نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۱
 

اخبار

کلاس آموزشی ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی PPE برای کارکنان خدمات و تاسیسات برگزار شد

آشنایی با تجهیزات حفاظت فردی در مراکز درمانی از الزامات کار برای کارکنان خدمات و تاسیسات است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، کلاس آموزشی با عنوان ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی PPE امروز در سالن آموزش پلی کلینیک مرکزی برگزار شد.

در این دوره آموزشی مهندس حصاری کارشناس HSE  این بهداشت و درمان هدف از برنامه آموزشی را ارزیابی ریسک عفونت ( کاهش انتقال عفونت به بیمار ) ، در نظر گرفتن اقدامات صحیح جهت محافظت از خود و بیماران و انتخاب وسایل حفاظت فردی و ارتقاء عملکردهای درست کارکنان دانست و عنوان کرد تشخیص ریسک آلودگی لباس ، پوست و دیگر اعضاء بدن ناشی از خون ، مایعات خونی ، ترشحات بدن و دیگر مواد دفعی بدن ناشی از بیماران و نیز درک اهمیت حفاظت از بدن بوسیله دستکش ، روپوش ، عینک و ماسک و ... ، پوشیدن و بر داشتن صحیح وسایل حفاظت فردی ، اقدامات صحیح در موارد آلوده شدن دست یا مخاط بدن با خون و مایعات خونی از مواردی است که در پایان این کلاس حاضرین کاملا به آنها واقف خواهند شد.

حصاری در ادامه گفت ؛ انتخاب وسایل حفاظت فردی از مهمترین موارد می باشد که این وسیله بایستی به تنهایی یا روی سایر دستگاه های حفاظتی دیگر استفاده شود و انتخاب نوع وسایل فردی بستگی به میزان خطر تماس با خون و مایعات خونی و میزان خطر انتقال میکروب های بیماری زا به بیمار و مراجعه کننده دارد پس لازم است این وسایل متناسب با اندازه افراد انتخاب شود.

البته در اولین تماس با محیط کار یا بیمار ، پرسنل باید ریسک انتقال و اقدامات احتیاطی مناسب جهت اجتناب از عفونت های ثانویه را ارزیابی کنند و ترکیب اطلاعات لازم ، دور شدن ، استفاده مناسب و موثر از وسایل حفاظت فردی ، ریسک عفونت را کاهش می دهد.

سپس حصاری به تعریف PPE پرداخته و گفت این وسایل حائل بین شما و جرم ها ( میکروارگانیسم ها ) هستند و برای فعالیتهای روتین شامل ؛ لباس کار ، دستکش معمولی ، جراحی ، چند منظوره ) ، گان آستین بلند ( قابل استفاده مجدد ، یکبار مصرف ، ضد آب ، استریل ) ، حفاظ صورت ( ماسک و محافظ چشم ) ، ماسک ( معمولی ، جراحی ، ماسک با نقاب) و حفاظ چشم ( عینک های ایمنی ، گاگل ، شیلد صورت ) ،کلاه کار ، حفاظ گوش ، کفش و چکمه می باشد.

درخصوص زمان استفاده از PPE حصاری گفت ؛ در صورتیکه ریسک وجود هر گونه عفونت با میکروارگانیسم ها و احتمال تماس وجود داشته باشد باید استفاده شود.

در پایان حصاری با تعریف و توضیح در خصوص هر یک از وسایل حفاظتی ، سایز و موارد استفاده آنها ، زمان های تعویض و ضد عفونی هر کدام را شرح داد.

حفاظت2
حفاظت1

 

۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور |
تعداد بازدید : ۲,۳۴۷
کد خبر : ۵,۴۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید