نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۲

اخبار

دوره آموزشی احیای قلبی ریوی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد

کارگاه آموزشی احیای قلبی ریوی (CPR) با هدف آشنایی کارکنان خدمات پشتیبانی ، اداری و حراست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد .
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ؛ این دوره به منظور آشنایی با تجهیزات و حفظ آمادگی کارکنان در برابر سوانح احتمالی برگزار شده است .
کارگاه آموزشی احیای قلبی ريوی با حضور آقای مهدی شفیع زاده از کارشناسان پرستاری بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ارائه شد .
شفیع زاده در جمع شرکت کنندگان با بیان اینکه ایست قلبی و تنفسی همیشه پایان زندگی نیست افزود : با افزایش دانش و مهارت همگانی در زمینه احیای اصولی و صحیح ، بعضی از قربانیان ایست قلبی و تنفسی مجدد به زندگی برگردانده می شوند .

1

وی اظهار داشت : در صورتی که فردی دچار ایست قلبی و تنفسی شود اطرافیان قربانی 4تا6 دقیقه (زمان طلایی) وقت دارند تا بدون ایجاد عارضه مغزی فرد را به زندگی برگردانند .
کارشناس پرستاری بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ادامه داد : به ازای هر دقیقه تاخیر در شروع عملیات احیاء بعد از زمان مذکور شانس زنده ماندن فرد 7تا10درصد کاهش می یابد .
شفیع زاده خاطرنشان کرد : در پیشرفته ترین کشورها از زمان درخواست کمک تا رسیدن آمبولانس و نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی بر بالین بیمار بیشتر از 4تا6 دقیقه طول می کشد .
مدرس این کارگاه آموزشی یادآور شد : مطالعات نشان می دهند فقط 15تا30 درصد از افراد دچار ایست قلبی خارج از بیمارستان قبل از رسیدن نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی توسط افراد حاضر در صحنه احیاء می شوند که احتمالا این آمار در کشور ما کمتر باشد .
شفیع زاده با اشاره به اینکه آموزش صحیح و اصولی احیای قلبی و ریوی به افراد جامعه یک امر ضروری است افزود : می توان بدون احتیاج به هیچ وسیله اضافی جان انسانهای زیادی را با انجام این مانور حیات بخش از مرگ نجات داد .

1

1

1

 

 
۱۳ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۱۶۳
کد خبر : ۵,۵۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید