نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۴

اخبار

ارتقا سلامت جمعیت تحت پوشش هدف اصلی ماست

در بهداشت و درمان صنعت نفت براساس نوع خدمات ارائه شده در تلاش هستیم تا بهداشت و سلامت افراد جمعیت تحت پوشش خود را ارتقا دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت، هفتم آوریل هر سال در راستای افزایش آگاهی در زمینه بهداشت و ارتقای سطح سلامت جهانی با عنوان روز جهانی بهداشت شناخته می‌شود، این روز که از سال ۱۹۴۸ برای نخستین بار از سوی سازمان جهانی بهداشت جشن گرفته شده است یکی از مهمترین مناسبات جهانی و بین‌المللی است. سازمان جهانی بهداشت برای سال ۲۰۲۴ شعار My health, my right (سلامت من، حق من) را در نظر گرفته است که بر اهمیت حق دسترسی به خدمات بهداشتی و حفظ سلامت فردی تأکید دارد.

دکتر علی حق جو معاون سلامت کار و خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اهمیت این روز و برنامه ریزی در جهت دستیابی به شعار تعیین شده گفت: ما در بهداشت و درمان صنعت نفت براساس نوع خدمات ارائه شده در تلاش هستیم تا بهداشت و سلامت افراد جمعیت تحت پوشش خود را ارتقا دهیم.

وی افزود : این شعار نشان دهنده دادخواهی در زمینه حقوق بهداشتی است که باید به همه افراد جامعه ارائه شود و خوشبتانه بهداشت و درمان صنعت نفت با ارائه بسته های خدماتی مانند معاینات شغلی برای کارکنان ، تشکیل پرونده پزشکی خانواده برای همسران و فرزندان کارکنان در راستای اجرای این شعار از سال های گذشته گام برداشته است.

معاون سلامت کار و خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت بیان داشت : عمده خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، پایش کودکان،غربالگری بیماری زنان و معاینات شغلی و شناسایی بیماری های مزمن غیر واگیردار و  ..... است که امیدواریم با مشارکت همگانی بتوانیم از پیشرفت بیماری و کاهش عمر جلوگیری کرد .

دکتر حق جو تصریح کرد : سلامتی یکی از برترین نعمت‌هایی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار است و توصیه ما برای اجرای شعار سازمان بهداشت جهانی این است که همه در معاینات دوره ایی حضور پیدا کنند و پایش شوند تا در صورت نیاز به دریافت خدمات درمانی در پروسه درمان قرار بگیرند.

معاون سلامت کار و خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به پوشش 100 درصدی معاینات شغلی در مرکز پژوهشگاه صنعت نفت گفت:  امیدواریم به زودی با همکاری تمامی مدیران و روسا میزان پوشش معاینات شغلی برای همه کارکنان در شرکت ها کامل شود.

وی خاطر نشان کرد:معاینات شغلی برای کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت تهران هم مانند دیگر مجموعه ها اجرا میشود و در سال گذشته خوشبختانه پوشش 70 درصدی داشته است البته با نقطه ایده آل فاصله داریم .



۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۴۵
تعداد بازدید : ۱۱۴
کد خبر : ۱۵,۱۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید