نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۳

اخبار

در بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران انجام می شود

از سرگیری معاینات دوره ای مدیران صنعت نفت در سال 1401

با فروکش کردن پاندمی کرونا، پس از وقفه ای دوساله، اولین معاینات دوره ای مدیران ستادی وزات نفت و چهارشرکت اصلی و مدیرعامل های شرکت های تابعه روزجمعه 6 خرداد برگزارمی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران،  دکترعلی حق جو سرپرست طب صنعتی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران با اعلام اینکه برنامه ریزی شده است که تا پایان امسال 8 دوره معاینات دوره ای برای مدیران صنعت نفت انجام شود گفت: درمرحله اول که به زودی برگزارمی شود53 نفرازمدیرعامل های شرکت های تابعه و مدیران ستادی چهار شرکت اصلی وزارت نفت مورد معاینات دوره ای قرار می گیرند.
وی افزود: درمعاینات دوره ای پیش رو آزمایشات کامل پزشکی ،معاینات کامل دندانپزشکی، معاینه کامل پزشکی صنعتی،نوار قلب، مانند همه مراجعین انجام می شود .
سرپرست طب صنعتی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران افزود: مدیران  نیز همانند سایر پرسنل،  در صورت نیازبه بررسی های بیشتر با نظر پزشک متخصص قلب، تست ورزش و طبق نظر پزشک صنعتی فرد به پزشک های متخصص داخلی، گوش و حلق و بینی، چشم، پوست، طب فزیکی و ارتوپدی واورولوژی ارجاع داده می شوند.
 حق جو تاکید کرد: در دو سال گذشته که به دلیل کرونا انجام معاینات دوره ای متوقف شده بود ، بر کیفی شدن خدمات تاکید شد از این رو در دوره جدید از معاینات دوره ای، خدمات تخصصی تر وتعداد آزمایشات بیشتری نسبت به گذشته انجام می شود.
دکترحق جو تصریح کرد: درصنعت نفت کشور برای کلیه کارکنان به فراخور موقعیت شغلی معاینات دوره ای در نظر گرفته شده است و مدیران نیز از این امرمستثنی نیستند و مدیران نیز باید  تحت معاینات  دوره ای قرار بگیرند وعارضه های شغلی، بیماری های مزمن غیرواگیر، مشکلات عضلاتی و اسکلتی آنها برطرف شود تا اهداف سلامت شغلی این افراد نیز تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچقدر دربخش بهداشت و پیشگیری و پیشروی از بیماری ها هزینه شود، شیوع بیماری ها کاهش می یابد که هم مقرون به صرفه تر است و هم اینکه حفظ سلامت کارکنان موجب افزایش کارایی درسیستم می شود.
شایان ذکراست؛ هدف ازمعاینات دوره ای کارکنان، غربالگری بیماری های شغلی در مراحل اولیه ودرمان آن است ودرمان فرد شاغل در این مرحله الزاما دارویی نیست و اغلب با تغییرعواملی مثل تغییرنوع وساعت کار و افزایش حفاظت های شخصی سلامت فرد تامین می شود.
با توجه به اینکه سلامت، بهداشت ودرمان کارکنان توامان پیگیری می شود، سعی براین است در معاینات دوره ای سلامتی عمومی کارکنان مثل چربی خون، فشارخون، دیابت، بیماری های قلبی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد همچنین در معاینات  دوره ای عوامل بیماری های مزمن و روحی و روانی نیز سنجیده می شود.
برپایه این گزارش، در معاینات دوره ای کارکنان، علاوه بر ارزیابی ریسک عوامل آلاینده محیط کار، سلامت عمومی کارکنان نیز مورد ارزیابی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۵۵۷
کد خبر : ۱۱,۰۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید