نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۱
 

اخبار

جلسه خطر سنجی بیماری های قلبی عروقی به همت بهداشت ودرمان اصفهان برگزار گردید

چهارشنبه مورخ 9 مردادماه جلسه خطر سنجی بیماری های قلبی عروقی به همت بهداشت و درمان اصفهان و سخنرانی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مدیران صنایع نفت اصفهان،چهار محال و بختیاری و یزد برگزار گردید
     به گزارش واحد روابط عمومی؛جلسه آموزشی یک روزه خظر سنجی بیماری های قلبی عروقی با بیان مطالب ارزشمند توسط  اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با شرکت مدیران ارشد و میانی تمامی صنایع نفت استان اصفهان ،چهار محال وبختیاری ویزد در سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار گردید 
    در ایتدای این جلسه مهندس علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان از مجموعه بهداشت ودرمان به پرداختن موضوع پیشگیری و برگزاری جلسات اموزشی تقدیر وتشکرکرد و افزود: شناخت مقدمه و اساس پی بردن به مشکلات است و شرکت در جلسات آموزشی شناخت افراد را بالا می برد و ما را نسبت به سلامتی و یا بیماری خود آگاه می کند.
    پس از آن خانم دکتر امامی ضمن خیر مقدم به حضار و تشکر از پذیرفتن دعوت بهداشت و درمان و شرکت در جلسه اظهار امیدواری کرد باهمدلی و همیاری بیشتر بامدیران بتوان اقدامات راهبردی لازم در حوزه سلامت کار ، بهداشت و HSE را بیش از پیش به جلو برد.
    رئیس بهداشت ودرمان اصفهان در ادامه اظهار داشت بر اساس اطلاعات حساس استخراج شده از معاینات شغلی کارکنان و ارزیابی های انجام شده در سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت؛بیماری های قلبی عروقی،پرفشاری خون،اختلالات چربی و چاقی علاوه افزایش هزینه های درمانی ، باعث غیبت از کار در این صنعت عظیم و استراتژیک کشور می شوند و کیفیت و کمیت سالهای زندگی کارکنان راتحت تأثیر قرار می دهند. 
    دکترامامی در ادامه گفت: سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت عزم خود را جرم کرده که در جهت برنامه خود مراقبتی سازمانی که پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت می باشد گامهای مؤثری بردارد و در این راستا مداخلات لازم در جهت کاهش سطح ریسک خطر سکته های قلبی یا مغزی و برنامه های مراقبت و پیگیری مداوم را انجام دهد .
    این مقام مسئول منظور از تشکیل این جلسه ودعوت از مدیران را دنبال کردن همین هدف دانست و اظهار داشت مطمئناً با برگزاری اینگونه جلسات آموزشی به نتایج واهداف موردنظر خواهیم رسید.
    در ادامه جلسه سرکار خانم دکتر فرج زادگان متخصص طب پیشگیری وارتقاء سلامت و استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخنان ارزشمندی در ارتباط با اقتصاد سلامت بیان کرد . 
     ایشان با بیان اینکه در هر سازمانی که تمامی افراد آن سالم هستند ، امید به زندگی 82 سال است و با شروع روند بیماری ها ، ناتوانی ها افزایش و امید به زندگی کاهش می یابد.
     این استاد دانشگاه ضمن تعریف بار بیماری ها و اهیمت آن با طرح این سوال که  بار سنگین بیماری ها به دوش کیست ؟ باارائه مطالبی به اهمیت اقتصادی آن در سازمانها پرداخت.
     نامبرده منظور از بار بیماری ها را جایگاهی دانست که یک بیماری و یا عامل خطر بیماری در کشور دارد که براساس آن سال های عمر از دست رفته افراد به دلیل مرگ زودرس و یا سال هایی که فرد به دلیل بیماری در ناتوانی زندگی می کند محاسبه می شود.
     دکتر فرج زادگان مرگ زودرس، بیماری های متفاوت ،مرگ وبیماری را عوامل افزایش ضرایب ناتوان کننده سازمانها برشمرد . نامبرده دیابت با 76 درصد افزایش، بیماری های مزمن انسدادی ریوی با 40 درصد افزایش، بیماری های مزمن کلیوی با 56 درصد افزایش را شایعترین بیماریها در ایران دانست.
     این متخصص محترم در پایان بیشترین ناتوانی ها ناشی از مشکلات سلامت در ایران را بیان کرد و غیبت از کار ، مرخصی های استعلاجی ، هزینه های درمان ،کاهش بهره وری و پرداخت حقوق های ناشی از مرگ زودرس را از عوارض اقتصادی بیماری ها دانست .
    سخنران بعدی این جلسه آموزشی خانم دکتر گلشیری متخصص طب پیشگیری وارتقاء سلامت ، استاد و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که مطالب مهمی در مورد فشار خون ارائه و افزود فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش شماره یک شناخته شده و بدون علامت می باشد. ایشان تشخیص فشارخون را باکنترل آن ممکن دانست و افزود در همه افراد بالای 20 سال باید حداقل سالی یکبار کنترل فشار خون انجام شود. 
    این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت بیش از  50 %افراد بالای 60 سال فشارخون بالا دارند و درصورت عدم کنترل عوارض جدی شامل:ایسکمی قلبی،نارسایی قلبی،سکته مغزی،نارسایی کلیه وبیماری عروق محیطی ایجاد می کند. 
     ایشان در ادامه مطالب مفید و ارزشمندی در ارتباط با نقش تغذیه سالم ، ورزش و کنترل استرس در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر رابرای شرکت کنندگان ارائه نمود.
    در پایان جلسه دکتر عقدک دارای دکترای آموزش پزشکی و NPH مدیریت ، ضمن بیان مطالبی در موردموضوع خطر سنجی بیماری های قلبی عروقی به سوالات حاضرین در این خصوص پاسخ داد.
    شایان ذکر است در این جلسه دکتر نیازی اصفهانی رئیس HSE  وسلامت کار بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان نیز با ارائه امار و ارقام ،گزارشی از فعالیت های زیر مجموعه خود در ارتباط با پیشگیری از بیماری ها بیان نمود .
 
۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۳۲۷
کد خبر : ۵,۵۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید