نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۷:۲۶

اخبار

دوره پیشرفته احیای قلبی ریوی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد

دوره پیشرفته احیای قلبی ریوی در قالب کارگاه آموزشی تئوری و عملی ، با امتیاز بازآموزی و تاکید بر آخرین تغییرات صورت پذیرفته ویژه کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ این کارگاه آموزشی ویژه پزشکان ، پرستاران و پیراپزشکان شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با همکاری دکتر مجیدعاشوری متخصص قلب و عروق و مهدی شفیع زاده کارشناس ارشد پرستاری در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران اجرایی شد .

1

مهدی شفیع زاده در این دوره آموزشی آناتومی و فیزیولوژی قلب و ریه ، فرآیندهای احیای پایه و پیشرفته و آخرین تغییرات ایجاد شده براساس AHA۲۰۱۸ را تشریح نمود .

 1

همچنین دکتر مجیدعاشوری متخصص قلب و عروق بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران به توضیح مکانیسم و درمان آریتمی ها و مراقبتهای پس از احیا پرداختند . 

1

* تاکید بر فشردن قفسه سینه (chest compression) به تنهایی برای کسی که آموزش های اضافی ندیده است و ادامه این عمل تا زمانی که فردآموزش دیده یا تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی فرا می رسند ( Hands only-CPR )
* فشردن سریع و محکم با ریتم مناسب ، عمق مناسب ، اجازه برگشت قفسه سینه به حالت اول بعد از هر بار فشردن ، به حداقل رساندن وقفه در هنگام فشردن و اجتناب از هایپرونتیلاسیون .
* تماس با اورژانس در حین CPR به وسیله موبایل ، برای فعال کردن EMS و همچنین دریافت راهنمایی از متصدی دیسپچ .
* استفاده از اکسیژن حداکثر در طول CPR و بعد از ROSC ، اکسیژن باید را طوری تیتره نمود که میزان اشباع اکسیژن شریانی در ۹۴% حفظ شود . 
* در صورتی که از راه هوایی پیشرفته استفاده می کنید ، هر ۶ ثانیه یک بار ونتیله کنید (۱۰ تنفس در دقیقه) .
*  پایین بودن CO2  انتهای بازدمی در بیماران اینتوبه پس از ۲۰دقیقه CPR نشان دهنده احتمال بقای خیلی پایین است .
* بررسی شواهد جدید حاکی از تاثیر تجویز لیدوکایین در ریتم های قابل شوک - در بعد از حداقل دریافت یک شوک - در مقابل پلاسبو در دستیابی به ROSC در بالغین می باشد .
* لذا برخلاف توصیه گایدلاین ۲۰۱۵ که تجویز آمیودارون را به عنوان آنتى آریتمى ترجیحی در ریتم های قابل شوک در بالغین- در اولویت قرار می داد و نام لیدوکایین در الگوریتم اصلی ذکر نشده بود ، لیدوکایین به عنوان یک جایگزین و آلترناتیو (هم ارزش) در این مواقع معرفی شده و در الگوریتم ACLS نیز آورده شد . 
* در حین احیا تنها استفاده از یک داروی آنتی آریتمى (آمیودارون یا لیدوکایین) توسط گایدلاین توصیه شده است و تنها تجویز دو دوز از داروی انتخابی مجاز می باشد (پس از شوک سوم و پنجم) .
* علاوه  بر درمان ریتم قلب (توقف تاکی آریتمى) در حین احیا به دنبال علت زمینه ای و علل برگشت پذیر باشید . 
* تاکید بر تغییر (Change) بجای چرخش ، کمپرسورها (مسئول فشردن قفسه سینه) حداکثر هر دو دقیقه و یا زودتر در صورت بروز خستگی . 
* مدیریت دما : شواهد جدید نشان می دهد که رنج دما بین ۳۲ الی ۳۶ درجه سانتی گراد در ۲۴ساعت اول، بعد از ایست قلبی قابل قبول تر می باشد .
اهم موارد مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود . در پایان این کارگاه ، جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدرسین دوره برگزار شد .
 
۲۶ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۴۶۱
کد خبر : ۵,۶۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید