نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۴

اخبار

استفاده از تله مدیسین در مراقبت، تشخیص، مشاوره و معالجه در حوزه تغذیه

تله مدیسین در جهت مراقبت، تشخیص، مشاوره و معالجه با استفاده از صدا و تصویر بین پزشک و بیمار در موقعیت های مجزای جغرافیایی کمک شایانی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر علی اکبر محمدی رییس شورای عالی سیاست گذاری بهبود تغذیه با اشاره حضور در بیمارستان نفت تهران بر اساس برنامه  بخش  تله مدیسین و پاسخگویی  بیماران در مراکز درمانی شهرستان ها گفت : پیدایش اینترنت و گسترش آن تغییرات زیادی را در علم و صنعت ایجاد کرده‌است، علم پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌است و جایگاه تله مدیسین (پزشکی از راه دور) در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی با اهمیت است.

وی افزود  : به طور کلی هدف از تله مدیسین حذف موانع جغرافیایی و مسافرت های غیر ضروری است .

دکتر محمدی با تاکید بر مزیت امکان رسیدگی و درمان تعداد بیشتری از بیماران در یک زمان مشخص با استفاده از تله مدیسین گفت : کاهش هزینه ها، کاهش فرصت های انتظار، کاهش مسافرت ها، بهبود مشاوره ها و استفاده از نقطه نظرات ثانویه از مهمترین مزایا استفاده از تله مدیسین است.

رییس شورای عالی سیاست گذاری بهبود تغذیه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت  : تله مدیسین به کاربرد فناوری های پزشکی و ارتباطی جهت تبادل هر گونه اطلاعات در جهت مراقبت، تشخیص، مشاوره و معالجه با استفاده از صدا و تصویر بین پزشک و بیمار در موقعیت های مجزای جغرافیایی کمک شایانی می کند.

دکتر محمدی تصریح کرد : به دلیل اینکه در مواقع ضروری و حساس حوادث طبیعی و غیر مترقبه ، دسترسی به فوریت های پزشکی دشوار است با وجود تله مدیسین می توان راه را کوتاه کرده و عملیات کمک را با سرعت بیشتری انجام داد.

وی خاطر نشان کرد : همه تلاش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خدمت رسانی و ایجاد اطمینان خاطر برای سلامتی همکاران صنعت نفت بویژه در مناطق عملیاتی و دوردست با شرایط کاری سخت است.

دکتر محمدی
دکتر محمدی
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۲۱۵
کد خبر : ۶,۶۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید