نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۵۰
 

اخبار

ارتقا سطح سلامت با انجام اقدامات پیشگیرانه و غربالگری

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان : طرح های عملیاتی پیشگیری و غربالگری ،باعث افزایش سطح سلامت و بهبود اقتصاد سلامت می شود.

دکتر نومهر امامی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان،  با اشاره به کارگیری متخصصین و نیروی انسانی مجرب ، تجهیزات و فناوری های به روز برای ارائه خدمت رسانی با کیفیت گفت : هدف ما اجرایی شدن برنامه های سلامت محور و جامع نگر ، با توجه به رسالت سازمان  از سوی وزارت نفت  در جهت پوشش سلامت کارکنان و خانواده های آنان  است .

وی افزود : بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان شامل سه استان اصفهان ، یزد و چهار محال بختیاری است که جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر را شامل می شود که 20 هزار نفر شاغلین و خانواده  محترم شان است و 25 هزار نفر هم بازنشستگان هستند.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان با اشاره به ارتقاء ارائه بسته های خدماتی سلامت خانواده  و کار گفت : طرح های عملیاتی پیشگیری و غربالگری باعث افزایش سطح سلامت و بهبود اقتصاد سلامت می شود و وظیفه  ما پیشگیری هرچه بیشتر در سطوح اولیه و بدنبال آن مداخلات لازم میباشد.

این مقام مسئول در ارتباط با سلامت کار خاطر نشان کرد : خوشبختانه پوشش معاینات دوره ایی کارکنان در سال گذشته را نزدیک  به 96 درصد رساندیم  و نتایج آن به مدیران صنایع نفتی در منطقه اعلام شد تا برای برنامه های مداخله گرانه اقدام مناسب صورت بگیرد.

وی ادامه داد : پویش خطر سنجی قلبی عروقی با انجام مداخلات درمانی و اصلاح شیوه زندگی از دیگر اقدامات برای شاغلین در صنایع نفت اصفهان می باشد که کماکان ادامه دارد.

ایشان به بازدید از مراکز پزشکیاری در مجتمع ایستگاههای گاز  و انتقال نفت اشاره کرد و گفت : از نزدیک با مشکلات درمانی کارکنان زحمت کش این ایستگاه ها آشنا و برای مشکلات مراکز پزشکیاری نیز تمهیداتی اندیشه شده است.

وی اظهار داشت :برنامه های مشترک در حوزه های بهداشت و درمان با مدیران شرکتهای صنعتی و HSE برای خود مراقبتی سازمانی خواهیم داشت.

آغاز طرح دندانپزشکی خانواده از عید فطر

دکتر امامی ادامه داد :  طرح دندانپزشکی خانواده را از عید فطر آغاز کردیم ، بر اساس این طرح هر شخص یک دندانپزشک خانواده به عنوان مشاور و متولی در  امر دهان و دندان خود و خانواده اش را خواهد داشت .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان یکی از اهداف اجرای دندانپزشکی خانواده را کاهش زمان انتظار  عنوان کرد و گفت :  با این روش نیازهای درمانی  مراجعین در معاینات سالیانه پس از فراخوان تعیین می شود، نیازهای درمانی در سطح یک ، دو ، سه کنترل و درمان می شود و از نیاز به خدمات درمانی اروتز ، پروتز و ایمپلنت جلوگیری میکند.

وی با  تاکید بر کاهش بیماری های دندان در منطقه اظهار کرد : با تلاش همکاران در حوزه سلامت دهان و دندان در ماه های پایانی سال گذشته پوشش معاینات را به نزدیک 50 درصد رساندیم که امیدواریم با طرح دندانپزشکی خانواده به زودی درصد پوشش معاینات را افزایش دهیم و بیماری های دندانی و پریودنتال کاهش پیدا کند.

دکتر امامی تصریح کرد: در سال 97 در حوزه سلامت خانواده برای نخستین بار جمعیت زیر پوشش  29 - 18 سال فراخوان شدند و غربالگری آنان انجام شد ، افزایش غربالگری و مراقبت های گروه سنی مختلف و بیماری های مزمن یکی از اهداف بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان در حوزه سلامت است.

وی افزود : پوشش غربالگری و معاینات دوره ای در جمعیت زیر پوشش را سال گذشته به 72 درصد رساندیم.

وی دیگر اقدامات راهبردی در حوزه سلامت خانواده را ارتقاء کیفیت خدمات ،معاینات دوره ای خانواده،خدمات نوجوانان و برنامه کودک سالم و مانا عنوان کرد و گفت :  در کلینیک زنان و مامایی به بررسی و غربالگری زنان در سنین باروری و غربالگری از نظر سرطانهای شایع مانند سرطان سینه و دهانه رحم ،خدمات پس از زایمان و خدمات دوران منوپوز پرداخته می شود.

پروژه هزار جریب  راه اندازی می شود

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان از راه اندازی پروژه هزار جریب خبر داد و گفت : این پروژه در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع با مجموع زیر بنا 12 هزار مترمربع ساخته شده است.

دکتر امامی تصریح کرد : پروژه در چهار طبقه  با بخش‌های مختلف درمانی از جمله پزشک خانواده دندانپزشکی با 14 یونیت، فیزیوتراپی، اورژانس، کلینیک‌های قلب،گوارش،اطفال،داخلی  و .. ،جراحی محدود، اتاق بستری، آزمایشگاه، داروخانه و بخش اداری می باشد که نیازهای منطقه را پوشش خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه مجوز پلی کلینیک توحید برای ارائه خدمات درمانی هم گرفته شد.

دکتر امامی ادامه داد : در راستای پیشبرد اهداف سازمان  جلسات هم اندیشی هر سه ماه یکبار با مدیران پالایش اصفهان، گازمنطقه، عملیات انتقال 2 و خطوط و لوله مخابرات برگزار می شود .

حضور چشمگیر بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان در پویش های ملی و استانی

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان اظهار کرد :  به منظور بهره وری از امکانات علمی ، پزشکی و پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارتباط داریم و در پویش های ملی و استانی  فعالیت های چشم گیری صورت گرفته است.

دکتر امامی در زمینه اجرای نظام اداری در بهداشت و درمان اصفهان گفت: سیاست ما بر اساس شفافیت و قانون مداری می باشد، از جمله فعالیت هایی دیگر در راستای نظام سلامت اداری برگزاری جلسات منظم ماهیانه با حضور نماینده بازرسی در اصفهان برای بهبود فرآیندها و پیشرفت و محقق شدن سنجه ها در این زمینه است.

وی عنوان کرد : از دیگر فعالیت ها در این خصوص طرح بهره وری در سازمان است که از اواخر سال 97 شروع و گزارش سه ماهه آن به ستاد تهران ارسال شده است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان گفت : در حوزه فن آوری اطلاعات میتوان به ارتقاء گزارش گیری در راستای برنامه های اپیدمیولوژیک ، ارتقاء سلامت و کاهش هزینه های موازی اشاره کرد.

دکتر امامی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات دیگر در این حوزه بازیابی اطلاعات از داروخانه های طرف قرارداد است که در نتیجه از عوارض تداخلات دارویی و همچنین تحمیل هزینه های بی مورد جلوگیری می شود و اکنون در حال بازیابی اطلاعات آزمایشگاه های طرف قرار داد هستیم.

خبرنگار : نفیسه هوشیار
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۴۶۸
کد خبر : ۵,۲۵۳

نظرات بینندگان

امیری
۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0

هم اکتون عملکرد بهداری و بهداشت بهتر از انچه بوده ؛شده


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید