نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۲

اخبار

برگزاری کارگاه احیا موفق و پیشگیری از ناتوانی های جسمی و مغزی نوزادان

کارگاه عملی احیا نوزادان با تکیه بر اصل حفظ و ارتقا سلامت نوزادان با هدف احیا موفق نوزادان و جلوگیری ازناتوانی های جسمی و مغزی در آنها بر گزار شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران، دکتر عبدالمجید ادراکی فوق تخصص نوزادان دراین کار گاه آموزشی  گفت: سالانه بیش از پنج میلیون مرگ نوزادی در سراسر جهان گزارش می شود که تخمین زده شده است بیش از 20 درصد از این موارد ناشی از آسفیکسی (خفگی نوزادی ) است. لذا می توان چنین فرض کرد که با اجرای اصول صحیح احیا نوزادان،  سالیانه یک میلیون نوزاد بهبود چشم گیری خواهند داشت.
 وی با اشاره به اینکه طی 25 سال گذشته با اجرای برنامه های کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان شاهد کاهش چشم گیری از موارد مرگ و ناتوانی کودکان زیر پنج سال بوده ایم گفت:  احیا موفق نوزادان به وضوح از عوارض و ناتوانی های جسمی و مغزی پیشگیری می کند و باعث کاهش هزینه های ناشی از مراقبت نوزادان در حیطه های مالی و روانی برای جامعه و خانواده می شود.
 در این دوره آموزشی که پزشکان متخصص کودکان،متخصص زنان و زایمان ، متخصص بیهوشی و کارشناسان مامایی و کارشناسان پرستاری بخش های مراقبت ویژه نوزادان،  کودکان، اورژانس، ویژه و کارشناسان بیهوشی حضور داشتند بررعایت استانداردها و پیشگیری از عواقب و نارسایی های  ناشی از تاخیر در رشد و بقا سلامت نوزاد به صورت عملی تا کید شد.
۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۱,۱۵۲
کد خبر : ۵,۳۱۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید