نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۱۷
 

اخبار

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

نفت در مدیریت سیل خوزستان نمره قبولی گرفت

محمدعلی مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نفت در مدیریت سیل استان خوزستان نمره قبولی گرفت، از تلاش های شرکت های تابع وزارت نفت در استان خوزستان تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، نشست بررسی پیامدهای سیل در تاسیسات نفتی با حضور مدیران عامل و نمایندگان شرکت های تابع وزارت نفت در استان خوزستان به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

در این نشست که نهم خردادماه ۱۳۹۸ در اهواز برگزار شد و مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت و معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور حضور داشتند، اقدام ها و فعالیت های شرکت های نفتی در ارتباط با مدیریت شرایط اضطراری در سیل اخیر استان خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای پیشنهادی جهت افزایش سطح آمادگی و توان پیشگیری شرکت ها در موارد احتمالی آینده ارائه شد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گزارشی از اقدام های این شرکت در مدیریت شرایط اضطراری سیل ارائه داد و اظهار کرد: این شرکت فعالیت های خود را از ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز کرد که این اقدام ها به صورت شبانه روزی در دو جبهه نگهداشت تاسیسات و راهبری تولید و پشتیبانی از مردم و امدادرسانی به مناطق سیل زده صورت گرفته است.

احمد محمدی افزود: در چنین شرایطی تمام شرکت های نفتی با همدلی، هم افزایی و هماهنگی با ستاد بحران استانداری خوزستان علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود، در زمینه عمل به مسئولیت های اجتماعی نیز تلاش زیادی انجام داده اند.

وی با اشاره به جاری شدن میلیاردها متر مکعب آب در خوزستان گفت: با وجود حجم آب زیاد و غرق آب شدن بسیاری از تاسیسات و خطوط لوله، با تمهیداتی که اندیشیده شد و پایش مستمر آنها، خوشبختانه هیچگونه حادثه زیست محیطی از طرف صنعت نفت رخ نداد و این موضوع کارنامه درخشانی برای وزارت نفت محسوب می شود.

مدیر کل ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت نیز گفت: هدف از تشکیل این نشست بررسی پیامدهای سیل از سوی رئیس جمهوری است که کار بررسی ها در استان های گلستان و لرستان انجام شد و بررسی ابعاد سیل در خوزستان نیز از دو روز گذشته با تشکیل جلسات با سازمان های مختلف آغاز شده است.

سید باقر مرتضوی از تلاش همه شرکت های نفتی در مدیریت شرایط اضطراری سیل خوزستان قدردانی کرد و افزود: در جلساتی که با سازمان های مختلف در ارتباط با بررسی پیامدهای سیل برگزار شد همه سازمان ها از عملکرد شرکت های نفتی رضایت خود را اعلام داشته اند و مدیریت شرایط اضطراری در نفت می تواند به الگوی کشوری تبدیل شود.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان(وزارت نفت-جنوب) ضمن ارائه گزارش عملکرد به بیان پیشنهادها و دیدگاه های خود پرداختند.
۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۲,۰۲۱
کد خبر : ۵,۱۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید