نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۳۳

اخبار

ارائه 200 هزار خدمت به مراجعه کننده در سال گذشته

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 200 هزار خدمت به مراجعه کنندگان ارائه شده است گفت : با هم دلی و همکاری های خالصانه تلاشگران این مرکز فعالیتهای مهمی در عرصه خدمت گذاری به کارکنان و خانواده های جمعیت تحت پوشش انجام داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر فرحناز  عزیزی دوست رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان به 3 مرکز درمانی بیمارستان، مجتمع درمانگاهی نور و مرکز طب کار  که در حال خدمت رسانی به ساکنان منطقه مسجدسلیمان می باشد اشاره کرد و گفت : در طول سال 1400 علاوه بر انجام کامل فعالیتهای همیشگی این مرکز، ارائه خدمات غیر حضوری بر اساس پروتکل ها و ارائه خدمات در واحد اورژانس به صورت شبانه روزی و پیگیری بیماران و مراجعان مشکوک یا مبتلا به کرونا بطور مستمر صورت گرفت پذیرش کلیه بیماران غیر کرونائی شهرستان را نیز با هماهنگی ستاد سازمان انجام داده تا مرکز درمانی 22 بهمن کاملاً به پذیرش بیماران کرونا اختصاص یابد.

وی افزود  : در سال گذشته حدود  11000 مورد مراجعه به کلینیک های تخصصی و حدود 22000 مورد مراجعه به پزشک عمومی در این مرکز صورت گرفته است و خدمات درمانی پزشکی و پرستاری شامل تریاژ، ویزیت ،درمان سرپایی،رفع اورژانس، اعزام ،ارجاع ، اسکورت طبی ،ارسال دارو به بیماران،شناسایی بیماران مشکوک و یا مبتلا به کووید، پیگیری بیماران مبتلا به کووید به طور مستمر تا بهبودی کامل می باشد.

دکتر عزیزی دوست بیان کرد : تیم سلامت خانواده در سال گذشته به صورت حضوری با تعداد مراجعات 13821 و غیر حضوری با تماس تلفنی و مشاوره در پیام رسان های اجتماعی ، به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه کردند ، 3200 مراجعه به کلینیک دندانپزشکی، 2400 مراجعه به کلینیک مامایی،حدود 400 مراجعه به تنظیم خانواده،حدود 200 مراجعه به کلینیک تغذیه، حدود 1400 مراجعه جهت واکسیناسیون از دیگر بسته های خدماتی بشمار می رود.

وی اظهار داشت : آمار مراجعین به رادیولوژی حدود 700 نفر، سونوگرافی 677 نفر و تعداد عمل های جراحی صورت گرفته در این مرکز را تعداد 796 مورد بوده است همچنین  تعداد آزمایش های صورت گرفته در این مرکز در سال گذشته حدود 58791 مورد و تعداد مراجعین به اورژانس نیز تعداد 14449 گزارش شده است .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان ادامه داد : در  این مرکز درمانی در ایام کرونا تعداد 2365 مورد بیمار مشکوک و مبتلا ویزیت و تعداد 124 مورد نیز بستری شده اند .

وی در خصوص عملکرد واحد سلامت کار این منطقه افزود: تعداد 876 مورد معاینات برگشت به کار، 72 مورد معاینات بدو استخدام و 53 مورد مشاوره تلفنی نیز در سال 1400 صورت گرفته است.

دکتر عزیزی دوست بیان کرد : تعداد اعزام های صورت گرفته به بیمارستان نفت اهواز را  682 مورد و به مراکز درمان غیرشرکتی اهواز 188 مورد بوده است.

وی تصریح کرد : مراقبت و بسته های خدمتی سلامت خانواده با راه اندازی سامانه سینا و وارد نمودن اطلاعات پزشکی جمعیت تحت پوشش به سامانه شامل انجام معاینات دوره ای جمعیت تحت پوشش ، غربالگری،شناسایی بیماران مزمن ،ارایه بسته های خدمتی  متناسب با رده سنی ،انجام مراقبت های کودکان و نوجوانان وبهداشت مادران و نوزادان ،ایمن سازی علیه B  هپاتیت 70 درصد جمعیت تحت پوشش به صورت متمرکز در مرکز بهداشت و سیار در مناطق عملیاتی و ادارات از دیگر اقدامات بشمار میرود.

رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت مسجدسلیمان در ادامه گفت : در سال 1400 و طی ارزیابی کشوری صورت گرفته توسط ارزیابان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،این مرکز درمانی توانست گواهی نامه درجه یک اعتباربخشی کشوری را کسب نماید.

دکتر عزیزی دوست در مورد فعالیتهای آموزشی صورت گرفته برای کارکنان و جمعیت تحت پوشش بیان کرد: تعداد 7200 نفر ساعت آموزش کارکنان رسمی،8311 نفر ساعت آموزش کارکنان رسمی، 920 نفر ساعت آموزش مادران باردار،1016 نفر ساعت آموزش مادران شیر ده ، 1224 نفر ساعت آموزش تغذیه سالم جهت کارکنان و 1208 نفر ساعت آموزش شیوه صحیح استفاده از وسایل حفاظت فردی جهت مراجعین به کلینیک ها صورت گرفته است و تعداد کل کلاسهای آموزشی برگزار شده در سال گذشته 188 مورد بوده است .

وی افزود: تعداد کمیته های 14 گانه بیمارستانی منطبق با سنجه های اعتبارسنجی برگزار شده در این مرکز درمانی 84 مورد بوده است.

رئیس بهداشت و درمان مسجدسلیمان همچنین در مورد برگزاری اردوهای جهادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در مورد ساکنین مناطق محروم مسجدسلیمان بیان کرد: در سال 1400 تعداد 6 اردوی درمانی جهادی در این منطقه صورت گرفت و طی این اردوها پزشکان و متخصصین بیش از 2000 مورد ویزیت درمانی انجام داده و مواردی را نیز جهت پیگیری های بعدی به بیمارستان ارجاع داده اند.

دکتر عزیزی دوست در پایان خاطر نشان کرد : امید است بهداشت ودرمان صنعت نفت مسجدسلیمان بتواند در تمامی عرصه ها بعنوان سازمان پاسخگو در برابر جمعیت تحت پوشش بوده و بتواند تعهدات خود را در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نیز به بهترین وجه ایفاء نماید.

۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۸,۲۰۵
کد خبر : ۱۱,۶۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید