نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۴۸
 

اخبار

پزشکان خانواده؛ عهده دار خط اول درمان و پیشگیری از بیماری ها

دکتر کوروش هاشمی اصل رییس سلامت خانواده سازمان در پیامی در روز جهانی پزشک خانواده ضمن تقدیر از تلاش تیم های پزشک خانواده ، گفت: پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین حوزه‌های سازمان بشمار می‌رود.

سازمان جهانی پزشکان خانواده (WONCA  ( به منظور برجسته سازی نقش و جایگاه پزشکان خانواده در نظام های بهداشتی در سراسر جهان،برای نخستین بار در سال 2010 میلادی نوزدهم ماه می مصادف 29 اردیبهشت را به عنوان روز جهانی پزشک خانواده ( FDD) اعلام کرده است .بدلیل تعریف پزشکی خانواده که در واقع ، پزشکی است که خدمات جامع و دائم را برای جمعیت تحت پوشش خود انجام میدهد ،میتوان تمام طول سال را روزهای پزشک خانواده در نظر گرفت .
گروهی از پزشکان که منتظر بیمار شدن زیر مجموعه خود نبوده و حتی در زمان سلامتی افرارد هم آنها را پایش می کنند و هماره پیشگیری را بر درمان تقدم می دهند.
بیماران نیز با انتخاب پزشکان خانواده خود در واقع فرد امینی را کنار خود دارند که می تواند مسیر تندرسی آنان را بدرستی نشان دهند. در این باره پزشک نامدار ایرانی ،حکیم زکریای رازی می گوید :
مریض باید از میان اطبای موثق به یک تن اقتضا ورزد، زیرا کسی که نزد پزشکان متعددی برود، بسیار احتمال دارد که در معرض خطای هر یک از آنها واقع شود، اما یک طبیب خطایش در جنب صوابش بسیار اندک شود.

ىر سالهای گذشته پزشکان خانواده شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت به همراه سایر اعضاء تیم سلامت خانواده ، با پیروی از دستورالعمل های تعریف شده وزارت بهداشت ، توانسته اند با کنترل عوامل خطرساز بیماری های قلبی و عروقی و حمایت از بیماران در معرض خطر، از بروز بسیاری از سکته های قلبی و مغزی و سایر عوارض این بیماری ها جلوگیری نمایند و علاوه بر حفظ و ارتقاء سطح سلامت جمعیت تحت پوشش خود ، بار مالی سازمان را هم کاهش دهند.

جا دارد بعنوان یکی از اعضاء این تیم از تلاش های همکارانم در این مدت قدردانی بعمل آورده و این روز را خدمت تمامی این عزیزان تبریک عرض نمایم.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۸,۲۸۶
کد خبر : ۱۱,۰۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید