نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۱

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه سالمندان در بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب

خدائی گفت: طبق مطالعات جدید با داشتن تغذیه سالم میتوان خطر آلزایمر را تا 35 درصد کاهش داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، حامد خدائی کارشناس ارشد تغذیه با حضور در کلاس آموزشی با موضوع تغذیه در دوران سالمندی با محوریت کاهش مشکلات دوران سالمندی و افزایش کیفیت زندگی برای همکاران و خانواده های محترم جدیدترین مطالب این حوزه را  ارائه نمود.

در این کلاس آموزشی که به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد توصیه های تغذیه ای برای افرادی که دچار مشکلات مختلف در دوران سالمندی می شوند بیان شد.
خدائی در این جلسه با تاکید بر داشتن تغذیه سالم و اصولی در تمامی دوران زندگی ، گفت : در صورتی که فرد در دوران میانسالی برنامه غذایی بر اساس اصول نوین تغذیه نداشته باشد با مشکلات مختلفی همچون از دست دادن عضلات بدن، سوء تغذیه انرژی- پروتئین ، بیماری های مزمن همچون دیابت، فشارخون و... در دوران سالمندی  روبرو خواهد شد.
ایشان در ادامه به نقش ویتامین دی در بروز انواع بیماری های مختلف از جمله پوکی استخوان، مولتیپل اسکلروزیس ، دیابت نوع 2 ، سرطان و آرتروز تاکید کرد و مصرف دوز 50 هزار واحدی ویتامین دی را جز ضروریات یک فرد در هر دوره از زندگی دانست.
خدائی شیوع بیماری آلزایمر را در سال های اخیر  نگران کننده دانست و با اشاره به مطالعات جدید گفت : یک رژیم غذایی درست و سالم می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

در پایان ایشان بر ایجاد تنوع و تعادل در رژیم غذایی، عدم استفاده از رژیم های غیر اصولی و تجاری ، داشتن فعالیت بدنی، خواب کافی و ایجاد روحیه مناسب با استفاده از تغییرات محیطی تاکید کرد و داشتن تغذیه سالم را در کاهش هزینه های کلینکی و بیمارستانی  برای شخص و سازمان ها در بلند مدت موثر دانست.

کلاس تغذیه4
کلاس تغذیه3
کلاس تغذیه2

 

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۰
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۳۲۸
کد خبر : ۱۱,۲۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید