نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۰
 

اخبار

بازدید تیم سلامت خانواده سازمان از درمانگاه های پزشکی خانواده تندگویان و پردیس

تیم کارشناسان سلامت خانواده سازمان با حضور دکتر طاهره جعفری عضو هیئت مدیره و رییس تیم سلامت خانواده سازمان ، شیدا سجادی کارشناس ارشد بهداشت خانواده و اکرم کارگر مقدم پرستار ارشد سلامت خانواده سازمان از مراکز پزشکی خانواده درمانگاه شهید تندگویان و شهرک پردیس بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر،در ابتدا دکتر وحید مالکی رئیس این مرکز، در کارگاه آموزشی تیم سلامت خانواده سازمان عنوان کرد: اهداف سازمانی مشخص است ،  اگر به صورت واقع گرایانه نگاه کنیم طبیعتا با ایده آل فاصله داریم و ادعایی هم نداریم ولی بحث اصلی بهبود مستمر و حرکت به سمت هدف می باشد که باید به این سمت پیش برویم.

وی افزود: کار تیم مهمی است، هر چه تعداد نیروهای تیم همفکر باشند زودتر به نتیجه می رسند، اگر یک نفر از تیم کار خود را درست انجام ندهد هدف تحت تاثیر قرار می گیرد،(پزشک خانواده،پرستار،ماما،پذیرش ) متصل به هم هستند و تمام این پروسه و فرایند باید برای همه روشن و مشخص باشد.

دکتر مالکی گفت : علت برگزاری این گردهمایی ها هماهنگی کار تیمی می باشد و البته ارزیابی عملکرد با استانداردهای سلامت خانواده موجب بهبود فعالیت است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با تقدیر از زحمات گذشته همکاران و مسئولین پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر  ادامه داد: امیدواریم با عملکرد خوب تیم جدید در جهت بهبود عملکرد مستمر قدم برداریم  .

وی اظهار داشت : با بررسی استانداردهای سلامت خانواده سازمان و جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و بر اساس بازه سازمانی که تیم سلامت خانواده سازمان برای ما مشخص کرده منطقه مورد پایش قرار می گیرد .

دکتر مالکی با تاکید بر  رضایت سازمانی در راستای بهبود اهداف بیان کرد:  نکته مهم ان است که نگاه وزارت نفت  به سه ویترین خیلی خاص شامل طب کار ،پزشکی خانواده و دندانپزشکی می باشد که مربوط به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است  و باید به این سه آیتم نگاه ویژه ای داشته باشیم.

در ادامه رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر  بیان داشت : مهمترین مسئله در زمینه اطلاع رسانی به خانواده ها، ارتباط متقابل و اعتماد سازی بین پزشکی خانواده و ساکنین شرکتهای نفت ، گاز و پتروشیمی مستقر در شهرک های مسکونی می باشد.

وی تصریح کرد : امیدواریم با حضور تیم سلامت خانواده سازمان ، به نتیجه مطلوب و دلخواه در جهت رسیدن به اهداف سازمانی پزشکی خانواده و به یک جمع بندی کلی تیمی برسیم .

دکتر طاهره جعفری رییس سلامت خانواده سازمان  بیان داشت: آنچه برای ما اهمیت دارد، مسیری است که در آن  قدم بر می داریم ، مرحله اول، شناخت یک فرایند می باشد که  باید با وضعیت موجود منطبق یابد و انتظار ما از شما این است که فرایندها را تکمیل نمایید.

وی با تاکید بر اینکه برنامه نویسی در پزشکی خانواده یک کار تیمی است گفت : در یک برنامه عملیاتی یک قسمت آن ذینفعان هستند، برای این کار بهتر است با مدیران شرکتها ،لیست برنامه هایی که تیم پزشکی خانواده قرار است انجام دهد اطلاع رسانی شود.

دکتر جعفری ادامه داد: از مناطق انتظار میرود در حوزه سلامت خانواده با اصول علمی بتوانند متناسب با اهداف تعریف شده، برنامه عملیاتی به تفصیل درخواست و جداول تدوین  به عنوان یک سند بالادستی در دسترس تمامی اعضای تیم سلامت خانواده قرار دهند.

شیدا سجادی کارشناس ارشد بهداشت خانواده سازمان گردش کار تیم سلامت خانواده ، شاخص ها و اهداف بهداشت خانواده و پرستاری ،زنجیره تبادل اطلاعات(پزشک خانواده ،پرستار ،ماما) ،برنامه عملیاتی و اقدامات راهبردی ،گزارشات مشترک تیم سلامت،شاخص پیامدی،مراجعان و (فراخوان،پیگیری ،اقدام مناسب ،پایش و ارزشیابی مجدد)و... بیان کرد.

اکرم کارگر مقدم پرستار ارشد تیم سلامت خانواده سازمان نیز به بیان اقدامات راهبردی سلامت خانواده (پزشکی و بهداشت خانواده) و محورهای عملیاتی و نوع نگاه به آن توسط تیم پزشکی خانواده پرداخت.

 

۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۳۲,۶۹۱
کد خبر : ۶,۶۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید