نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۸

اخبار

تشریح اقدامات مدیریت خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دکتر محمد گرایش : از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون با برنامه ریزی های انجام شده در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز هیچگاه با کمبود دارو مواجهه نشدیم.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر محمد گرایش رئیس خدمات دارویی این مرکز گزارشی از عملکرد مدیریت خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ارائه نمود.

دکتر گرایش با اشاره تامین داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا با هماهنگی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : طی 18 ماه گذشته همه ی تلاش خود را بکار گرفته ایم تا ذخیره ی مناسبی از داروهای پروتکل درمانی ابلاغی وزارت بهداشت برای بیماری کرونا داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز های دارویی بیماران باشیم و خوشبختانه هیچگاه دچار کمبود نشده ایم.

وی افزود : از بهمن ماه 99 و با آغاز شیوع کرونا با سوش انگلیسی بیمارستان بزرگ نفت نیز همگام با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تزریق داروی رمدسیویر را برای بیماران سرپایی آغاز کرد و در حال حاضر روزانه 250 تا 300 بیمار سرپایی این دارو را دریافت می نمایند.

وی با اشاره به فعالیت 4 داروخانه تخصصی و 1 داروخانه فوق تخصصی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت :  تا قبل از شیوع بیماری کرونا در مراکز سلامت خانواده داروخانه ها فقط پاسخگوی داروهای مرتبط با پزشکان خانواده بودند اما شیوع کرونا فرصتی شد تا داروخانه های مراکز سلامت خانواده شهدای نفت و کارون به داروخانه های تخصصی تبدیل شده و داروهای تخصصی را نیز به بیماران ارائه نمایند.

دکتر گرایش با اشاره به فعالیت های بخش تجهیزات پزشکی مصرفی واحد خدمات دارویی گفت : از آغاز همه گیری بیماری کرونا کار واحد تجهیزات پزشکی افزایش چشمگیری داشته است از جمله برآورد و جمع بندی دقیق تجهیزات پزشکی مصرفی مورد درخواست واحدها و بخش های مختلف بیمارستان ، تامین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی کارکنان ، تامین تجهیزات خاص بیماران کرونا از جمله ماسک NIV ، رزرو بگ ، کیت های تشخیصی آزمایشگاهی ، تامین تجهیزات مورد نیاز در اعمال جراحی مختلف و ...

وی در ادامه با اشاره به برقراری کلینیک ویژه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در بیمارستان بزرگ نفت گفت : با هماهنگی پزشکان متخصص و ویزیت تلفنی بیمارانی که امکان حضور در بیمارستان را ندارند ، داروهای ایشان آماده سازی و بسته بندی شده و با همکاری واحد ترابری درب منزل بیماران ارسال شده است و این خدمت از جمله اقداماتی مهمی بوده که با همکاری بین واحدهای مختلف در قالب کلینیک ویژه به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ارائه شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از داروسازان ، همکاران نسخه پیچ ، انبار دار و پرسنل اداری خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : همه ی اقداماتی که در حوزه ی تامین دارو وتجهیزات در 18 ماه گذشته در همه گیری کووید 19 صورت گرفته با تلاش ، همت و پشتکار این همکاران ساعی و خدوم صورت گرفته است و نقش بی بدیل همکاران شاغل در مدیریت خدمات دارویی غیر قابل انکار است.

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۷۶۶
کد خبر : ۹,۷۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید