نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۰

اخبار

ما مراقبین سلامت روان هستیم

روانشناسان و روانپزشکان مراقبین سلامت روان افراد هستند و هدف ما حفظ سلامتی و شادابی افراد برای زندگی بهتر و سالم تر است.

دکتر سمیه سروش عضو شورای تخصصی سلامت روان سازمان در گرامیداشت روز روانشناسی و مشاوره ، با اشاره به خدمات ارائه شده  گفت : در بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران در دو بخش بستری اعصاب زنان و مردان علاوه بر خدمات دارو درمانی ، خدمات روان درمانی توسط روانشناس برای بیماران بستری ارائه میشود .

تقدیر از همکاران روانشناس ومشاور باحضور مدیران بیمارستان

وی افزود : در کلینیک اعصاب و روان بیمارستان هر روزه از صبح تا بعد از ظهر خدمات مختلف روان درمانی ارائه می شود از جمله :  مشاوره فردی  جهت رفع و درمان اضطراب، افسردگی، وسواس، همچنین مسائلی چون ویژگی های شخصیتی، اعتماد  به نفس، عزت نفس و مهارت های ارتباط بین فردی را ارائه می دهند، بخش دیگر خدمات ارائه شده زوج درمانی است که مهارت های همسر داری و حل مسأله زوجین ، مشاوره پیش از  ازدواج،  خیانت ، طلاق  ، رازهای خانواده موفق  و ... مورد بررسی و راهنمایی قرار می گیرد، همچنین خانواده درمانی  از دیگر خدماتی است که جهت تحکیم نظام  خانواده ، وحل تعارضات خانوادگی در کلینیک ما صورت می پذیرد.

دکتر سروش ادامه داد :در بخش مشاوره کودک  همکاران ما در تشخیص و درمان اختلالات مرتبط با کودکان همچون اختلالات اضطرابی ، کاهش انگیزه تحصیلی ، عزت نفس ، مهارت اجتماعی ، ، بیش فعالی کودکان و.... به جامعه تحت پوشش نقت خدمات ارائه می دهند.  نقطه قوت کلینیک اعصاب و روان بیمارستان نفت تهران ، کار تیمی و ارزیابی همه جانبه درمان دارویی و روانشناختی است.

دکتر سروش با اشاره به انگیزه کمک و ارائه خدمات هر چه بهترو جامع تر به بیماران گفت : یکی از کارهای خوبی که در بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران انجام میشود،  راندهای هفتگی است که روانشناسنان، روان پزشکان و کار درمانگر با حضور در بخش بستری ، ابعاد کلی بیمار از لحاظ تشخیصی و درمانی را مورد ارزیابی قرار داده و پس از هم اندیشی پروتکل درمان برای فرد در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به مشکلات خانواده هایی که همسران آنان دورکار و اقماری هستند و اغلب دارای مشاغل سخت و طاقت فرسا هستند گفت : این قشر از افراد با گروه های دیگر متفاوت هستند و جز شرایط خاص به شمار میروند و احساس مسئولیت ما نسبت به ارائه مشاور های فردی و خانوادگی به این گروه بیشتر است.

عضو شورای تخصصی سلامت روان سازمان ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاه و کلاس های آموزشی براساس نیازهای جمعیت تحت پوشش در سطح مراکز سازمان  و همچنین برای شرکت های مختلف صنعت نفت گفت : ما مراقبین سلامت روان هستیم و باید کمک کنیم نگرش افراد نسبت به بیماری های اعصاب و روان اصلاح شود.

جسم و روان و بخش جدانشدنی از هم هستند.  همانگونه که افراد پس از دردهای جسمانی به پزشک رجوع می کنند  ، انتظار داریم انسانها در تب و تاب زندگی ، هرگاه متوجه شدند رنج های زندگی آنان را آزرده کرده و خللی در عملکرد آنان  ایجاد کرده ست به تیم سلامت  روان رجوع کنند، باید کمک کنیم انگ های اعصاب و روان زدوده شود و افراد با طیب خاطر به روانشناس یا روانپزشک رجوع کنند.

وی بیان کرد : سه گروه هستند که به روانشناسان و روانپزشکان مراجعه میکنند ، گروه اول کسانی هستند که اختلالات بالینی جدی دارند و نیاز به دارو و درمان دارند ، گروه دوم افرادی هستند که در عین بیماری به زندگی معمولی می پردازند ، ولی رنج های روان آنان را ناراحت کرده و زندگی شان را دچار مشکل کرده است. این گروه با دارو درمانی و روان درمانی بهبود می یابند.  گروه سوم افرادی هستند بیماری اعصاب و روان نداشته اما برای خودشکفایی و تکامل شخصیتی و بهتر زندگی کردن به روانشناس رجوع می کنند.

دکتر سروش تصریح کرد : خوشبختانه طی دو سال گذشته با تشکیل شورای تخصصی سلامت روان سازمان انسجام و همدلی در تمامی مناطق به چشم میخورد، برنامه های عملیاتی سالیانه  تهیه و تدوین و در تمامی مراکز اجرایی میشود ،سامان دهی و ارتقای برنامه عملیاتی سلامت روان، خودمراقبتی در حوزه سلامت روان، افزایش سواد سلامت روان در خانواده، غربالگری و پیگیری موثر معاینات دوره ای کارکنان و خانواده از مهم ترین اهداف و‌برنامه های شورای تخصصی سلامت روان به شمار می رود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : در تمامی مناطق رابطین سلامت روان مستقر هستند کلاس های آموزشی مهارت های فرزند پروری ، مهارت ارتباط با همسر، خودمراقبتی در اضطراب،افسردگی و ...، آشنایی با مواد مخدر و اعتیاد برای جوانان و کلاس برای افراد در آستانه بازنشستگی برگزار میشود که هدف از آن حفظ سلامتی و شادابی افراد است  تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند.

 

خبرنگار : نفیسه هوشیار

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۱۰۰
کد خبر : ۱۵,۳۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید