نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۰۹

اخبار

ارائه خدمات پزشکی سالانه به حدود ۱۴ هزار نفر در غرب کشور

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور در ادامه داد : این مرکز درمانی در طول یک سال گذشته به پیشرفته ترین دستگاه های سونوگرافی، دستگاه آزمایشگاهی، رادیولوژی، تست ورزشی و اکو با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان با ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی که اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد قیمت آنها است، مجهز شده، که دستگاه سنوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه آن راه اندازی و دیگر دستگاه ها بزودی نصب و قادر به ارایه خدمات به مراجعه کنندگان خواهد بود.
دکتر جهانبخش کیانی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور با بیان اینکه این مرکز درمانی به چهار استان کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان خدمات پزشکی ارایه می‌  دهد، گفت: در حال حاضر، ۱۳ هزار و ۹۲۵ نفر از کارکنان رسمی و خانواده‌های شرکت‌های نفتی تابعه غرب کشور زیر پوشش بیمه و خدمات پزشکی این مرکز است.

وی افزود : از این تعداد هفت هزار و ۳۴۷ نفر از پرسنل رسمی شاغل و بازنشسته شرکت نفت و گاز کرمانشاه با خانواده‌هایشان هستند و نزدیک ۹ هزار نفر دیگر در استان های همدان، کردستان و ایلام زندگی می‌کنند.

  رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور بیان کرد: براساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل وضعیت‌ نیروها؛ به احتمال زیاد حدود سه الی چهار هزار نفر از کارکنان پیمانی و قراردادی و همچنین ایثارگران شرکت تابعه با خانواده هایشان به جمعیت زیرپوشش این مرکز در غرب کشور افزوده شود.

دکتر کیانی با بیان اینکه این مرکز دارای پزشک متخصص داخلی ،زنان، اطفال، دندانپزشکی و کارشناسان  مامایی، مشاوره و رژیم غذایی است، گفت: میانگین سالیانه بیش از ۶۵ هزار خدمات پزشکی؛ ۴۳ هزار خدمات پزشک عمومی و نزدیک به ۹ هزار خدمات تخصصی، بیش از ۱۰ هزار داندان پزشکی و دیگر موارد پزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور به بیمه شدگان ارایه می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور براساس نظام پزشک خانواده است، سیستمی که بیشتر بر پیشگیری از بیماری با پایش سلامت اولیه، ثانویه و ثالث تاکید دارد، یعنی هرساله طی فراخوان ها و اطلاع رسانی های گسترده ای که صورت می گیرد، آمار وضعیت درمانی افراد تحت پوشش از نظر داشتن دیابت ، فشارخون، چربی خون، اضافه وزن و دیگر علائم پایش می شود و سپس در طول فصل و سال برای معاینه پزشکی آنها برنامه ریزی دقیق می شود و مرتب مورد کنترل قرار می گیرند.

دکتر کیانی تصریح کرد: به طور مثال جمعیت  بیماران دیابتی زیرپوشش این مرکز که حدود 459 نفر است به صورت برخط به خدمات پزشکی این مرکز در ارتباط هستند، یا بیماران قلب عروقی حتما باید سالی یکبار به متخصص قلب و هر سه ماه یکبار متخصص چشم، تست اکو و یا تست ورزشی بدهند.

مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی

 رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور در ادامه داد : این مرکز درمانی در طول یک سال گذشته به پیشرفته ترین دستگاه های سونوگرافی، دستگاه آزمایشگاهی، رادیولوژی، تست ورزشی و اکو با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان با ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی که اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد قیمت آنها است، مجهز شده، که دستگاه سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه آن راه اندازی و دیگر دستگاه ها بزودی نصب و قادر به ارایه خدمات به مراجعه کنندگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ پزشک و متخصص و ۱۵ پرستار در این مرکز به جمعیت تحت پوشش  خدمات پزشکی ارایه می دهند گفت: کلینیک ۱۲ فرودین این مرکز در شهر کرمانشاه، مرکز درمانگاه طب صنعتی در  پالایشگاه نفت شهر کرمانشاه،داروخانه های طرف قرار داد  و همچنین مطب های پزشکی طرف قرار داد در استان های کردستان، همدان و ایلام و تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به بیمه شدگان این مرکز خدمات پزشکی ارایه می دهند.

دکتر کیانی همچنین از ارایه خدمات پزشکی هشت پزشک و ۱۰ پرستار در مراکز اقماری (نوار مرزی مناطق خیز نفت و گاز) به صورت ۲۴ ساعت به کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز خبر داد.

این مسوول در ادامه با اشاره به افزایش سطح رضایت مندی بیمه شدگان  از خدمات پزشکی گفت: در اوج همه گیری ویروس کرونا؛ (دلتا) ظرف یک هفته تمام پرسنل قراردادی ، رسمی، پیمانی و کارگری و حتی بیماران خاص تحت پوشش در مقابل این بیماری را واکسیناسیون کردیم که رضایتمندی بسیاری به همراه داشت .

وی همچنین از استانداردسازی و به سازی ساختمان پلی کلینیک 12 فروردین از درب ورود این مرکز تا راه اندازی باشگاه ورزشی، احداث اتاق  قلب، داندان پزشکی ،اتاق سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، استراحتگاه، نمازخانه، اتاق بسیج و سرویس های بهداشتی ظرف یک سال خبر داد.

در آینده دی‌کلینک بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور کلنگ زنی خواهد شد

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور همچنین اعلام کرد: در یک سال گذشته با ارایه خدمات پزشکی در خورو شایسته این مرکز موفق به کسب مجوز معاینات پزشکی استخدامی غرب کشور شد و دیگر لازم نیست کارکنان  بدو استخدام استان های غرب کشور برای انجام معاینات پزشکی که هفته ها و روزها طول می کشد، به تهران بروند، متحمل هزینه های هنگفت اقامت در هتل، تردد و اتلاف وقت زیاد شوند و شرکت ها نیز از نیرو خالی و نیمه تعطیل شود و این کار بزرگی بود که صورت گرفت.

دکتر کیانی همچنین یکی از برنامه های آینده بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور را راه اندازی درمانگاه در استان ایلام اعلام کرد و گفت: تجهیزات و مکان این مرکز فراهم شده و فقط منتظر کسب مجوز دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی همچنین از تهیه یک زمین هشت هزار متری برای احداث یک دی‌کلینک مجهز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: برنامه داریم در آینده نزدیک با کسب مجوز های لازم از وزارت بهداشت، شهرداری و دیگر ارگان ها ذی ربط یک دی کلینک بزرگ و مجهز برای کارکنان و پرسنل نفت و گاز غرب کشور احداث کنیم  که می تواند خدمات پزشکی این مرکز را بسیار گسترده تر کنند.
۱۰ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۷,۸۳۴
کد خبر : ۱۱,۴۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید