نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴
 

اخبار

​نیازی اصفهانی : شناسایی عوامل زیان آور و غیر بهداشتی محیط کار در طب صنعتی

در طول بحران شیوع بیماری تا کنون هیچ مورد فوت ناشی از آن در جمعیت شاغل و خانواده شرکت گاز استان چهار محال وبختیاری گزارش نشده و در حال حاضر نیز کسی در بیمارستان بستری یا در قرنطینه خانگی نیست.

 دکتر محمد نیازی اصفهانی در جلسه کمیته سلامت شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری در روز  23 آبان ماه امسال  که با با حضور مسئولین آن شرکت و کارشناسان واحد  HSEو سلامت کار منطقه اصفهان در شرکت گاز برگزار شد ، ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین شرکت گاز شهرکرد در برگزاری این جلسه و انجام معاینات طب صنعتی با نظم و سرعت بالا ،از مشکلات و چالش های مربوط به حوزه سلامت کار و درمان آن استان سخن گفت .

وی ضمن دریافت پیشنهادات آن مجموعه در خصوص مراکز درمانی، کلینیک ها و داروخانه های طرف قرارداد و همچنین استفاده از تله مدیسین (درمان از راه دور) گفت: در طب صنعتی علاوه بر ارزیابی سلامت جسمی و روانی شاغلین ، عوامل زیان آور و غیربهداشتی محیط کار نیز شناسایی می شوند.

رئیس HSE و سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان با اشاره به اینکه افراد معمولا به صورت فعال برای غربالگری مراجعه نمی کنند افزود : در استراتژی هدفمند ستاد طب صنعتی و بهداشت انجام معاینات طب صنعتی در غربالگری بیماری های مختلف بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد : مهمترین مشکلات شغلی در رده کارمندی، مشکلات ارگونومی و استرسهای شغلی است که می بایست در آن طراحی محیط کار و تجهیزات شغلی در رابطه با نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد تا کار با شاغل در تناسب کامل قرار گیرد.

 دکتر نیازی اصفهانی همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این ستاد در بحران شیوع بیماری کووید 19 و تشکیل کمیته های فنی، آمار و پیگیری EOC به حضار خاطرنشان کرد: درخواست های مربوط به انعقاد قرارداد با مراکز درمانی، کلینیک ها و داروخانه های خصوصی را به مدیریت انتقال می دهم و اطمینان دارم بهداشت ودرمان منطقه اصفهان هدفی به جز رضایت خدمت گیرندگان ندارد.

نامبرده در این جلسه ضمن مقایسه و بررسی شاخص های بهداشت روان از سال 1392 تا 1400 در پاسخ به ابهامات حوزه بهداشت روان گفت: هزینه های مشاوره با روانشناس فوق لیسانس و بالاتر تا سقف 15 جلسه در سال با فرانشیز 20 درصد بر اساس دستورالعمل های مرتبط قابل پرداخت است و در پرداخت هزینه ویزیت روانپزشک محدودیتی وجود ندارد.

 این مقام مسئول در پایان با ارائه آمارهای مربوط به بیماری کرونا اظهار داشت؛ خوشبختانه در طول بحران شیوع بیماری تاکنون هیچ مورد فوت ناشی از آن در جمعیت شاغل و خانواده شرکت گاز استان گزارش نشده و در حال حاضر نیز کسی در بیمارستان بستری یا در قرنطینه خانگی نیست.

نیازی اصفهانی

۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۲۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۷۷۴
کد خبر : ۱۰,۰۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید