نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۶
 

اخبار

​اولین عمل موفقیت آمیز لاپاروسکوپی در بیمارستان نفت آغاجاری

عمل جراحی برداشت کیسه صفرا برای نخستین بار به روش لاپاراسکوپ و بدون باز کردن شکم در بیمارستان شهید ایرانپور نفت امیدیه برای بیمار 55 ساله با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ؛ دکتر مهدی یوسف زاده ،متخصص و جراح عمومی با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه با انجام این عمل جراحی ارائه خدمتی دیگر به کارکنان شریف صنعت نفت و خانواده های فراهم شد و از اعزام بیماران به مراکز جلوگیری شد که باعث افزایش میزان رضایتمندی خواهد شد.

وی افزود: در این جراحی ، جراح بدون شکافتن قسمت گسترده ای از شکم بیمار به قسمت مورد نظر دسترسی پیدا می کند ، در واقع این عمل جراحی با ایجاد چند شکاف بر روی شکم و فرستادن ابزار به قسمت مورد نظر انجام می شود.

دکتر یوسف زاده تصریح کرد : این جراحی برای نخستین بار با حمایت های مدیریت بهداشت و درمان ،امکانات بروز اتاق عمل و تیم مجرب از متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل بر روی بیمار 55ساله که سابقه عمل جراحی قلب داشته است با موفقیت انجام شد.
متخصص و جراح عمومی  بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تصریح کرد : معمولاٌ عمل لاپاراسکوپی برای تشخیص و درمان علت دردهای مزمن شکمی وجراحی رفلاکس معده،جراحی‌های انجام شده برای درمان انواع فتق شکمی،جراحی سنگ کیسه‌ی صفرا،جراحی برداشتن کیسه‌ی صفرا،جراحی سنگ‌های مجرای صفراوی،جراحی کاردیومیوتومی، جراحی برداشتن آپاندیس،برداشتن طحال،آندوسکوپی،گاستروسکوپی،سیگموئیدوسکوپی،کلونوسکوپی انجام می شود.

 دکتر یوسف زاده  در خصوص شرایط بیمار و اقدامات پس از جراحی گفت: برش‌های کوچک ایجاد شده جراحی لاپاراسکوپی بخیه و بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود،بیمار به خاطر اثرات بیهوشی تا چند ساعت احساس خواب آلودگی و کمی حالت تهوع خواهد داشت.

وی گفت : در صورتی که جراحی ساده و کوچک بوده باشد، بیمار بعد از  ۱یا 2  روز می‌تواند مانند قبل به کارهای روزانه بپردازید و این بستگی به نوع جراحی دارد.

 متخصص و جراح عمومی  بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در مورد مزایای جراحی لاپاراسکوپی اظهار کرد: در این جراحی آسیب بسیار کمتری به بافت‌های بدن بیمار وارد میکند و احتمال بروز عوارض ناشی از جراحی مانند عفونت را کاهش می دهد، این عمل جراحی کم تهاجمی‌تر و ایمن‌تر است ، بنابراین ریکاوری و بهبودی آن‌ بعد از جراحی سریع‌تر صورت می‌گیرد.جراحی لاپاراسکوپی جای زخم بسیار کمتری به جا می‌گذارد و به لحاظ ظاهری نیز نتایج مطلوب‌تری دارد.

۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۷:۵۷
تعداد بازدید : ۴۳,۸۴۷
کد خبر : ۵,۴۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید