نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۸

اخبار

اجرای طرح ملی سنجش فشار خون در مناطق سازمان

همزمان در سراسر کشور طرح ملی سنجش فشار خون ، در مراکز سلامت خانواده و مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اجرایی شد.

 پویش ملی طرح سنجش فشار خون در بهداشت و درمان اهواز

دکتر نسرین مدرس موسوی رئیس مراکز سلامت خانواده  با اشاره به پویش ملی طرح سنجش فشار خون گفت : این طرح از  روز هجدهم خرداد ماه  در مراکز سلامت خانواده و کلینیک دیابت بیمارستان بزرگ نفت اهواز آغاز شده و به مدت یکماه نیز ادامه خواهد داشت.وی افزود : بر اساس این طرح افراد بالای 30 سال،خانم های باردار و افرادی که سابقه بیماری های کلیوی دارند غربالگری خواهند شد.

استقرار اتوبوس آمبولانس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

با استقرار اتوبوس آمبولانسی در سطح شهرستان جم به عنوان اولین پایگاه سیار و همچنین راه اندازی 3 ایستگاه ثابت در بیمارستان توحید جم و درمانگاههای درون شهرک های مسکونی صنعت نفت در شهرستان جم،بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر به صورت فعال "طرح ملی بسیج کنترل فشار خون " مشارکت دارد.

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون دربیمارستان نفت تهران

رییس مراکز سلامت خانواده بهداشت درمان صنعت نفت تهران گفت: طرح ملی کنترل رایگان فشارخون بسیج ملی کنترل فشارخون در بیمارستان نفت تهران از 18 خرداد ماه آغاز شد.روزانه به طور متوسط  40 تا 50 نفر مورد معاینه پایش فشار خون قرار می گیرند.

 برگزاری همایش تازه های فشارخون در منطقه آغاجاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، همزمان با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ، همایش تازه های پیشگیری و درمان فشار خون با همکاری واحد آموزش این مرکز و اداره آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری  در سالن اجتماعات اداره آموزش شرکت نفت برگزار شد. دکتر کبری احمدی رئیس بیمارستان شهید ایرانپور و متخصص داخلی به عنوان مدرس این دوره ضمن تعریفی از فشار خون به زبان ساده راه های جلوگیری از ابتلا به این بیماری را توضیح داد و گفت:آموزش به جامعه بهترین و ساده ترین راه جلوگیری از ابتلا و گسترش فشار خون است.وی راه های پیشگیری از فشار خون را ساده و پیش پا افتاده توصیف کرد و اظهار داشت: گاهی با بی توجهی بهبعضی امور ساده و روزمره مثل رژیم غذایی زمینه ابتلا به بیماری خطرناک فشار خون را مهیا می کنیم. دکتر احمدی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را یک برنامه بسیار مفید ذکر کرد و تاکید نمود: با شرکت در این طرح و همکاری با متولیان طرح ،  جاده سلامت جامعه را هموار می کنیم.علل و عوامل موثر در فشارخون ، پیشگیری ، کنترل و درمان فشار خون و همچنین  روش های درمان فشار خون در بیماران کلیوی و دیابتی، فشار خون در کودکان و زنان باردار  و جلوگیری از عوارض فشار خون از دیگر مطالبی بود که توسط مدرس دوره بیان شد.

اجرای "طرح بسیج ملی کنترل فشار خون "در بیمارستان توحید جم و درمانگاههای تابعه

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، علی ابا مترون بیمارستان توحید جم با حضور در ایستگاه بسیج ملی کنترل فشار خون در کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم گفت: ما ابتدا "طرح بسیج ملی کنترل فشار خون" در بیمارستان توحید جم، شهرکهای مسکونی نفت (توحید، تندگویان و پردیس )، شرکت پالایش گاز فجر جم،درمانگاهای نارو کنگان و ... اطلاع رسانی کردیم و تاکنون تعداد افراد غربالگری شده از 17 تا 26 خرداد 98 در کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم 1003نفر ، در مرکز پزشکی خانواده شهرک شهید تندگویان 99 نفر ، در مرکز پزشکی خانواده شهرک پردیس 314 نفر،مرکز سلامت کار شرکت پالایش گاز فجر جم 291 نفر و اتوبوس آمبولانس در نمایشگاه HSE عسلویه 147 نفر فشار خون آنان در سامانه بسیج ملی کنترل فشارخون توسط همکاران این بهداشت و درمان ثبت شده است.

مشارکت فعال بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان دربسیج ملی کنترل فشارخون

در این طرح ملی کلیه ایرانیان بالای 30سال و تمام بانوان باردار و بیماران کلیوی بطور فعال در مدت یک ماه مورد سنجش و غربالگری قرار می گیرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان،این کمپین ملی که کلیه جمعیت ایرانیان با متوسط سنی 30 سال تا70 سال و همچنین بانوان باردار و تمام بیماران کلیوی را با هرگروه سنی مورد ارزیابی و غربالگری قرار می دهد.

استقرار ایستگاه‌ سنجش فشار خون گچساران در مسیر نمازگزاران عید فطر

در راستای اجرای بسیج کنترل فشار خون در پایان نماز عید سعید فطر ایستگاه‌ سنجش فشار خون بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به نمازگزاران بالای ۳۰ سال خدمات رایگان ارائه داد.    200 نفر از خدمات ایستگاه‌ سنجش فشار خون بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بهره مند شدند.

نشست ستاد اجرایی « بسیج ملی کنترل فشار خون » در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان

همزمان با طرح سراسری« بسیج ملی کنترل فشار خون »، کارگروهی به ریاست دکتر محسن تندر تشکیل و در آن مقرر شد در تمامی مراکز درمانی تحت پوشش منطقه فارس و منطقه هرمزگان این مهم اجرایی شود.به گفته کارشناسان، طبق مطالعات انجام شده در سال گذشته، یک سوم جمعیت کشور به فشار خون بالا مبتلا هستند و عدد 140 روی 80 فشار خون بالا  تلقی می شود.از مجموع 16 میلیون فرد مبتلا به فشار خون در کشور، 40 درصد آنان از فشار خون خود آگاه نیستند و زمانی مطلع می شوند که عوارض مرتبط با آن نظیر بیماریهای قلبی-عروقی و سکته های مغزی بروز کند لذا ضرورت پیشگیری از این قاتل خاموش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.در اجرای این طرح کلیه افراد ایرانی،غیر ایرانی و مهمانان کشوری بین 30  تا 70 سال،بیماران کلیوی و تمامی زنان باردار در هر گروه سنی غربالگری می شوند و گروه هدف می توانند جهت اندازه گیری فشار خون خود به مراکز ثابت و سیار،پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

اهمیت کنترل فشار خون در افراد مستعد چند برابر است

 دکتر جهانبخش کیانی مسئول پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور با اشاره به نقش و اهمیت کنترل فشار خون گفت :با توجه به شیوع پرفشاری خون در سال‌های اخیر و نقش آن در نارسایی‌های قلبی و عروقی،کنترل فشار خون اهمیت زیادی پیدا کرده است. وی افزود : پرفشاری خون ظاهرأ علائم خاصی ندارد و در مراحل اولیه قابل تشخیص نیست اما سبب ابتلاء به بیماری های خطرناکی مثل : بیماری های قلبی – عروقی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و مشکلات بینایی می شود. دکتر کیانی  اهمیت کنترل فشار خون بالا را در بدون علائم بودن آن ذکر کرد و گفت : از جمله شایعترین علائم این بیماری سردرد صبحگاهی (پشت سر و گردن)، سرگیجه، تاری دید، تهوع و استفراغ، خون دماغ، علائم قلبی – تنفسی (طپش قلب)، درد قفسه سینه و خستگی زودرس است که ممکن است در بعضی از افراد مشخص باشد.پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور اندازه گیری منظم و مرتب را مهم برشمرد و ادامه داد :افرادی که در گروه سنی 20 تا 25 قرار دارند، هر 6 ماه یا هر سال یک بار برای چک کردن فشار خون خود به پزشک مراجعه کنند. خصوصا افرادی که در خانواده خود سابقه ابتلا به پرفشاری خون و یا دیابت را  دارند، باید حتما برای چک کردن فشار خون، به طور مرتب به مراکز تخصصی یا کلینیک های فشار خون مراجعه کنند.

طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» با حضور مدیر، معاونان و کارکنان در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه اجرا شد

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور و با هدف آگاهی از وضعیت جسمی افراد برگزار شد.گفتنی است از کل پرسنلی که در این طرح شرکت کردند وضعیت فشارخون ۸۹ درصد از کارکنان مطلوب و ایده ال و ۱۱ درصد دیگر در معرض ریسک ابتلا به فشار خون بالا قرار داشتند که آموزش های لازم به آنان داده شد. بنا براین گزارس ,شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون، ثبت این بیماران در درگاه طرح، معرفی به مراکز جهت پیگیری روند درمان، آموزش جهت کنترل فشار خون و تغییر رفتار از اهداف این طرح ملی می باشد.

مشارکت بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان در طرح بسیج ملی فشار خون
بیمارستان امام خمینی (ره) نفت و درمانگاه های تابعه این مرکز درمانی همگام با سایر مراکز بهداشتی- درمانی سراسر کشور، در طرح بسیج ملی فشار خون مشارکت فعالانه دارند.

فشار خون 13
فشار خون 12
فشار خون 11
فشار خون 10
فشار خون 9
فشار خون 8
فشار خون 7
فشار خون 6
فشار خون 5
فشار خون 4
فشار خون 3
فشار خون 2

فشار خون 1

۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۴۴,۶۱۳
کد خبر : ۵,۲۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید