نسخه قدیم سال جهش تولید با مشارکت مردم

امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۴۰
 

اخبار

مهندس سمیع : مسئله حقوقی پروژه بیمارستان میرداماد حل شد

مدیر مهندسی و ساختمان : همکاری تمام واحد ها از جمله امور حقوقی سازمان مسئله ی دادگاهی زمین پروژه بیمارستان میرداماد نیز حل و سند زمین بنام سازمان بهداشت و درمان منتقل شد، در حال حاضر در مرحله انتخاب مدیر طرح پروژه توسط این واحد هستیم.

مهندس بهنام سمیع مدیر مهندسی و ساختمان سازمان  در گفتگو با خبرنگار این مجموعه به برنامه ریزی های لازم  جهت اصلاح اعتبارات پروژه های عمرانی اشاره کرد و  گفت: کارشناسی هزینه ها در پروژه ها محاسبه و باقیمانده بودجه مورد نیاز جهت تکمیل آنها نیز برآورد و به تصویب هیئت مدیره سازمان و هیئت مدیره شرکت ملی نفت و مجمع رسیده است.

وی افزود: جهت تجهیز مراکز، پیگیری های لازم تا اخذ مجوز از مجمع عمومی سازمان و تایید اعتبار خرید بعمل آمده است و اغلب تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری شده است.

مهندس سمیع با اشاره به جلسات مستمر در خصوص پروژه بیمارستان نفت تهران بیان داشت: این جلسات با حضور مجری پروژه برگزار و موافقت اصولی احداث از وزارت بهداشت و درمان اخذ شد، همچنین اقدامات و پیگیری لازم در خصوص اخذ مجوز شورای اقتصاد نیز در حال انجام می باشد.

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان در خصوص زمین پروژه بیمارستان در منطقه میرداماد گفت:  با پیگیری بعمل آمده و همکاری تمام واحد ها از جمله امور حقوقی سازمان مسئله ی دادگاهی زمین پروژه بیمارستان میرداماد  نیز حل و سند زمین بنام سازمان بهداشت و درمان منتقل شد، در حال حاضر در مرحله انتخاب مدیر طرح پروژه توسط این واحد هستیم.

وی حفظ و نگهداشت ساختمان‌های اداری و درمانی را  از وظایف مدیریت مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برشمرد و گفت : پیگیری احداث پروژه های کلینیکی در اهواز- عسلویه و تامین اعتبار تعمیرات و نگهداشت ساختمانهای سازمان در سراسرکشور، انجام هماهنگی های لازم با مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه، نظارت بر تعمیرات مراکز درمانی از برنامه های ستادی در دست اقدام می باشد.

مهندس سمیع در خصوص پروژه منطقه آغاجاری بیان داشت: در این منطقه فاز اول بیمارستان 64 تخت خوابی آغاجاری تکمیل و در تابستان سال 96 به بهره برداری رسید ، همچنین مناقصه تکمیل فاز 2 نیز در سال 95 برگزار و پیمانکار مربوطه در حال اجرای عملیات می باشد.
به گفته مدیر مهندسی و ساختمان سازمان، پیشرفت فیزیکی پروژه بیمارستان نفت آبادان در حال حاضر حدود 75 درصد است، با توجه به اینکه هنوز پروژه به بهره برداری نرسیده است نگهداشت بیمارستان قدیمی توسط این مدیریت نیز در حال پیگری می باشد،  بیمارستان جدید با زیر بنا  28 هزار  متر مربع در 4 طبقه در حال احداث است.  

مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد : این پروژه با بخش‌های مختلف درمانی از جمله دندانپزشکی ، اورژانس، کلینیک‌های داخلی (قلب،گوارش،اطفال،داخلی ،گوش حلق و بینی،ارتوپدی،آندوسکوپی و رادیولوژی و سی تی اسکن و..)، کلینیک جراحی (چشم،مغز و اعصاب،ارتوپدی،اورولوژی و ..)، بخش زایمان، آزمایشگاه، داروخانه و بخش اداری به بهره‌برداری می رسد.

وی به 2 پروژه مهم دی کلینیک و پلی کلینیک شاهین شهر اصفهان با زیر بنای 12 هزار متر مربع و دی کلینیک  هزار جریب اصفهان با زیر بنای 11500 متر مربع در این منطقه درمانی اشاره کرد و گفت: پروژه شاهین شهر در اردیبهشت سال 96 تکمیل و به بهره داری رسید و پروژه هزار جریب نیز در حال تکمیل می باشد و در بهار سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ساخت مرکز تروماسنتر در منطقه عسلویه از برنامه‌های امسال ما بود، اما متاسفانه در تحویل زمین مناسب از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با مشکلاتی روبه‌رو شدیم و پیگیری‌ها برای دریافت زمین همچنان ادامه دارد.

مهندس سمیع با اشاره به تعمیرات بیمارستان بزرگ نفت اهواز بیان داشت: بازسازی بخش اورژانس، بازسازی کلینیک های تخصصی و بخش های اداری این بیمارستان در حال پیگیری است که در سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه پلی کلینیک ماهشهر در سال آینده ، گفت : این پروژه با زیر بنای 3 هزار متر مربع در حال حاضر تکمیل و در حال تجهیز می باشد، در این منطقه 2 پروژه مهم کلینیکی خرمکوشک و امانیه جایگزینی 4 کلینیک قبلی می شود.
مدیر مهندسی و ساختمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت  با اشاره به پیگیری تعمیرات بیمارستان مرکزی نفت گفت: اهم این اقدامات شامل بازسازی ICU ، تعویض آسانسورها، تعمیر نمای بیمارستان، تعمیرات بخش شیمی درمانی و VIP است که در دست انجام می باشد.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی منازل پزشکان در گچساران گفت: پروژه احداث منازل 44 واحد پزشکان در دست احداث است که به دلیل عدم تامین اعتبار با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال حاضر متوقف می باشد. همچنین تعمیرات بیمارستان قدیم گچساران در حال انجام و تامین اعتبار خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان جدید نیز انجام شده است.

گفتگو: نفیسه هوشیار

۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۱۳
تعداد بازدید : ۳,۶۳۹
کد خبر : ۴,۷۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید