نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۳۸
 

اخبار

تاکید برآگاه سازی بیمار وخانواده ازشرایط بیماری و روند درمانی بر اساس سنجه های حقوق گیرنده خدمت

در کارگاه آموزشی " چگونگی اطلاع رسانی اخبار بد به بیمار و خانواده و طرز برخورد با بیمار محتضر بر تبعیت از پروتکل های استاندارد پذیرفته شده بین المللی تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نف تهران، محسن غفاریان کارشناس ارشد آموزش در این  کارگاه آموزشی که روز یکشنبه  دوم  تیرماه برگزار شده بود گفت: در پزشکی خبر بد خبری است که موجب واکنش هیجانی شدید رفتاری یا احساسی  ناخوشایند  در شنونده  شود ونوع  نگاه  وی  را به خود یا آینده اش بد کند. برای بیشتر متخصصان مراقبت های بهداشتی اطلاع رسانی اخبار بد چالش برانگیز است و به اذعان خودشان یکی از سخت ترین کارهایی است که انجام می دهند.اطلاع رسانی خبر بد یک مهارت است و انجام صحیح آن مستلزم انجام تبعیت از پروتکل های استاندارد پذیرفته شده بین المللی است.
وی با بیان اینکه بر اساس منشورحقوقی بیمار، هر فرد بیمارهم  از نظر اخلاقی و هم حقوقی حق دارد که در رابطه با نوع بیماری،روند ونوع  درمان های لازم  بیماری اش بداند افزود:باید شرایط اطلاع رسانی به بیمار فراهم شود.
غفاریان گفت: بر اساس پروتکل 6 مرحله ای استاندارد،  ایجاد فضای خصوصی  برای بیمار وخانواده ، اطلاع رسانی به زبان ساده و مورد نیاز بیمار، همدلی با وی، همراهی جهت بر نامه ریزی های  درمانی و زندگی و اطمینان از همکاری تیم پزشکی  در تحمل  خبر بد برای بیمار و خانواده  موثر است.
این کارگاه آموزشی، در راستای  الزامات وزارت بهداشت درمان وآموزش  پزشکی و اجرا شد و در ارزیابی مراکز  درمانی  سنجیده می شود. همچنین برنامه ریزی و سرفصل  بخش مذهبی ( مذاهب مختلف) و برخورد با بیمار محتضر  را نیز حجت الاسلام آهنگرانی امام جماعت بیمارستان نفت تهران تدریس کرد.
کارکنان بخش های نظامت، واحد امدادگری، کارشناسان پرستاری و مامایی وجمعی ازدانشجویان پرستاری دراین دوره آموزشی  شرکت کردند که انتظار می رود ارتقاءکیفیت خدمات درمانی وافزایش رضایتمندی جامعه تحت پوشش بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران را به همراه داشته باشد.
غفاریان خبر بد
خبر بد
۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۸۹۲
کد خبر : ۵,۳۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید