به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکترعلی بهزادی درنشست ارزیابی عملکرد و بازنگری استقرارسیستم مدیریت HSE افزود: درفرم تایید صلاحیت افراد ، مباحث HSE باید مد نظرباشد تا پرسنل بهداشت ودرمان از بدو ورود، ملزم به رعایت شوند.<br> وی درباره استقرارسیستم مدیریت HSE دربهداشت ودرمان نفت تهران گفت: هدف از استقرار مدیریتHSE ، گرفتن مدرک نیست بلکه مهم ارزیابی است که پیشرفت ها و مشکلات را نشان می دهد.<br> در ادامه دکترافشین بلوری، نماینده مدیریت درسیستم مدیریتیHSE با ارایه گزارش سال97 گفت: بررسی شاخص هایی چون شاخص حوادث، شدت حوادث و مستند سازی و..با اصلاحات و تغییراتی که ایجاد شده است در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش چشمگیری داشته است.<br> وی با اعلام اینکه پیش ممیزی مدیریت بهداشت و ایمنی وسلامتی در نیمه اول شهریور است، از همکاران خواست ، مشارکت فعال داشته باشند و باممیزین همکاری کنند و شرایط بخش خود را در زمینه سلامت ، ایمنی ومحیط زیست را به درستی ارائه کنند. <br> دکتر بلوری توضیح داد: در ممیزی مجموعه بهداشت ودرمان تهران که در نیمه اول شهریور انجام می شود کلیه بخش های بیمارستان مرکزی نفت تهران، مراکزسلامت کارو خانواده تهران، قم و استان البرزمورد ارزیابی قرار می گیرد.<br> فواید اجرای استقرار سیستم HSE.MS درهر حوزه وفعالیتی اهمیت دارد. هر فردی باید در محیطی ایمن، سالم، و بدون ایجاد مشکل برای محیط زیست بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.<br> وی افزود: یکپارچه سازی مستندات ومدیریت ریسک، یکپارچگی سرمایه با اجرای روش اجرایی کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و HSE و خرید کالا از مواردی است که انجام آن ضروری است .<br> وی درباره گزینش پیمانکاران گفت: ارزیابی پیمانکاران توسط واحدHSE پیش از قرارداد، واحد های برون سپاری شده و پیمانکاران اصلی و ضرورت اخذ تاییدیه صلاحیت ایمنی از اقداماتی است که رعایت آنها در استقرار سیستم HSE.MS ضرورت دارد.<br> بنا به گفته بلوری اجرای مدیریت پسماند در 3 فاز شناسایی، تدوین برنامه عملیاتی مدیریت اجرایی پسماند و نحوه برخورد و دفع پسماندها که ازاهمیت بالایی برخورداراست ازدیگربرنامه های اجرایی برای استقرارHSE است که در این خصوص برای مدیریت پساب پاتولوژی بیمارستان نفت تهران و درمانگاه آزادی با پژوهشگاه صنعت نفت توافقاتی انجام شده است.<br> دکتربلوری تاکید کرد: آموزش ها باید هدفمند شوند و افراد در جابجایی ها و تغییر سمت، آموزش های مرتبط ببینند، بر لزوم تهیه چک لیست از افراد جدید الورود تاکید شود و لزوم انطباق شغل محوله با مدارک تحصیلی و گذراندن دوره های تخصصی جهت مشاغل خاص و همچنین آشنایی پرسنل از مخاطرات ایمنی اهمیت داده شود.<br>