نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۹

اخبار

ضامن بقای سازمان انجام فعالیت پیشگیرانه است

نقطه قوت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت های سلامت محور و پیشگیرانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، در حاشیه بهره برداری مرکز فیزیوتراپی درمانگاه سلامت کار و خانواده پاسداران بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان با تبریک بمناسبت ایام ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم ص ، تقارن آن با افتتاح این مرکز را گرامی و مبارک عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه  عمده دغدغه سازمان سلامت پرسنل نفت در کل کشور است و اصل بر پیشگیری است ، افزود : خرید خدمت درمان در تمامی مراکز درمانی کشور اعم از خصوصی و دولتی  فراهم است ، اما نقطه قوت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت های سلامت محور و  پیشگیرانه است.

دکتر سمیع به حضور تیم مدیریت سلامت در هییت مدیره شرکت ها جهت ارائه گزارش پزشکی خانواده و طب کار اشاره و گفت :  اطلاع از  وضعیت سلامتی پرسنل و خانواده ها میتواند  گامی موثر برای همکاری شرکت ها در جهت ارائه بسته های خدمتی  در حوزه اصلاح الگوی تغذیه و فعالیت بدنی  مستمر و  آموزش برای زندگی سالم باشد.

وی به اهمیت سلامت روان در کنار سلامت جسمانی تاکید کرد و گفت : مراکز سازمان پیگشیری را در حوزه های مختلف  فراموش نکنند و در کنار ارائه خدمات درمانی به این مهم تاکید کنند.

 مدیرعامل سازمان  ادامه داد : طرح سلامت دهان و  دندان از دیگر فعالیت های پیشگیرانه سازمان در سطح مناطق است  که در منطقه شمالشرق کشور این طرح بسیار کامل و جامع تر انجام شده است، به نحوی که درمان های وسیع تر دندانپزشکی شامل درمان ریشه ، جراحی ، پروتز و ایمپلنت کاهش یافته است و اجرای این طرح ضمن کاهش هزینه مالی در حوزه دندانپزشکی،در راستای تامین سلامتی کامل جسمی افراد بسیار تاثیر گذار است.

دکتر محمد ابراهیم طهوری رییس درمانگاه سلامت کار و خانواده پاسداران در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت های مدیرعامل و دکتر علی بهزادی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران ، افتتاح بخش فیزیوتراپی را مهم عنوان کرد و گفت : جمعیت زیر پوشش این مرکز نزدیک به 10 هزار نفر است که 65 درصد آن را بازنشسته ها تشکیل می دهند و افتتاح این مرکز موجب افزایش رضایتمندی می شود.

وی افزود : با خدمات ویژه ای که کادرپزشکی و کارکنان درمانگاه سلامت کاروخانواده پاسداران به بازنشستگان وکارکنان ارائه می کنند، کلیه نیاز مراجعه کننده صنعت نفت، به این درمانگاه تامین می شود.

دکتر طهوری با بیان این مطلب که هدف پیشگیری است گفت: اجرای غربالگری ها سهم بالایی در حفظ سلامتی  افراد دارد.

وی تصریح کرد : مرکز فیزیوتراپی درمانگاه سلامت کار و خانواده پاسداران با 6 کابین  از بروز ترین دستگاه ها از جمله دستگاه الکتروتراپی ، دستگاه US ، لیزر تراپی، مگنت تراپی، لیرز پرتوان و ترکشن (کشش ستون فقرات) برخوردار است .

رییس درمانگاه سلامت کار و خانواده پاسداران در ادامه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات اشاره کرد و افزود : از ابتدای سال تا مهرماه نزدیک به 4 هزار و 700 نفر از جمعیت غربالگری شدند که امیدواریم تا پایان سال به بالای 75 درصد پوشش برسیم .

دکتر طهوری از فراخوان اجرای طرح غربالگری نوجوانان در تابستان خبر داد و گفت: پایش نوجوانان جمعیت تحت پوشش در رده سنی 8 تا 18 سال با نظارت و معرفی  پزشک خانواده انجام شد و تلاش بر این بود که پوشش 60 تا 70 درصدی داشته باشیم .

 وی توضیح داد: براساس پرونده های موجود خانواده های تحت پوشش، ازطریق تماس تلفنی به خانواده ها اطلاع داده می شود تا برای آزمایشات ومعاینات لازم به درمانگاه مراجعه کنند.

رییس درمانگاه سلامت کار و خانواده پاسداران خاطر نشان کرد : در این مرکز 16 کلینیک تخصصی شامل داخلی،گوارش،اطفال،غدد،زنان،دندانپزشکی با 4 یونیت،اعصاب و روان و مشاوره ،چشم،قلب،ارتوپدی،اورولوژی و پوست ... خدمات ارائه می دهند.


۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۸۶۱
کد خبر : ۶,۱۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید