نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۰

اخبار

پوشش بیش از 93 درصدی جمعیت طبی و کارکنان غیررسمی شاغل در شرکت های نفتی منطقه در امر واکسیناسیون

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور اضافه کرد : در زمان کرونا بیش از 300 هزار بسته خدمتی به جمعت تحت پوشش در سال گذشته ارائه شد که این فعالیتها شامل تریاژ و بستری در بیمارستانها ، خدمات بستری و سرپایی ، ویزیت ، رادیولوژی ، آزمایشات PCR و ... بوده است .

دکتر بهزاد نوریان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور با اشاره به جمعیت تحت پوشش منطقه  گفت: جمعیت طبی تحت پوشش منطقه با احتساب میهمانان مجتمع ورزشی و آموزشی محمودآباد حدود یبست هزار نفر بوده و مناطق آن شامل سه استان گلستان و مازندران و گیلان می باشد ، این بهداشت و درمان با 12 درمانگاه تخصصی ، طب صنعتی و خانواده و پزشکیاری در حال خدمت رسانی به جمعیت طبی مناطق تابعه می باشد .

وی افزود : علاوه بر ارائه خدمات مستقیم این بهداشت و درمان با 376 مرکز طرف قرارداد در سطح استانهای شمالی کشور کلیه خدمات را در تمامی شهرها در دسترس مراجعین خود قرار داده است .

دکتر نوریان تصریح کرد : در ارائه خدمات به واسطه شیوع ویروس کرونا ، کار جهادی بزرگ در سطح بهداشت و درمان شمال کشور در امر واکسیناسیون انجام شد و خوشبختانه پوشش بیش از 93 درصدی جمعیت کارکنان  رسمی و غیررسمی شاغل در شرکتهای نفتی منطقه را در دو نوبت واکسیناسیون دربرگرفت .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور اضافه کرد : در زمان کرونا بیش از 300 هزار بسته خدمتی به جمعت تحت پوشش در سال گذشته ارائه شد که این فعالیتها شامل تریاژ و بستری در بیمارستانها ، خدمات بستری و سرپایی ، ویزیت ، رادیولوژی ، آزمایشات PCR و ... بوده است .

وی ادامه داد : یکی از خدماتی که در غالب کرونا توانستیم راه اندازی کنیم و بسیار مورد توجه قرار گرفت سایت nocrona بود که خدمات آنلاین سلامت را به بیش از 90 درصد مراجعین بعد از تشخیص چه در منزل و چه در بیمارستان ارائه می نمود ودر پایش لحظه ای بیمار  هدایت صحیح  و طی مسیر درمان بسیار موثر بود .

دکتر نوریان بیان کرد : فعالیت طب صنعتی و معاینات دوره ای کارکنان در ایامی که محدودیت مراجعین در زمان کرونا در منطقه وجود داشت با ایجاد اتاق های ایمن و طبق پروتکل ارسالی از سوی واحد HSE سازمان به صورت محدودتر انجام شد .

وی اضافه کرد : استقرار پروتکل بهداشتی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در شرکتهای نفتی منطقه با همکاری بسیار خوب واحد HSE شرکتها انجام گردید و در سطح درمانگاه ها هم به همین شکل تمامی مراقبتها و کنترل های لازم به صورت کامل اجرای شد و تریاژ بیماران مورد تقدیر بازرسین دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت .

دکتر نوریان اظهار داشت : خدمات پزشک خانواده در جهت کنترل بیماری های مزمن و غیرواگیر با رعایت کامل پروتکل ها در زمان کرونا صورت می گرفت و در شرایطی که مراجعه حضوری امکان پذیر نبود ، از طریق تماس تلفنی کلیه پرونده ها و مراقبتهای لازم انجام شد و در این زمینه خدمات در هیچ شرایطی قطع نگردید  این تلاش همکاران واحد پزشکی خانواده و بهداشت خانواده نقش زیادی در سلامت بیماران تحت مراقبت واحدهای پزشکی خانواده داشت و آنان را همچنان مورد پایش و پیگیری مستمر قرار داد .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور با اشاره به خرید تجهیزات گفت : در بخش IT بودجه خوبی در پایان سال اختصاص پیدا کرد و بسیاری از نیازهای واحد IT مرتفع شد ، در بخش اداری با توجه به پیش بینی گرمای بیش از حد وسایل خنک کننده کافی خریداری شد ، تجهیزات پزشکی کافی با همت واحد های مالی وپشتیبانی ستاد سازمان  و با تخصیص بودجه شامل دستگاه الکتروشوک ، هولتر مانیتورینگ قلبی ، ای کی جی ، یونیت دندانپزشکی و اتوکالو ، ژنراتور برق اضطراری و ... خریداری گردید .

این مقام مسئول اذعان داشت : یکی از مهم ترین اقدامات در مجتمع ورزشی و آموزشی محمودآباد بود که بعد از 2 سال شیوع کرونا بازگشایی گردید ، برای ورود میهمانان تمهیدات لازم با همکاری بسیار موثر روسا و مسئولین واحد HSE شرکت ملی نفت بعمل آمد و طی چندین جلسه یک دستورالعمل بعنوان یک سند اجرایی نوشته شد و بهداشت و درمان شمال کشور نقش مهمی در اجرای آن به عهده گرفت و با استقرار نیرو در مبادی ورودی مجتمع و انجام تست های لازم و تکمیل فرم های مربوطه و پیگیری بیماران به ارائه خدمات پرداخت .

وی بیان کرد : راه اندازی سامانه ستاد ( سامانه تدارکات کالا ) و اجرای کامل آن در سطح منطقه و استقرار نرم افزار هلسی لاین و از همه مهمتر استقرار نرم افزار سینا و استخراج اطلاعات از نرم افزار قبلی ( نرم افزار سخن ) و انتقال 90% از اطلاعات یکی از کارهای بزرگی بود که توسط پزشکان و پرستاران خانواده بهداشت و درمان شمال کشور انجام شد .

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور تصریح کرد : از دیگر نکات مثبت عملکرد سال گذشته امضای قرارداد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی در رشت و ساری و همگام سازی فعالیت های پزشکی خانواده و آموزش با سیاستهای وزارت بهداشت و درمان در منطقه بود ، امضای این همکاری منجر به تبادل اطلاعات و ارائه خدمات  مطلوب تر در منطقه گردید .

دکتر نوریان خاطر نشان کرد : از دیگر نقاط روشن عملکرد بهداشت و درمان شمال کشور برگزاری اردوی جهادی بود که هم بصورت مستقل و هم با همکاری بسیج دانشجویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی به انجام رسید که با حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی باعث ارائه این خدمات به مردم مستمند و محروم منطقه شده .

دکتر نوریان در پایان ضمن تشکر از کلیه واحدهای درمانی و پشتیبانی منطقه اظهار امیدواری کرد با توجه به رویکرد جدید سازمان در ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بهتر  به جمعیت تحت پوشش بتوان در افزایش رضایتمندی خدمات گیرندگان عزیز کوشید .

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۸,۲۷۸
کد خبر : ۱۱,۷۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید