نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۷

اخبار

نهادینه کردن سلامت فردی و عمومی با فرهنگ سازی/ سلامت روان مهم ترین مقوله حوزه بهداشت

مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: باید با فرهنگ سازی، سلامت فردی و عمومی را در سازمان بیش از پیش نهادینه کنیم .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ به مناسبت هفته سلامت روان نشست مشترک کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت با مدیریت منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز برگزار شد.
در این نشست سیدحمیدرضا حسینی مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به اهمیت و جایگاه بهداشت و درمان در حوزه سلامت روان اشاره و عنوان کرد: فعالیت کارکنان پرتلاش بهداشت و درمان نفت به ویژه در حوزه سلامت روان بر هیچ کس پوشیده نیست. 

1

وی افزود: تلاش در راستای سلامت کارکنان باعث حفظ سرمایه انسانی و محقق شدن اهداف سازمان در صیانت از تولید پایدار می گردد.
حسینی با بیان اینکه هماهنگی های لازم و تعامل مابین دو مجموعه نفت و گاز و بهداشت درمان باید با نگاه راهبردی و آینده نگری به مقوله سلامت روان باشد، گفت: باید با فرهنگ سازی، سلامت فردی و عمومی را در سازمان بیش از پیش نهادینه کنیم.
در ادامه مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران تعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بهداشت و درمان صنعت را مثبت ارزیابی نمود و گفت: همانگونه که کارکنان عملیاتی و ستادی در خط مقدم تولید خدمت می کنند کادر درمان هم با تلاش شبانه‌روزی برای حفظ و ارتقاء سلامت نیروها از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

1

سیده زهرا فاطمی افزود: کارکنان حوزه سلامت روان بهداشت و درمان با همه توان برای مبارزه با بیماری در حوزه سلامت جسم و روان خدمت رسانی کنند.
وی در ارتباط با فعالیت مرکز مشاوره سلامت روان در بحران کرونا گفت: این مرکز در کنترل استرس و اضطراب های ناشی از بیماری کووید۱۹ فعالیت چشمگیری داشته و در مواقع ضروری در خدمت به بیماران بستری یا حتی قرنطینه در منزل حضور پیدا می کردند.
فاطمی آرام سازی و مشاوره بالینی در جهت‌رفع اضطراب و استرس ناشی از پاندمی کووید 19 را از جمله فعالیت هایی مرکز سلامت روان عنوان کرد.
مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: سال گذشته همکاری های مناسبی در راه اندازی سیستم سامانه صدای مشاوره، تبلیغات محیطی و تهیه بروشورهای علمی و تحقیقاتی میان بهداشت و درمان و. شرکت بهره برداری نفت و گاز صورت پذیرفت.
 فاطمی عنوان کرد: در حال حاضر مرکز مشاوره در بخش های روانپزشکی، روانشناسی، توانبخشی، کاردرمانی و گفتاردرمانی فعالیت و به طور میانگین ماهانه ۸۰ نفر پذیرش می شوند .
در پایان این نشست مجموعه منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز و بهداشت و. درمان صنعت نفت در خصوص چالش های کارکنان در محیط کار، سلامت روحی و جسمی به جهت پیشگیری و ایجاد انگیزه و استرس های ناشی از کار به بحث و تبادل نظر پرداختند.

1

سلامت روان مهم ترین مقوله حوزه بهداشت

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: سلامت روان از مهم ترین مقوله های حوزه بهداشت به شمار می رود.

دکتر محمدمحمدی در نشست با کارکنان مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت ضمن تبریک هفته سلامت روان به عموم مشاوران با اشاره به اهمیت سلامت روان در جامعه گفت: جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت بیش از 12هزار نفر است که از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 850نفر در قالب یکهزار و 710 جلسه به مرکز مشاوره برای دریافت خدمات سلامت روان مراجعه کرده‌اند.

1

وی اظهار کرد: مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به جمعیت تحت پوشش ارایه خدمت می کند.

دکترمحمدی به فعال بودن خدمات مشاوره تلفنی 21000 در  این مرکز اشاره کرد و گفت: این خط برای ارائه مشاوره به افرادی که امکان حضور در مرکز مشاوره را ندارند در نظر گرفته شده است تا به صورت تلفنی از خدمات مشاوره بهرمند شوند.

 از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه به عنوان هفته سلامت روان نامگذاری شده است.

1
1

 
 
۲۵ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۶۱۶
کد خبر : ۹,۸۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید