نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۲۴

اخبار

اردویی از جنس عشق و معرفت/کودکان دبستان پیام زیر چتر سازمان بهداشت و درمان

​اینجا منطقه زمان آباد است ، حوالی کارخانجات سیمان تهران در 15 کیلومتری تهران ؛ منطقه ای که بیشتر شبیه روستاست تا شهر . خانه هایی با دیوارهای کاهگلی و بدون امکانات اولیه ، هوای این روزهای تهران بسیار سرد است ،

 چه برسد به این منطقه که خارج از شهر به شمار می رود . هوا به قدری سرد است که صورت های آدم های اینجا از زور سرما سرخ شده است . مقصد ما دبستان پیام منطقه زمان آباد است ، ساختمانی که دیوارهای آجری آن ، از خانه های کاهگلی متمایزش کرده و از چندصد متری کاملا پیداست . سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه ارایه خدمات عام المنفعه خود در قالب اردوهای جهادی – درمانی این بار به سراغ منطقه زمان آباد رفته و این دبستان را به پایگاه خود تبدیل کرده است . خبر آمدن سفیدپوشان سازمان بهداشت و درمان نفت به گوش همه رسیده و نخستین تصویری که هنگام ورود به دبستان به چشم می خورد ، صف های شلوغ و نیمه مرتب کودکان با چهره های مضطرب است که با چهره ای پر از سوال به سمت پزشکان هدایت می شوند .

هرچند که اردوی جهادی در عرصه های مختلف (علمی، بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگی و …) تعاریف متفاوتی دارد ، اما در اطلاق اردوی جهادی می توان گفت که یک حرکت دسته جمعی  است که در آن افراد با توجه به موقعیت کاری یا علمی خود ، حرکت های انسان دوستانه ای را طی یک برنامه کوتاه مدت و البته بدون انگیزه مالی به اجرا در می آورند . در این میان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همسو با سیاست ها و برنامه های وزارت نفت در حوزه مسوولیت های اجتماعی و خدمات عام المنفعه با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی در 19 آذرماه ، اردوی جهادی و درمانی را برای دانش آموزان این منطقه برگزار کرد.

در این اردوی جهادی-درمانی که به همت بسیج سازمان برگزار شد متشکل از تیم های بهداشتی ـ ‌درمانی (4 پزشک ، 2 پرستار ، 1 مامایی ، 2 بهداشت کار دهان و دندان) ، تاسیسات ، پشتیبانی ، نقلیه (1 دستگاه آمبولانس به همراه راننده و تکنسین ـ 1 دستگاه وانت و 5 دستگاه اتومبیل سواری ) بود ، ضمن معاینه  500 دانش آموز دختر و پسر دبستانی ، پکیج هایی شامل پک بهداشتی (حوله استحمام ، مسواک و خمیردندان ، کرم مرطوب کننده) ، پک تغذیه ، پک پوشاک و یک وعده خوراک عدسی گرم در میان این دانش آموزان توزیع شد. یادآوری می شود که در این اردو با بررسی و معاینات اولیه ، ارائه برخی خدمات در بسترهای دیگر با همکاری کارمندان و پزشکان ستادی نیز فراهم شد .

این اردو جهادی که با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی - درمانی و معیشتی خوشنودی دانش آموزان و خانواده های این منطقه را در پی داشت ؛ با حمایت های مدیرعامل و مدیران ستادی و مشارکت سایر همکاران برگزار شد .گفتنی است خوراک ، پوشاک ، لوازم بهداشتی و تاسیساتی اهدایی در این اردو با مشارکت فروشندگان در این امر خیر ، پایین تر از قیمت بازار تهیه و خریداری شد.

۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۲,۶۷۷
کد خبر : ۱۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید