نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۷:۲۷

اخبار

مشارکت در برگزاری مانور پدافند غیرعامل در انبار نفت شهید محمد منتظری اصفهان

به منظور حفظ آمادگی کارکنان و مقابله سریع با حوادث غیرمترقبه، مانور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در انبار نفت شهید محمد منتظری اصفهان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان، ستاد طب صنعتی و بهداشت این منطقه در مانور واکنش در شرایط اضطراری انبار نفت شهید محمد منتظری به منظور بالا رفتن آمادگی خود در مقابله با بحران مشارکت فعال داشت .

     خدابخش رحیمی دبیر کمیته بحران و پدافند غیر عامل ستاد طب صنعتی و بهداشت اصفهان در این خصوص اعلام کرد: ابن مانور بر اساس سناریوی آتش سوزی فرضی در قسمتی از تأسیسات انبار نفت برگزار شد و با صدا در آمدن آژیر هشدار آتش نشانی و اعلام شرایط اضطراری از طریق مرکز پیام اتاق کنترل این واحد ، بلافاصله تیم بحران بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان وارد عمل شد.

     وی گفت تیم بحران شامل پزشک، پزشکیاران،کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای با هماهنگی فرمانده عملیات در مرکز سلامت کار وارد عمل شده و در این مانور مشارکت فعال داشتند. در این حادثه فرضی پزشکیاران با آمبولانس به محل حادثه اعزام و بعد از بررسی شرایط و درمان اولیه ، مصدومان را به مرکز سلامت کار انبار پخش شهید منتظری منتقل نمودند . در این مرکز نیز مصدومان فرضی ناشی از سوختگی پس از کنترل علائم حیاتی ، اکسیژن درمانی ، شستشو و پانسمان به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با هماهنگی قبلی اعزام گردیدند.

   رحیمی در ادامه اظهار داشت:فرماندهی تیم بحران بهداشت ودرمان در این عملیات به عهده دکتر نیازی اصفهانی رئیس سلامت کار و HSE  بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان بود که ضمن هدایت و تحت پوشش قرار دادن عملیات بر اجرای صحیح و همچنین اقدامات درمانی و امدادی گروه شرکت کننده نظارت کامل داست.

    نامبرده افزود :در این مانور  انجام گاز سنجی و بررسی میدانی توسط کارشناسان ایمنی انجام و تیم های بهداشت محیط و حرفه ای نیز شرایط محیطی و زیستی را ارزیابی نمودند. دبیر این کمیته نیز مسئولیت ثبت زمان ها و نقاط صعف و قوت تیم کمیته بحران را به عهده داشت.

     ایشان در پایان بیان داشت: بلافاصله پس از اتمام مانور و اعلام پایان شرایط اضطراری توسط فرمانده عملیات ، دکتر نیازی اصفهانی در جلسه کمیته بحران حاضر و نقاط قوت و ضعف تیم ها بررسی شد.

    شایان ذکر است در این مانور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان،مدیر و مسئولین شرکت پخش فراوده های نفتی اصفهان، جوهری؛ رئیس پدافند غیر عامل اصفهان و همچنین رؤسای ایمنی و آتش نشانی شرکت های پخش فراوده های نفتی استان های اصفهان، فارس ، قم و چهارمحال و بختیاری نیزحضور داشتند و هدف از برگزاری آن را بررسی نقاط ضعف در مواقع بحرانی و تقویت و ارتقاء سطح آمادگی همکاران به ویژه نیروهای علمیاتی انبار نفت و بهداشت ودرمان در شرایط مواجهه با حوادث غیرمترقبه عنوان گردید.

 

مانور انبار پخش 5

مانور انبار پخش 4

مانور انبار پخش

مانور انبار پخش 3
مانور انبار پخش 2

مانور انبار پخش 1

مانور انبار پخش

 

۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۸۶۷
کد خبر : ۱۰,۰۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید