نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۴

اخبار

دغدغه ای از جنس تفاهم / دکتر سمیع: ضرورت نیاز به خدمات رسانی بخش سوانح و سوختگی در بهداشت و درمان صنعت نفت انکارناپذیر است

از آنجا که اکثر حوادث در صنایع نفتی به ویژه پالایشگاه ها مربوط به سوختگی ها و تروما است و اهمیت مقوله سلامت کارکنان و حمایت های همه جانبه در حوزه بهداشتی و درمانی، اولویت نخست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می باشد؛ دکتر حبیب اله سمیع به دعوت دانشگاه علوم پزشکی استان فارس و روسای مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع)، به شیراز سفر کرده و با همراهیِ رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، درخصوص گسترش چتر خدمات رسانی در بهداشت و درمان صنعت نفت به گفتگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر حبیب اله سمیع در سفر یک روزه خود به شیراز از مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و مرکز درمانی آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوعلی سینا واقع در منطقه صدرای شیراز، به همراه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازدید بعمل آورد و از نزدیک با روند خدمات رسانی این دو مجموعه آشنا شد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پس از بازدید در نشستی با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، روسای مرکز درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و دکتر ایمانیه، عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن توضیح مختصر در خصوص روند عملکرد سازمان بهداشت و درمان در چرخه صنعت نفت، از ضرورت خدمات رسانی در حوزه سوانح و تروما گفت .

وی عنوان کرد: بیشترین حوادث در صنایع شامل سوختگی و تروما می باشد و ما همواره تلاش کردیم آمادگی لازم برای پذیرش و درمان این بیماران را فراهم کنیم ، یکی از این اقدامات ایجاد و بهره برداری از اورژانس های پیش بیمارستانی است.

دکتر سمیع افزود: استفاده از زمان طلایی ،اهمیت موضوع رسیدگی به آسیب دیدگان سوختگی حاصل از سوانح در صنعت نفت را دوچنان می کند و در جهت این مهم، نیاز به ایجاد زیر ساخت ها و فراهم شدن بسترهای لازم است.

وی با یادآوری "حادثه واحد تقطیر  شرکت پالایش نفت اصفهان" خاطر نشان کرد: پس از حادثه آتش سوزی در تعمیرات اساسی سال 1387 واحد تقطیر شرکت پالایش نفت اصفهان که حدود 30  بیمار سوختگی جزئی و کلی در اورژانس پذیرش شد ، نیاز به وجود بخش سوختگی پیش بیمارستانی در مرکز سلامت کار احساس شد که بلافاصله پس از مشورت با کارشناسان سوانح سوختگی و مهندسان پزشکی درخواست ایجاد آن مطرح شد و رسیدگی های لازم بعمل آمد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اضافه کرد : پالایشگاه ها تا حد زیادی تلاش دارند از وقوع حوادث پیشگیری کنند اما مواجهه با حادثه و به دنبال داشتن مصدوم در صنایع نفت و گاز غیر قابل پیش بینی است و بهداشت و درمان رسیدگی به این مهم را در دستور کار دارد.

دکتر سمیع گفت: یکی از مطالبات در تکمیل امر خدمات رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت، تامین بیمارستان سوانح و سوختگی است که با پیگیری های بعمل آمده ساخت این مجموعه درمانی مقرون به صرفه و قابل توجیح نیست اما نیاز ضروری صنعت نفت است و برای محقق شدن تامین این نیاز، هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان سوانح و سوختگی را می طلبد تا موجب هم افزایی هر چه بیشتر باشد.

وی تاکید کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر اساس مصوبات اقدام می کند و به وقت ضرورت و نیاز، از طریق خرید خدمات مسائل و دغدغه های جمعیت زیر پوشش را مرتفع می سازد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اذعان داشت: رویکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، پیشگیرانه و سلامت محور است ، زیرا نگاه جدی به مقوله سلامت و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، نقشی مهم در عدم بروز آسیب ها و کاهش هزینه‌ها ایفا می کند.

به گفته دکتر سمیع، حضور  سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  در مناطق عملیاتی و رسیدگی در وقت سانحه و اعزام به مراکز درمانی مجهز، اولویت است، تا از کارکنانی که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور تلاش می کنند پشتیبانی کرد.

در ادامه این نشست، دکتر محسن تندر، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نیز با تشریح مختصری از عملکرد به نحوه خدمات رسانی این دو منطقه پرداخت و دغدغه ها و مسائل در دست همکاری این بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مطرح و خواستار پیگیری و رسیدگی مجدانه شد.

همچنین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، عضو هیات امنای این دانشگاه و رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) هم؛ هر کدام در حوزه عملکرد خود به ایراد سخنانی پرداختند و مسائل مورد نظر خود را مطرح نموده و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

این دیدار با حضور دکتر حبیب الله سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، دکتر علی بهزادی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکتر مالکی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، دکتر محمدی نماینده سازمان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محسن تندر رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ، دکتر اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دکتر ایمانیه عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر حقوق رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و مدیران این مرکز، در محل سالن کنفرانس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) شیراز صورت پذیرفت.

*گفتنی است؛ مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) در سال۱۳۹۵ هجری شمسی با زیر بنای ۲۴۰۰۰متر مربع و مساحت۶۹۰۰۰ متر مربع فعالیت خود را بعنوان بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی آغاز نموده است. بیمارستان به همت بانو نزاکت امتیاز خیر برگزیده بخش سلامت استان فارس احداث و افتتاح گردید. این بیمارستان نوساز پیشرفته ترین و بزرگ ترین بیمارستان سوختگی در جنوب کشور بوده که منطبق با به روز ترین تکنولوژی های بیمارستان سازی در خوش آب و هوا ترین منطقه شیراز در مجاورت ایستگاه راه آهن و مرکز دیالیز ابن سینا ، با امکان پذیرش اورژانس هوایی واقع شده است .

۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۵
تعداد بازدید : ۸۷۷
کد خبر : ۶,۳۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید