نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸
 

اخبار

برگزاری جلسه آموزشی گرمازدگی در مرکز بهداشتی درمانی صنعت نفت سرخس

جلسه آموزشی گرمازدگی در مرکز بهداشتی درمانی صنعت نفت سرخس برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، دکتر محسن سالاری در این کلاس آموزشی گفت: با قرار گرفتن بدن در معرض گرما به مدت طولانی گرمازدگی اتفاق می افتد. در گرمازدگی ‏بدن نمی‌تواند گرمای اضافی خود را دفع کند، در نتیجه دمای بدن خیلی افزایش می‌یابد که می‌تواند خطرناک باشد.
دکتر سالار

وی اظهار داشت: در گرمازدگی خفیف، بدن به شدت عرق کرده حجم خون کاهش می یابد و منجر به تعریق شدید، سردرد، سر گیجه، ضعف، تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و کاهش فشارخون می شود، پوست مرطوب، سرد و رنگ پریده شده و دمای بدن به 38 تا 39 درجه افزایش می یابد.

دکتر سالار نوع شدید گرمازدگی را بسیار خطرناک عنوان کرد و افزود: در گرمازدگی شدید دمای بدن از 40 درجه سانتی گراد فراتر رفته، ارگان های حیاتی بدن در معرض آسیب جدی قرار می گیرند و باید سریعاً دمای بدن فرد را کاهش داد.
وی با بیان اینکه گرمازدگی می تواند 4 نوع عارضه ایجاد کند، خاطر نشان کرد: «کرامپ گرمایی» که در آن گرفتگی عضله ساق پا بسیار شایع است و با مایع درمانی و خنک کردن معمولا برطرف می شود.
دکتر سالار افزود: «خستگی گرمایی» شامل سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه است و با مایع درمانی و خنک کردن معمولا مرتفع می شود.
این پزشک اظهار داشت: «سنکوپ گرمایی» باعث از حال رفتن بیمار به دلیل افت ناگهانی فشارخون می شود که باز هم با روش درمانی خنک کردن و مایع درمانی فرد بهبود می یابد.
به گفته وی، چهارمین عارضه گرمازدگی ، «استروک گرمایی» یا سکته ناشی از گرما است که بسیار خطرناک و  تهدید کننده حیات است که بلافاصله باید اقدامات پزشکی برای فرد انجام شود.

گرمازدگی


۹ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۲۷۵
کد خبر : ۵,۵۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید