برتر شناخته شد.

مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز عباسی‌فرد را مایه افتخار خود می‌داند و قدردان تلاش‌های وی در طی سالهای فعالیت در این مجموعه می‌باشد و چتر حمایت مادی و معنوی خود را بر سر وی خواهد گشود.
۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۹,۵۲۴
کد خبر : ۱۲,۴۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید