نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۸

اخبار

آماده باش تیم های بهداشتی و درمانی سازمان برای مقابله با ویروس کرونا

همه تیم‎های بهداشتی و درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مراکز 14 گانه به حالت آماده باش هستند و با برگزاری کلاس های آموزشی برای جمعیت زیر پوشش ، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ در راستای پیشگیری از این بیماری را ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مراکز 14 گانه سازمان در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا ویروس با برگزاری کلاس های آموزشی و توزیع پمفلت های مختلف برای جمعیت زیرپوشش ، آمادگی خود را برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کردند. جهت مطالعه اخبار مناطق لطفا به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

برگزاری کلاس آموزشی با موضوع نحوه استفاده صحیح از تجهیزات گندزدایی و حافظت فردی
کلاس آموزشی با موضوع نحوه استفاده صحیح از تجهیزات گندزدایی و حافظت فردی به مدت ۲ ساعت در سالن همایش های خلیج فارس منطقه ویژه برگزار شد.

کارمند مرکز درمانی صنعت نفت بجنورد اقدام به تولید آستین و کلاه یکبار مصرف کرد
همکار خوش ذوق بجنوردی اقدام به تولید آستین و کلاه یکبار مصرف برای کارکنان مرکز درمانی صنعت نفت بجنورد کرد.محمد براتی از کارکنان حراست درمانگاه صنعت نفت بجنورد همچنین عنوان کرد که امکان تولید ماسک پارچه اى قابل شستشو و قابل استریل نیز وجود دارد.

بررسی تدابیر لازم برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا در مناطق عملیاتی نفت
نشست مشترک مدیران ارشد صنعت نفت به منظور بررسی راهکارهای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در مناطق عملیاتی صنعت نفت بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نفت برگزار شد. بیژن زنگنه (دوشنبه، ۱۹ اسفندماه) در نشستی که به‌صورت ویدئوکنفرانس با معاونان خود و مدیران عامل شرکت‌های عملیاتی به‌منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در مناطق عملیاتی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با توجه به اهمیت سلامت کارکنان صنعت نفت و همچنین جلوگیری از بروز اختلال در تولید نفت و گاز و عملکرد پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور برگزار شد

سامانه 1519پاسخگوی پرسش های کرونایی
طبق دستوردکتر بهزادی ریاست بهداشت  و درمان  صنعت نفت تهران،  5 نفر پزشک درواحد کال سنتر مستقر شده اند تا از طریق  سامانه 1519  پاسخگوی  پرسش ها و ابهامات درمانی درمورد کرونا  باشند.
حذف عمل های جراحی و بستری های غیراورژانسی
مدیریت بیمارستان نفت تهران از حذف عمل های جراحی غیر اورژانس، ویزیت و بستری های غیراورژانسی در بخش ها و کلینک های بیمارستان نفت تهران خبر داد.

اجرای طرح تب سنجی کرونا برای کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بر اساس وظیفه ذاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران و برابر تصمیم ستاد کرونا ، تیم های تب سنجی کرونایی ، در ترمینال اختصاصی واحد اتوبوسرانی اداره ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مستقر شدند و در سه نوبت  اقدام به تب سنجی کرونایی از کارکنان شیفتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران می کنند.

برقراری نظام پاسخ دهی تلفنی در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور
نظام پاسخ دهی تلفنی ( Call Center) با هدف رفع نیازهای بهداشتی و درمانی جمعیت طبی تحت پوشش این بهداشت و درمان در شرایط بحرانی ابتلاء به Covid-19 جهت پیشگیری از گسترش ابتلا و شیوع بیماری ، کاهش احتمال ایجاد عوارض مرگبار Covid-19  و مدیریت تقاضا در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، شماره تلفن 31153115 - 041  همه روزه از ساعت 8 صبح لغایت 20 با حضور پزشکان و کارشناسان این بهداشت و درمان آماده پاسخگوئی به کارکنان شریف و جمعیت طبی تحت پوشش در خصوص هدف فوق الذکر می باشند.

جانمایی بیماران تنفسی دربیمارستان و درمانگاههای آغاجاری

به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس و پیرو دستورالعمل های کشوری مقابله با این بیماری ، جداسازی سالنهای انتظار بیماران تنفسی و تعیین خط سیر بیماران مشکوک به کرونا در اورژانس بیمارستان نفت انجام شد.همچنین جانمایی و جداسازی محل استقرار بیماران تنفسی و غیرتنفسی در درمانگاه امام رضا (ع) ودرمانگاه میانکوه صورت گرفت و بیماران به محض ورود به این مراکز درمانی بلافاصله تریاژ و برحسب نوع بیماری به جایگاه مخصوص هدایت می شوند.

  از مراجعات غیر ضروری به بیمارستان نفت تهران خودداری شود
 
معاون بیمارستان نفت مرکزی نفت تهران گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در کشور،ازمراجعات غیر ضروری به بیمارستان نفت تهران خودداری شود. با توجه به مصوبات کشوری و تصمیمات کمیته بحران، جهت کاهش تراکم در بیمارستان و افزایش کیفیت خدمات به  بیماران مشکوک  به کروناویروس  ، صلاح براین است که  پذیرش  در کلینیک های تخصصی به حداقل  کاهش پیدا کند که در بیمارستان نفت تهران این اتفاق افتاده است و پزشکان به صورت آنکال  و حضوری مدیریت کلینیک را به عهده  دارند و  فعالیت کلینیک ها به 10 درصد فعالیت های قبل رسیده  است.

راه اندازی بخش عفونی در بیمارستان توحید جم
رییس بیمارستان توحید جم از راه اندازی بخش عفونی با ظرفیت ١٤ تخت در این بیمارستان خبر داد. این بخش از  تجهیزات و امکانات لازم برخوردار است که هم اکنون نیروهای این بخش آماده ارائه خدمات درمانی به  بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس جدید کرونا یا COVID 19 هستند.

توصیه های تغذیه ای برای مقابله با کرونا
رعایت نکات تغذیه ای نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا وهمچنین بهبود افرادی که دچاراین بیماری شده اند دارد .دکترعلی جزایری  با اشاره به نقش تاثیر گذار تغذیه در بهبود و  یا تشدید  اغلب بیماری ها از جمله کرونا  گفت:  جهت ارتفاء سطح ایمنی خود، ر‍‍ژیم پرپروتئین مصرف کنید. مصرف مایعات را  به هر 15 دقیقه یکبار ( به اندازه یک جرعه ) برسانید.

مسافران در فرودگاه آغاجاری تب سنجی و غربالگری می‌شوند
اقدامات پیشگیرانه مقابله با شیوع ویروس کرونا در قالب هایی از جمله طرح های تب سنجی و استقرار تیم پزشکی در فرودگاه آغاجاری در حال اجراست. طرح تب سنجی در فرودگاه آغاجاری برای مسافران ورودی شروع شده و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

تشدید اقدامات بهداشتی به منظور کنترل کرونا ویروس توسط واحد EOC بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب
با تصویب کمیته مدیریت بحران بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، تیم واکنش سریع جهت گندزدائی ساختمان پلی کلینیک و اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تشکیل شد.کمیته بحران این بهداشت و درمان با تشکیل جلسات متعدد ، اقدامات پیشگیرانه را با دقت بیشتری اجرائی می نماید.

اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان برای مقابله با کرونا
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان اعلام کرد: برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری در مراکز درمانی و مناطق تحت پوشش، بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان اقدامات همه‌جانبه‌ای را در دستور کار قرار داده است تا با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری مراکز درمانی و شرکت های تحت پوشش؛ این بیماری به طور کامل کنترل و ریشه‌کن شود.

اقدامات انجام شده در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونادر بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان
دکتر نصراله حسونی بحرینی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان در گفتگو با واحد خبر از اقدامات انجام شده در مقابله با همه گیری بیماری کرونا، بویژه در طی  ماه جاری گفت: از اولین روزهای هجوم این بیماری، جلسات روزانه مدیریت بحران تشکیل داده شد و کلیه واحدها علاوه بر کار روزانه به انجام وظایف خود در بحرانها نیز پرداختند. آلارم هشدار بهداشتی و ایجاد آمادگی در واحدهای درمانی داده شد. کلیه منابع و نیازها برآورد شده و بر مدیریت صحیح استفاده از آن تاکید شد.

برقراری مشاوره تلفنی مرکز سلامت روان در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب
مرکز سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب در راستای کمک به جمعیت طبی تحت پوشش و کاهش تنش و استرس ناشی از بیماری کرونا ویروس و لزوم اقدامات پیشگیرانه از بیماری و مقابله با آن ، اقدام به برقراری مشاوره تلفنی توسط مشاورین متخصص این مرکز کرد.

 

 

 

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۳۴,۸۲۲
کد خبر : ۶,۹۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید