نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۲۴
 

اخبار

افزایش مراجعین سرپایی کرونا در هفته اخیر

دکتر شهرامی با بیان اینکه الگوی مراجعات این بار بسیار خفیف است و بیماران دوران کوتاهی را سپری می کنند ، گفت: آمار مراجعین نسبت به هفته گذشته نشان می دهد با رشد 5 تا 10 درصدی در مراجعات سرپایی در مراکز درمانی صنعت نفت روبرو هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر رضا شهرامی معاون درمان سازمان با اشاره به کاهش مراجعین سرپایی و بستری بعد از پیک پنجم گفت : خوشبختانه بعد از گذر از پیک پنجم کرونا میزان مراجعین به  بخش خاکستری مراکز درمانی صنعت نفت  به کمتر از یک چهارم رسیده است .

وی افزود : در حال حاضر آمار مراجعین نسبت به هفته گذشته نشان می دهد با رشد 5 تا 10 درصدی در مراجعات سرپایی در مراکز درمانی صنعت نفت روبرو هستیم.

دکتر شهرامی تصریح کرد  : الگوی مراجعات این بار متفاوت است و خوشبختانه  شاهد کاهش مراجعه  بیماران بدحال و بستری هستیم همچنین دوران بیماری کوتاهی را سپری می کنند اما باید مراقبت کرد.

معاون درمان سازمان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی بیان کرد : مهمترین تفاوت سویه دلتا و اومیکرون در شدت بد حالی بیماران بوده است و تمایز سویه ها و تشخیص قطعی با نمونه گیری  و آزمایش می باشد اما درمان بیماران یک نوع است .

وی ادامه داد : علائم بیماران با سویه اومیکرون خفیف و مانند سرماخوردگی همراه با سرفه و آبریزش بینی است اما میزان انتقال به شدت زیاد است و اگر فردی در خانواده مبتلا شود میزان ابتلا تمام اعضا خانواده وجود دارد .

دکتر شهرامی به آمار واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تزریق واکسن در میزان بروز بیماری تاثیر گذار بوده است و امیدواریم با تزریق دوز سوم واکسن شاهد موج جدید در کشور نباشیم.

کرونا

۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۷,۲۲۹
کد خبر : ۱۰,۳۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید