نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۰۵
 

اخبار

نگاه مدیریت برنامه ریزی ، رفع نواقص در گزارش عملکرد است

دکتر هاشمی با تاکید بر شفاف سازی هزینه های مناطق گفت: در جهت بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری بهتر با ارائه‌ی اطلاعات و سوابق بیمار ، برخی مناطق سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هم به سیستم HIS بیمارستانی مجهز شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ دکتر مهدی هاشمی مدیر برنامه ریزی سازمان با اشاره به تشکیل 5 کار گروه سلامت، منابع انسانی، مالی، تکریم ارباب رجوع و فناوری اطلاعات اظهار داشت :  این 5 کارگروه با هدف بررسی  و ارزیابی برنامه های عملیاتی سازمان تشکیل شده است.

وی افزود : در راستای اجرای برنامه های استراتژی راهبردی سازمان و  الویت بندی آن استفاده از سامانه پایش عملیاتی سازمان کلید خورد.

مدیر برنامه ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر نقش کلیدی بهداشت و درمان در پشتیبانی عملیات نفت گفت : هدف از استفاده از این سامانه در اختیار داشتن اطلاعات بصورت منسجم ،با حداقل خطا و کنترل مستمر است که در سال ٩٨ در کل سازمان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 دکتر هاشمی ادامه داد : بحث بعدی در مدیریت برنامه ریزی سازمان ،بررسی عملکرد واحد اطلاعات آمار بود که تا کنون براساس یکسری شاخص ها،داده ها جمع آوری و بصورت موردی گزارش می شد ، اما مقرر شد شاخص های بروز شده با همکاری مدیران مناطق ؛ داده ها جمع آوری و از طریق واحد IT استخراج و در واحدهای اطلاعات آمار پردازش و تبدیل به اطلاعات میشود.

وی تصریح کرد : در جهت بهره مندی از نظرات مدیران واحدهای مختلف بدنبال تشکیل کمیته MIS   "سیستم مدیریت اطلاعات" هستیم تا اطلاعات حوزه بهداشت و درمان صنعت نفت به دانش تبدیل شود ، لزوم در دسترس بودن اطلاعات کامل و دقیق در حوزه بهداشت و درمان در ارزیابی عملکرد موثر است ،این برنامه در پایان سال ٩٨ قابل دسترس خواهد بود.

دکتر هاشمی  به بحث بهره وری سازمان اشاره و بیان داشت :  طبق دستورالعمل شرکت ملی نفت در خصوص بهره وری، کمیته بهره وری سازمان که  اعضاء آن هیئت مدیره سازمان می باشند تشکیل شد، باتوجه به نبود اطلاعات کافی در حوزه بهره وری بهداشت و درمان تصمیم بر آن شد که بصورت پایلوت یک منطقه انتخاب و آیتم های بهره وری در آن اجرایی شود .

وی ادامه داد : در بهمن ماه امسال این طرح در بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان آغاز شد، تا بتوانیم با رفع چالش ها و نواقص این مهم را در سطح مناطق اجرایی کنیم و با همکاری شرکت ملی نفت ایران در بهره وری سازمان بهداشت و درمان موثر باشیم.

مدیر برنامه ریزی سازمان از دیگر اقدامات مهم این مدیریت را نهادینه کردن بحث اقتصاد سلامت و کاهش چالش های موجود در ارائه خدمات در بهبود سیستم سازمان عنوان کرد و گفت :  در این راستا کمیته ایی در مدیریت برنامه ریزی سازمان از شهریور ماه امسال تشکیل شد و نظام نامه مقرراتی برون سپاری  واحد های غیر حاکمیتی سازمان در حال تبیین است.

وی افزود : در اوایل سال آینده این نظام نامه آماده و  مبحث برونسپاری واحدهای درمانی که  سازمان نقش غیر حاکمیتی دارد بصورت پروتکل ابلاغ می شود  تا بتوانیم در راستای بحث اقتصاد سلامت،بهترین خدمات را به کارکنان خدوم صنعت نفت ارایه دهیم.

دکتر هاشمی با تاکید بر  شفاف سازی هزینه های مناطق  اظهار داشت : در چند سال گذشته،مراکز بهداشتی_درمانی کشورمان به ویژه بیمارستانها در صدد مکانیزه کردن سیستمهای اطلاعاتی خود برآمده اند،  در جهت بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری بهتر با ارائه‌ی اطلاعات و سوابق بیمار ، برخی مناطق سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هم  به سیستم HIS  بیمارستانی مجهز شدند، هدف از این سیستم ، بهبود عملکرد مراکز درمانی و  نقش مؤثر آن در  تصمیم‌گیری‌های بهداشتی - درمانی است.

مدیر برنامه ریزی سازمان خاطر نشان کرد:  بدنبال طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم تا از این طریق ساماندهی وضعیت نرم افزار ها ، معماری داده ها و اطلاعات و زیر ساخت ها در سال ٩٨ را با جدیت پیش ببریم تا بصورت یکپارچه در کل سازمان اجرایی شود.

تهیه کننده: نفیسه هوشیار

۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ۰۷:۴۴
تعداد بازدید : ۲,۱۸۴
کد خبر : ۴,۷۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید