نسخه قدیم سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

امروز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶
 

اخبار

نکاتی مهم در رژیم غذایی پس از ماه مبارک رمضان

پس از ماه رمضان به جای وعده سحر و افطار بار دیگر 3 وعده صبحانه نهار و شام جایگزین میشود. درصورت عدم توجه به تغذیه سالم و افزایش ناگهانی مصرف حجم مواد غذایی با افزایش وزن مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، ناهید هاشمی کارشناس ارشد تغذیه عنوان کرد:  به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان با هم به نکاتی مهم در رژیم غذایی پس از ماه رمضان  می پردازیم :همانگونه که جسم برای ادامه حیات به غذا  نیاز دارد معنویت روح هم نیاز اساسی برای انسان است. خداوند متعال روزه را برای انسان واجب کرده است که  به لحاظ جسمی  و روحی پالایش یابد . ماه رمضان فرصتی مغتنم برای تفکر و اندیشیدن  و نوعی تمرین اصلاح سبک زندگی است . درحدیث نقل شده از پیامبر اکرم (ص)  که می فرمایندروزه بگیرید تا تندرست بمانید به فواید حفظ سلامتی از ابعاد مختلف اشاره شده است. چه خوب است که سبک زندگی سالم  توام با تفکر  را  در تمام ماه های سال ادامه دهیم .

ناهید هاشمی گفت : پس از ماه رمضان به جای وعده سحر و افطار  بار دیگر 3 وعده صبحانه  نهار و شام  جایگزین میشود. درصورت عدم توجه به  تغذیه سالم  و افزایش ناگهانی مصرف حجم مواد غذایی با افزایش وزن مواجه  خواهیم شد.

خلاصه ای از نکات مهم غذایی پس از ماه رمضان 
مصرف متعادل و متنوع از 5 گروه اصلی غذایی 
مصرف منظم وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها
حجم کمتر و  تعداد وعده های بیشتر
محدودیت مصرف غذاهای چرب و شیرین با تراکم کالری بالا
افزایش مصرف سبزیجات و مصرف متعادل میوه ها با تراکم کالری پائین 
مصرف متناسب لبنیات
افزایش مصرف آب به صورت جرعه جرعه
اصلاح نحوه غذا خوردن (آرام و آهسته غذاخوردن  دست کشیدن از غذا قبل از سیر شدن صحبت کردن حین مصرف غذا و بلعیدن هوا
اصلاح نحوه پخت و پز ( استفاده از غذاهای کم ادویه و بخار پز)
خودداری از مصرف مصرف غذاهای بی ارزش
در پایان وی افزود : برای پیشگیری از اضافه وزن بعد از ماه مبارک رمضان ضمن رعایت اصول تغذیه سالم به افزایش تحرک و فعالیت بدنی بویژه انجام منظم ورزش های هوازی توجه بیشتری داشته باشید.

 

 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۰۲۱
کد خبر : ۱۰,۹۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید