نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۲

اخبار

نگاهی به عملکرد بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سالی که گذشت

ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت اولویت اصلی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران است و برای رسیدن به این مهم از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود، بنا به گفته بیمارانی که برای انجام مراحل درمانی خود به مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه کرده‌اند، خدمات و فعالیت‌های این مجموعه در سالی که گذشت بر کسی پوشیده نیست و قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ پذیرش ۱۵۰ هزار نسخه در داروخانه‌ها، بستری شدن یکهزار و ۹۰۰ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان بعثت، ارائه خدمات رادیولوژی به بیش از ۹ هزار صنعت نفتی، استقرار متخصص طب‌کار و بیماری‌های شغلی برای نخستین بار در مرکز طب‌کار، کاهش اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی، کسب رتبه نخست هموویژلانس، پذیرش بیش از ۳۲ هزار بیمار از سوی پزشکان متخصص گوشه‌ی دیگری از خدمات ارائه شده به جمعیت بیش از ۱۳ هزار نفری تحت پوشش در سال ۱۴۰۰ است که مدیران به تشریح آن پرداختند.
پذیرش ۱۵۰ هزار نسخه در داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران
معاونت درمان و دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد: در سال گذشته  بیش از ۱۵۰ هزار بیمار با در دست داشتن نسخ دارویی برای تهیه داروهای خود به داروخانه درمانگاه مرکزی، کلینیک تخصصی، بین‌بخشی و داروخانه‌های درمانگاه‌های مناطق عملیاتی مراجعه کرده‌اند.
دکتر عبدالرسول صالح‌زاده تعداد داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را ۱۲ داروخانه اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد مراجعه‌کنندگان با نسخه دارو دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات مربوط به داروخانه درمانگاه مرکزی (OPD) است عنوان کرد: اکنون ۱۲ داروخانه در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران وجود دارد که از این مجموع ۳ داروخانه در بیمارستان بعثت نفت و ۹ داروخانه در درمانگاه‌های مناطق عملیاتی فعال است.
بستری شدن یکهزار و ۹۰۰ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان بعثت
در ادامه مدیر دفتر پرستاری و مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اعلام کرد که در سال گذشته در بخش‌های مختلف بیمارستان یکهزار و ۹۰۰ مورد بستری داشتیم که از این تعداد ۵۴۵ مورد تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
زینب مهری‌زاده با اعلام اینکه این افراد در بخش‌های اطفال، زنان و زایمان، جراحی زنان، جراحی مردان، داخلی زنان، داخلی مرادن، سی سی یو و کرونا بستری شدند، افزود: بیشترین فراوانی بستری مربوط به بخش کرونا با ۵۶۵ مورد و کمترین مربوط به بخش زنان و زایمان با ۷۴ مورد بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۳ اتاق عمل در بیمارستان بعثت صنعت نفت فعال و در حال خدمت‌رسانی به افراد تحت پوشش می‌باشد، تعداد عمل‌های انجام شده در سال گذشته را ۵۴۵ مورد عنوان کرد و گفت: حدود ۶۵ درصد این اعمال جنرال و ۳۵ درصد سرپایی بوده است .
۸۰ درصد دستگاههای پرتوساز بیمارستان نفت دیجیتال هستند/ارائه خدمات رادیولوژی به بیش از ۹ هزار صنعت نفتی
مسئول واحد رادیولوژی (پرتونگاری) بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران نیز گفت: ۸۰ درصد دستگاههای پرتوساز بیمارستان نفت گچساران دیجیتال است.
روزیتا آقایی عنوان کرد: بخش تصویربرداری بیمارستان بعثت به دستگاههای پرتوساز ماموگرافی، تراکم سنج استخوان (BMD)، دستگاه پانورکس و سفالومتری و رادیوگرافی دیجیتال و همچنین پورتابل رادیولوژی آنالوگ مجهز می‌باشد.
وی افزود: واحد پرتونگاری بیمارستان نفت همچنین دارای مجهزترین دستگاه سونوگرافی مدرن (GE8) بوده و آماده خدمات‌رسانی به جمعیت تحت پوشش است.
وی گفت: این واحد به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز ارایه این خدمت در بین بیمارستان‌های مناطق صنعت نفت در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹ هزار مراجعه کننده خدمات ارائه کرد.
آقایی بیان کرد: در واحد رادیولوژی بیمارستان نفت به منظور بالا بردن سطح رضایت‌مندی مراجعین بستری و سرپایی تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت بالایی به جمعیت تحت پوشش خدمت‌رسانی صورت گیرد.
استقرار متخصص طب‌کار و بیماری‌های شغلی در مرکز طب‌کار
دکتر سعید سینائی‌نژاد رئیس مرکز طب‌کار و سلامت بهداشت و درمان صنعت‌نفت گچساران نیز با بیان اینکه برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۰ متخصص طب‌کار و بیماری‌های شغلی در مرکز طب‌کار و سلامت مستقر و به مراجعین خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تحت پوشش این مرکز می‌باشد.
افزایش فعالیت‌های بیمارستان نفت باعث کاهش اعزام بیماران شد
همچنین دکتر عباس بزرگی معاونت بیمارستان نفت گچساران با اعلام اینکه با افزایش فعالیت‌های بیمارستان نفت در سال‌های اخیر اعزام بیماران از این مرکز درمانی به دیگر مراکز درمانی (شیراز، اهواز و تهران) کاهش یافته است، گفت: تعداد اعزام‌های انجام شده به سایر مراکز درمانی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ حدود ۶ درصد کاهش داشته است.
وی با اعلام اینکه بیشترین آمار اعزام مربوط به مراکز درمانی شیراز بوده است، گفت: اعزام بیمار جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به منطقه دیگر صرفا از طریق شورای اعزام پزشکی و با دریافت برگه اعزام امکان‌پذیر است.
پذیرش بیش از ۳۲ هزار بیمار از سوی پزشکان متخصص
مسئول کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران، تعداد کل مراجعات به پزشکان متخصص در سال گذشته را ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد.
صغری صادقی عنوان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت دارای ۲۳ تخصص شامل داخلی، اطفال، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی، داخلی، ارولوژی، نورولوژی، چشم، اعصاب و روان، پوست، گوش، حلقی و بینی، بیهوشی، قلب و جراح مغز و اعصاب و همچنین پاراکلینیک‌های آندسکوپی، اکو و تست‌ورزش، نوارمغز، هولتر فشارخون و آدیتمی، ساکشن‌گوش و کرایوتراپی است.
برای سومین سال متوالی؛ کسب رتبه نخست هموویژلانس بیمارستان نفت گچساران
در ادامه مسئول بانک خون بیمارستان نفت به کسب رتبه نخست هموویژلانس این مرکز درمانی برای سومین سال متوالی اشاره کرد و گفت: در ارزیابی و بازرسی انجام شده سال ۱۴۰۰ اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از بانک خون بیمارستانهای استان این مرکز درمانی در سطح استان رتبه برتر را از آن خود کرد.
محمد رفیعی‌پور ادامه داد: ۸ بیمارستان از سوی اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی و اعتبارسنجی شرکت داده شد که واحد هموویژلانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با کسب ۲۹۳ امتیاز رتبه نخست را به دست آورد.
در حال حاضر ۱۳ هزار و ۶۹ نفر در قالب ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند، هشت هزار و ۵۷۰ نفر از جمعیت تحت پوشش معادل ۷۰ درصد کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش آنها و ۴ هزار و ۴۹۹ نفر معادل ۳۰ درصد نیز کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها می‌باشد.

۲ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۷,۶۶۱
کد خبر : ۱۱,۴۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید