نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۶

اخبار

حضور کارشناسان اصفهان در شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری به مناسب هفته سلامت

به مناسبت هفته سلامت کارشناسان منطقه اصفهان شامل فیزیوتراپی، تغذیه ، پرستاری و مهندسی بهداشت حرفه ای برای جلسات سخنرانی و برپایی غرفه سلامت به شهرکرد اعزام شدند
   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان ،به مناسبت هفته سلامت و بر اساس برنامه های مصوب پس از هماهنگی واحدهای ستاد طب صنعتی و بهداشت و آموزش با واحد HSE شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری،چهار نفر از کارشناسان منطقه شامل فیزیوتراپی، تغذیه ، پرستاری و مهندسی بهداشت حرفه ای برای جلسات سخنرانی و برپایی غرفه سلامت جهت کارکنان این شرکت و شرکت پخش فراورده های نفتی استان مذکور ، یک شنبه مورخ 9 اردیبهشت ماه  به شهر کرد سفر کردند.

 در جلسات سخنرانی؛ خانم دیانی کارشناس فیزیوتراپی درخصوص موضوع ارگونومی و حرکات اصلاحی به صورت تخصصی دلایل ایجاد و روش های پیشگیری از گردن درد را با محوریت مشکلات عضلانی و اسکلتی مشاغل اداری ارائه نمود و راه های تقویت عضلات درمعرض دیسک را توضیح داد. 

مهندس ذوالفقاری کارشناس ارشد بهداشت حرفه ای درتکمیل مباحث مطرح شده مرتبط با حرکات اصلاحی و ارگونومی، به تعریف ارگونومی و هدف از اجرای آن پرداخت و با تقسیم بندی ساختارارگونومی، انواع اختلالات اسکلتی و عضلانی، موارد مرتبط با رعایت و عدم رعایت اصول ارگونومی به ویژه در زمان خرید تجهیزات با مبحث آسیب های شغلی و استعلاجی های ناشی از آن ا توضیحاتی ارائه داد.

     در ادامه خانم ایزدگشسب کارشناس تغذیه با تعریف هرم غذایی و نیازمندی های تغذیه ای به تعریف و ارزیابی انواع مواد غذایی پرداخت. همچنین ایشان مطالب ارزشمندی در ارتباط با نحوه محاسبه، ایجاد و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن ، نقش رژیم های غذایی موثر و تاثیر استفاده از مواد غذایی درایجاد و پیشگیری بیماری های مختلف ارائه نمود.

     شایان ذکر است در طول این برنامه ، غرفه سلامت نیز برپا و آقای شهبازی تبار کارشناس پرستاری در راستای غربالگری بیماری های مزمن نسبت به انجام اندازه گیری فشار خون ، قندخون ، قد و وزن برای مراجعین اقدام نمود.  
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۰
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱۹۲
کد خبر : ۱۵,۳۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید