نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵
 

اخبار

نمره قبولی در کارنامه یکساله سازمان بهداشت و درمان

جلسه مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران، عملکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 97 را در بخش های مالی و خدمات درمانی مثبت و مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به گزارش حسابرسان سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد و دارایی و ارائه آن در مجمع عمومی سازمان بیان داشت : خوشبختانه گزارش ارائه شده توسط حسابرسان نسبت به سایر شرکت های تحت پوشش شرکت ملی نفت ایران از شرایط مطلوبی برخوردار بوده است.

وی افزود : گزارش حسابرسی ارائه شده به مجمع عمومی از کمترین نقص برخوردار بوده و بسیاری از آیتم های سنوات قبل در گزارش حذف شده است.

دکتر حبیب اله سمیع روند عملکرد مالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را در 5 سال اخیر مثبت ارزیابی و عنوان کرد :  در سال 97 عملکرد مالی سازمان مورد تایید و قبول مجمع و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بوده است.

دکتر سمیع از همکاری دکتر مسعود کرباسیان مدیر عامل و اکبر سهیلی پور مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران برای راهنمایی در ارائه گزارش عملکرد مالی سازمان در مجمع تقدیر کرد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر عملکرد قابل قبول مالی سازمان گفت : این نتیجه  ، عملکرد خوب همکاران در حوزه مدیریت مالی سازمان  است که با همراهی روسا و کارکنان حوزه مالی  در کل مناطق بعنوان تیم منسجم و هماهنگ فعالیت داشتند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها با توجه به سند راهبردی ابلاغی وزیر نفت ، خاطر نشان کرد: تخصیص بودجه به مناطق طبق سنوات گذشته مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد مناطق است .

دکتر سمیع  از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در جهت صرفه جویی مالی را خرید متمرکز دارو و اقلام پر مصرف در سه سال اخیر عنوان کرد و گفت : در سال گذشته مبلغی بالغ بر 8 میلیارد تومان فقط در هزینه دارو صرفه جویی شد که جای تقدیر از همکاران مدیریت سلامت به ویژه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیرعامل سازمان گفت : در سال گذشته 147 میلیارد تومان و در سال 96 ،مبلغ 121 میلیارد خرید متمرکز دارو انجام شده که این رشد 20 درصدی نسبت با توجه به تورم و افزایش قیمت ها قابل قبول است.

وی ادامه داد : اقلام پرمصرف تجهیزات مصرفی آنژیو کت ، سرنگ  ، دستکش ، گاز ، باند و مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی هم بصورت خرید متمرکز در دستور کار است که در سال 97 دوقلم آنژیوکت ، سرنگ  اقدام شد.

وی اظهار کرد : در جلسه مجمع  ، کل عملکرد سازمان در سال گذشته بصورت مختصر ارائه شد که شامل خدمات پیشگیرانه  دندانپزشکی ،معاینات دوره ایی طب صنعتی ،پزشکی خانواده ،کنترل بیماری های غیر واگیردار،حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم،تخصص بودجه مبتنی بر عملکرد بود.

مدیرعامل سازمان تصریح کرد : درخصوص خدمات پیشگیرانه ، معاینات طب صنعتی شاغلین ، شناسایی شیوع بیماری های غیر واگیردار و پیگیری و درمان سه بیماری عمده فشار خون چربی خون و چاقی  شاغلین و خانواده های آنان گزارش های ارائه شده است.

به گفته دکتر سمیع در سال 97 از کل جمعیت شاغلین صنعت نفت ، 56 هزار نفر مورد معاینات دوره ایی قرار گرفته اند که طبق آمار ارسالی 11 درصد مبتلا به فشار خون ، 8 درصد مبتلا به دیابت و نزدیک به 50 درصد  مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند.

وی ادامه داد : در جلسه مجمع از اعضا درخواست شد در جهت افزایش میزان مشارکت کارکنان برای معاینات دوره ایی ، ابلاغیه هایی  به 4 شرکت اصلی، ارسال شود تا افراد از از وضعیت جسمی خود مطلع و پیگیر روند درمان باشند.

دکتر سمیع با تاکید بر شناسایی و پیگیری بیماری ها گفت : خوشبختانه نزدیک به  50  درصد افراد مبتلا به  بیماری فشار خون بالا شناسایی و به اهداف استاندارد کنترل  بیماری رسیده اند.

مدیرعامل سازمان به ارائه بسته های خدمتی به خانواده های شاغلین صنعت نفت اشاره و اظهار کرد :در حوزه پزشکی خانواده هم 60 درصد خانواده ها دارای پرونده پزشکی هستند و خدمات دریافت میکنند همچنین در حوزه دندانپزشکی با فراخوان های متعدد در ارائه خدمات پیشگیرانه موفق عمل کرده ایم.

وی یکی دیگر از اقدامات مثبت سازمان در حوزه مدیریت برنامه ریزی راه اندازی سامانه ساتا عنوان کرد گفت : هدف از راه اندازی این سامانه توسط  واحد انفورماتیک تمرکز بر فعالیت تمام مناطق و تغذیه فعالیت برای بهبود تصمیم گیری مدیریتی است.

مدیرعامل سازمان با تاکید بر تغییرات فعالیت های در حوزه  مدیریت منابع انسانی گفت : خوشبختانه در این حوزه گام های موثری برداشته شده است و البته باید در حوزه نیروهای پرکیس پزشک تغییراتی با همکاری خود پزشکان علی الخصوص پزشکان عمومی انجام شود تا با خاطر امنیت بیشتری فعالیت داشته باشند و به تمامی امتیازات خود دست یابند.

دکتر سمیع خاطر نشان کرد : سه رکن اساسی نیروی انسانی کارآمد و توانمند،تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی و فضای فیزیکی برای رضایتمندی ،بهره وری و افزایش کمیت و کیفیت در حوزه درمان بسیار مهم تلقی می شوند  که سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در هر سه حوزه طرح ها و برنامه ریزی های را با موفقیت اجرا کرده است.
مدیرعامل سازمان گفت : در حوزه مدیریت مهندسی و ساختمان ، بازسازی و نوسازی بخش های مختلف از جمله اتاق عمل و زایشگاه بیمارستان توحید جم ، اورژانس ، ICU ، بخش دیالیز بیمارستان بزرگ صنعت نفت  اهواز در دستور کار است .

وی شناسنامه دار کردن تجهیزات پزشکی یکی دیگر از اقدامات سازمان عنوان کرد و افزود :  در خصوص عملیات اجرایی پروژه مرکز سوانح و فوریتهای پزشکی (تروماسنتر) پارس جنوبی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مرحله تحویل زمین برای اجرای پروژه هستیم.

 

خبرنگار : نفیسه هوشیار

۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۱۰
تعداد بازدید : ۴۱,۰۴۳
کد خبر : ۵,۵۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید