نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۰۲

اخبار

نجات یک مادر باردار از بیماری کرونا

تلاش کادر درمان بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، مادر باردار پرخطر را از بند کرونا نجات داد.


بیمار خانمی ٣٤ ساله و در هفته ی سی و یکم از بارداری دوم ،  که  در بارداری اول فرزند خود را به علت زایمان زودرس در هفته 23 بارداری از دست داده بود، در تاریخ 21 مهر ماه با علائمی چون تب و سابقه قبلی عفونت ادراری در بخش زنان و زایمان بیمارستان بزرگ نفت اهواز بستری شد.
در مدت زمان بستری بیمار متوجه سرفه های خفیف، احساس تنگی نفس و افزایش ضربان قلب مادر باردار شدیم و به همین علت تست COVID-PCR در خواست شد.
روز بعد در ساعت ١ بامداد پاسخ تست کووید 19 مثبت گزارش شد . مطابق با دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مبنی بر اعزام کلیه مادران باردار مبتلا به کرونا به بیمارستان رازی اهواز ، تصمیم به اعزام بیماربه این بیمارستان گرفته شد اما بیمار رضایت به انجام اینکار نداشته و اصرارداشت که به منزل باز گردد. با توجه به عدم رضایت بیمار و همسرش به اعزام به بیمارستان رازی ، بیمار از بخش زنان و زایمان به بخش کووید1 انتقال داده شد و درمان های کووید برای وی آغاز گردید. طی مدت زمان بستری تب افزایش یافت و مادر باردار دچار افزایش ضربان قلب و افزایش تعداد تنفس شد .گاها ضربان قلب جنین نیز افزایش می یافت. دو روز بعد مجدداً برای انتقال بیمار به بیمارستان رازی تلاش کردیم و بیمار علیرغم فوبیای شدید از بیمارستان رازی  در نهایت به آن مرکز انتقال یافت. اما متاسفانه در مدت زمان کمتر از 6 ساعت پس از بستری در آن بیمارستان ، رد معالجه داد و به منزل بازگشت.
پس از پیگیری خانم رحیمی مسئول بخش زنان و زایمان از حال بیمار در همان روز و اطلاع از رد معالجه وی و اطلاع به اینجانب مجددا تلاش برای بازگرداندن بیمار به درمان را آغاز کردیم و علیرغم همه موانع قانونی پس از ٢٤ ساعت تلاش و پیگیری ، این مادر باردار در اتاق ایزوله بخش آی سی یو در بیمارستان نفت اهواز بستری شد و با تلاش و پیگیری همکاران و مراقبت ویژه کادر پرستاری و مامایی درمانها نتیجه بخش بوده و بیمار پس از گذشت چهار روز ترخیص شد و در منزل قرنطینه خانگی شد.
در مدت بستری این خانم باردار لحظاتی پیش آمد که افزایش ضربان قلب جنین و تب پایدار مادر و ترس از تغییر وضعیت ناگهانی علایم بیمار ما را دچار استرس فراوان می کرد اما ادامه دادیم و موفق شدیم به لطف خدا یک مادر باردار را به آغوش خانواده برگردانیم. بسیار خوشحالم که بیماری به موقع تشخیص داده و درمان سریع آغاز شد و اخلاق پزشکی و انسان دوستی گروه زنان اجازه نداد که مادر باردار مبتلا به کرونا در منزل رها شده وبا مخاطراتی جبران ناپذیر مواجه شود. خدا را شاکرم که بیمارامروز با حال خوب و خوشحال دوران سخت بیماری کرونا را سپری نموده وحال عمومی خوبی دارد و افتخار می کنم که جز کوچکی از کادر درمان بیمارستان بزرگ نفت هستم.

از حمایت های مدیریت بهداشت و درمان اهواز جناب آقای دکتر دهقان و مدیریت بیمارستان جناب آقای دکتر کاوش و همکاری متخصصین عفونی و تلاش کادر پرستاری و مامایی بیمارستان تشکر و قدردانی میکنم .

دکتر مریم رکابی زاده
متخصص زنان و زایمان
بیمارستان بزرگ نفت اهواز

۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۴۴
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۸
کد خبر : ۹,۹۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید