نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۸

اخبار

انجام بیش از 350 مورد سی تی اسکن در شبانه روز در پیک پنجم کرونا در بیمارستان بزرگ نفت اهواز

دکتر بقایی : به روزترین تجهیزات تشخیصی درواحد خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز موجود و در حال بهره برداری است.



به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز 17 آبان (8نوامبر) روز جهانی رادیولوژی فرصت مناسبی است تا به بهانه ی این روز نگاهی اجمالی به عملکرد واحد خدمات تشخیصی و بخش های مختلف آن داشته باشیم ، در همین راستا با دکتر رضا بقایی ، مسئول واحد خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفتگویی داشته ایم که در زیر می خوانید:
دکتر بقایی با بیان اینکه گرافی های تشخیصی  مرتبط با کووید19 یکی از پایه های اصلی تشخیص این بیماری از زمان شیوع آن تاکنون بوده است گفت : همکاران واحد خدمات تشخیصی از شروع بیماری کرونا در خط مقدم مواجهه با این ویروس منحوس قرار داشته اند و در این مدت اقدامات بسیار موثری از جمله تفکیک فضای انتظار بیماران تنفسی از غیر تنفسی ، حفظ فاصله ی فیزیکی مراجعین از طریق نصب برچسب های فاصله گذاری، رعایت بهداشت فضای فیزیکی و ضد عفونی کامل تخت ها در فواصل مراجعه بیماران  و ... در این واحد انجام شده است.

وی با اشاره به تعداد زیاد مراجعات واحد خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت در پیک  های  اخیر کرونا گفت : در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 22 هزار مورد سی تی اسکن ،  4 هزار مورد ام آر آی ، 13 هزار مورد سونوگرافی ، 600 مورد ماموگرافی و 40 مورد سنگ شکن در این واحد انجام شده است .

وی تصریح کرد : افزایش مراجعات به اورژانس تنفسی در پیک پنجم باعث شده بود که در مرداد ماه سال جاری در هر شبانه روز بیش از 350 مورد سی تی اسکن انجام می شد. به علاوه همکاران پرتوکار در بسیاری از موارد جهت انجام گرافی با دستگاه های پرتابل در بخش های بستری کووید و بر بالین بیماران مبتلا به کووید19 نیز حضور می یافتند.

دکتر بقایی با اشاره به وجود به روز ترین تجهیزات در واحد خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت : بخش خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز با دارا بودن 2 دستگاه رادیوگرافی دیجیتال DDR ، 3 دستگاه رادیوگرافی پرتابل ،  یک دستگاه  MRI 1.5 تسلا ، یک دستگاه CTscan مولتی اسلایس ، 1دستگاه ماموگرافی دیجیتال دو بعدی ، یک دستگاه OPG ، 3 دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی  ، 1 دستگاه سنگ شکن و یک دستگاه فلوروسکوپی ثابت دیجیتال ، روزانه به حدود 300 بیمار خدمات رسانی می کند.

وی افزود : به علاوه در حال حاضر پیگیری خرید یک دستگاه CT_scan 16 اسلایس و یک دستگاه CT_scan 256 اسلایس نیز در این بهداشت و درمان در حال انجام است.

وی تصریح کرد : در سال 1399 با خرید یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال و یک سونوگرافی داپلر رنگی ، بخش های رادیولوژی و سونوگرافی در مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت نیز افتتاح شد.

مسئول واحد خدمات تشخیصی اظهار داشت : در حال حاضر کلیه پزشکان و دندانپزشکان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز می توانند از طریق سیستم HIS بیمارستان نفت ، کلیه گرافی های انجام شده در بخش خدمات تشخیصی را مشاهده نمایند و حتی پزشکان طرف قرارداد با این بیمارستان نیز می توانند از طریق سیستم PAX به این مستندات دسترسی داشته باشند . البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مشکلات زیست محیطی مرتبط با آن و وجود سیستم HIS پیشرفته ، نیازی به چاپ فیلم رادیولوژی نبوده و چاپ تصاویر بر روی CD جایگزین گردیده است.

وی از حضور دو نفر پزشک متخصص رادیولوژی خانم در بیمارستان بزرگ نفت و مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت خبر داد و گفت : با حضور این دو پزشک متخصص رادیولوژی ، کلیه ی سونوگرافی های خانم های مراجعه کننده نیز در مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز انجام می گردد.

دکتر بقایی در پایان ضمن تبریک روز رادیولوژی به همکاران پرتوکار گفت : واحد خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت با همه ی توان آماده خدمت رسانی به جامعه بزرگ تحت پوشش نفت می باشد.

رادیولوژی6
رادیولوژی3
رادیولوژی

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۵:۲۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۰۸۴
کد خبر : ۹,۹۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید